![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op de website van de VRT kan men wel al de kamer-en senaatslijsten zien. Wat me vooral interesseerde is hoe de NVA'ers daarop geplaatst zijn.
http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieu...07/kieslijsten In BHV is de eerste NVA'er op de lijst op nummer 5 : Nelly Maes. In Oost-Vlaanderen is het Sarah Smeyers op nummer 2 (na Pieter de Crem). Nummer zes is de volgende : Helga Stevens. In West-Vlaanderen is de eerste Els de Rammelaere op nummer zes. In Antwerpen komt De Wever op de tweede plaats, net na Inge Vervotte. In Limburg is Jan Peumans de eerste NVA'er op de vierde plaats. In de kieskring Leuven staat Wim Coel op de derde plaats. Op de senaatslijst staat Louis Ide op de vierde plaats. Dat wordt dan waarschijnlijk bolletjes kleuren voor mij voor de kamer voor Sarah Smeyers, Helga Stevens (en Peter Buysrogge), en voor de senaat op Louis Ide, Bart de Nijn en Frieda Brepoels. ![]() Wat vinden jullie van de verdeling?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 12 mei 2007 om 11:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() IK vind de verdeling goed zo hebben ze zeker overal een zetel behalve misschien niet in West-Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Zou het niet beter zijn niet op een Tsjeven lijst te stemmen als Vlaams Nationalist, want wat had je nu verwacht dat de NV-A plots het hoge woord mag voeren bij de CD&V. Neen hoor, de lijstverdeling is het maximum wat je kunt verkrijgen als 'nuttig' aanhangsel.
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op de derde opvolgersplaats heb je ook nog Goedele Uyttersprot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
De Wever zal misschien nog een forumsessie komen doen. ![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]() Eigenlijk is het mijn snode plan om eigenlijk alleen maar op de NVA'ers te stemmen. Het valt me ook op dat de NVA'ers op hun website veel vaker de banner ophangen van het kartel , terwijl de CD&V'ers dat vaak niet doen...
![]() |
![]() |
#9 |
Partijlid
|
![]() Wel, als ik me niet vergis is huidig N-VA-kamerlid Patrick De Groote eerste opvolger op de West-Vlaamse kamerlijst. Aangezien Bourgeois daar kandideert bij de effectieven en vermoedelijk wel niet zal gaan zetelen in het federale parlement, lijkt een terugkeer van De Groote in de Kamer dus vrij waarschijnlijk.
Verder is Ben Weyts eerste opvolger voor de kamer in BHV. Bij regeringsdeelname van het kartel heeft Weyts dus ook veel kans om als opvolger in het parlement te raken. Toch niet zonder belang dus, die opvolgersplaatsen...
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 12 mei 2007 om 12:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Partijlid
|
![]() Overigens geloof ik ook niet dat Bart De Wever (wiens verkiezing op de Antwerpse kamerlijst wel geen probleem zal stellen) na 10 juni de overstap van het Vlaamse naar het federale parlement zal maken. En op de Antwerpse kartellijst staat dan weer N-VA'er Jan Jambon (topman van Bank Card Company) als eerste opvolger op de lijst. Ook hij maakt dus veel kans om zijn intrede in de Kamer te kunnen maken..
![]() |
#12 |
Partijlid
|
![]() Ik denk overigens dat je hier Lieve Maes bedoelde... "Rooie Nelly" Maes is bij het uiteenvallen van de VU immers overgestapt naar Spirit, waar ze - als ik me dat goed herinner - al bij de vorige verkiezing door toedoen van oude strijdmakker Bert Anciaux naar een onverkiesbare plaats werd verbannen. Ik vraag me zelfs af, of Nelly bij de komende verkiezingen nog op een Spirit-lijst zal staan...
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze uitspraak van N-VA-er verbaast me echter nog meer: Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Het is eigenlijk zeer eenvoudig: de N-VA had iemand als Jan Jambon nooit zover gekregen om vanuit de top van het bedrijfsleven de overstap naar de politiek (als N-VA-kandidaat op de Antwerpse kartel-kamerlijst) te maken, indien hem niet al bij aanvang stevige garanties konden worden geboden dat hij daadwerkelijk zou kunnen zetelen. En aangezien het duidelijk is, dat Jambon niet op eigen houtje verkozen zal raken, moét De Wever zijn plaats wel afstaan aan Jambon als 1° opvolger. Overigens heb ik BDW tijdens de provinciale N-VA-ledenvergadering in Neder-Over-Heembeek (eind 2006, toen de kartelonderhandelingen met het oog op 10 juni volop aan de gang waren) uitdrukkelijk horen verklaren, dat hij er - uit eerlijk schaamtegevoel - zelfs niet aan dácht om in de nasleep van het JDD-débâcle voor zichzelf een ministerpost uit de brand te proberen slepen. En ondanks die ene JDD-uitschuiver hecht ik - tot bewijs van het tegendeel - toch nog steeds enig belang en geloof aan het woord van De Wever. Wat Lieve Maes betreft: die is, voor zover ik weet, geen familie van Nelly Maes, maar wel de dochter van vroeger VU-senator Bob Maes.
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dit zijn mooie plaatsen. En veel zekere plaatsen ook. Dit in tegenstelling tot SPIRIT, die hooguit één zekere zetel heeft en voor de rest vooral onmogelijke plaatsen kreeg toebedeeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() NVA zal niet veel oogsten, dat deden ze ook niet tijdens de gemeenteraadsverkiezingen.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb zo het idee dat dat nog eens een heel woelige forumsessie kan gaan worden (enfin, als BDW komt opdagen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb hier al twee jaar geleden gezegd dat spirit bij de volgende verkiezingen niet veel meer van de sp.a zou krijgen wegens teveel lawaai en te weinig electorale input. Welke hoofdvogel schuiven ze naar voor de federale trouwens?
|
![]() |
![]() |