Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2007, 13:22   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard Warenhuis sluit 's middags omdat scholieren te veel stelen

Citaat:
De Supermarkt Match in Deurne sluit 's middags zijn deuren omdat jongeren uit naburige scholen op grote schaal komen stelen en voor overlast zorgen. De zaak heeft intensief samengewerkt met de scholen en de politie, maar krijgt het probleem niet onder controle. "Er zit niets anders op dan de deuren te sluiten", aldus regiomanager Ann Van Brandt. (belga)
De supermarkt in kwestie bevindt zich in de Ruggeveldlaan in Deurne. Voor mensen die de buurt een beetje kennen is het niet moeilijk om te weten over welke "jongeren" het gaat. Maar daar wordt uiteraard in alle talen over gezwegen.
Oud 24 mei 2007, 13:26   #2
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Lol.

Doet me denken aan 'den aldi' van bij ons. En wij hadden een witte burcht, met vrij veel rijkeluiskindjes. (Eentje daarvan zelfs zoon van een vb'er die volgens mij in het Vlaams parlement zit. Niet dat ik dat die persoon wil vermijden. Hij en zijn zoon staan al jaren op niet al te goede voet.)

Maar ach, zolang we allochtoontjes maar kunnen zwart maken, hé.

Wel erg, though. Dat zelfs de politie er niets aan kand oen. :/
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 13:31   #3
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Lol.

Doet me denken aan 'den aldi' van bij ons. En wij hadden een witte burcht, met vrij veel rijkeluiskindjes. (Eentje daarvan zelfs zoon van een vb'er die volgens mij in het Vlaams parlement zit. Niet dat ik dat die persoon wil vermijden. Hij en zijn zoon staan al jaren op niet al te goede voet.)

Het is altijd al zo geweest dat scholieren eens een snoepje meenamen zonder te betalen.

Maar in die Match daar in Deurne zijn het bendes "jongeren" die de winkel dagelijks massaal bestelen en die bovendien voor overlast zorgen.
Ik hoorde deze morgen de woordvoerster van Match die vertelde dat de gewone klanten tijdens die uren ook wegblijven uit de winkel.

Niet te vergelijken met "onze" ondeugendheden van weleer.

Laatst gewijzigd door Antoon : 24 mei 2007 om 13:31.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 13:33   #4
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
De supermarkt in kwestie bevindt zich in de Ruggeveldlaan in Deurne. Voor mensen die de buurt een beetje kennen is het niet moeilijk om te weten over welke "jongeren" het gaat. Maar daar wordt uiteraard in alle talen over gezwegen.
Ik ken de buurt en de jongeren maar al te goed....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 13:37   #5
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is altijd al zo geweest dat scholieren eens een snoepje meenamen zonder te betalen.

Maar in die Match daar in Deurne zijn het bendes "jongeren" die de winkel dagelijks massaal bestelen en die bovendien voor overlast zorgen.
Ik hoorde deze morgen de woordvoerster van Match die vertelde dat de gewone klanten tijdens die uren ook wegblijven uit de winkel.

Niet te vergelijken met "onze" ondeugendheden van weleer.
Ik kan mij nauwelijks inbeelden dat als er daadwerkelijk 'zoveel' gestolen werd, dat het niet onoplosbaar zou door camera's/politiebewaking. Ik wil wel eens weten hoeveel 'verlies' ze daar maken. :/

Kan me niet inbeelden dat het meer is dan bij onze aldi. Maar goed;
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 13:39   #6
Tegendradigaard

Standaard

Als de school ( ge weet wel waar men ook al leerkrachten met messen bewerkt....) sluit dan staan daar aan den bushalt ongeveer een tiental paarse lijnspotters klaar om er voor te zorgen dat het openbaar vervoer niet afgebroken gaat worden......

Ze controleren wel niet of ze betalen of niet.... dat riskeren ze niet...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 16:15   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lol.

"wil doen, ... "
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 16:49   #8
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lol.

De politie staat machteloos, als ze zich niet baseren op privacy wetgeving is het wel weer een racistische gedachte ... probeer je werk maar te doen
Oud 24 mei 2007, 17:13   #9
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

"Dat zelfs de politie er niets aan kan doen. :"

Politie mag van de politiekers niets doen, slecht voor politiekers imago enn carriere.
Oud 24 mei 2007, 17:20   #10
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik ken de buurt heel goed,en ik sta daar niet verwonderd van hoor !!!!
Oud 24 mei 2007, 17:25   #11
guerin
Minister

Standaard

Goed zo,laat ons zo het kapitalisme vernietigen.
Oud 24 mei 2007, 17:29   #12
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als ik correctg ingelicht ben gaat het over ruim 62 nationaliteiten
(exclusief de "vlamingen") Economie is een berekening : van zodra de winkeliers berekenen dat een iK controle aangewezen is om mensen in hun winkels toe te laten zal dit ongetwijfeld ook gebeuren. Winkeldiefstallen zijn al een probleem van zolang er groot-warenhuizen bestaan (en voordien)..
Oud 24 mei 2007, 17:52   #13
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Als de school ( ge weet wel waar men ook al leerkrachten met messen bewerkt....) sluit dan staan daar aan den bushalt ongeveer een tiental paarse lijnspotters klaar om er voor te zorgen dat het openbaar vervoer niet afgebroken gaat worden......

Ze controleren wel niet of ze betalen of niet.... dat riskeren ze niet...
Da klopt , en dat is op alle lijnen het geval hoor .
Lijn 24 , van het atheneum hoboken tot de stad staan ze mee op de tram , en heel af en toe , meestal als er mensen reclameren , roepen ze even om het wat kalmer aan te doen.
Wat het nut van de purpere mannetjes is weet ik niet , maar volgens mij zouden ze wel nuttiger dingen kunnen doen ....
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 19:35   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik heb op het tv-nieuws gehoord dat de schooldirekteur alle verantwoordelijkheid afwijst: hij kan niets doen aan wat zijn leerlingen buiten de schoolpoorten uithangen.
In de middelbare school waar mijn gasten gingen, mochten ze onder de middaguren niet naar buiten, tenzij ze naar huis gingen eten. Zelfs ergens anders gaan eten (broodje kopen bij de bakker ...) werd niet toegestaan. Dit werd duidelijk uitgelegd bij de inschriijving, met de reden: wij hebben er dan geen zicht op, en dat willen wij niet.
Ik vond dat een goede school en ik vond dat een goede maatregel.
Ouders die er niet mee akkoord gingen, mochten trachten een andere school te zoeken. Dat vond ik ook goed. Vooral omdat "in die andere school" dezelfde regel gold.

Als die direkteur daar dus zegt dat hij er niets aan kan doen, dan mogen ze hem stante pede buiten kieperen zonder recht op werkloosheid.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 19:59   #15
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Blijven zoeken hé, blijven zoeken tot ge weer ergens een faits divers vindt waarmee ge uw racisme kunt botvieren. Wordt u dat zelf op den duur niet beu? Er zijn toch andere hobbies denkbaar? Zoals kleiduifschieten. Wat u evenzeer zou kunnen boeien vanwege zijn ongelofelijke repetitieve, saaie aard.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 20:07   #16
paternoster
Vreemdeling

Standaard

Ik ken de omgeving ook zeer goed en heb daar ook slechte herinneringen aan. Dat er nu winkeliers zijn die besluiten hun zaak onder de middag te sluiten is niet meer dan normaal. Al de critici hier, ga er eens naartoe tegen de school uit is ('s middag en in de namiddag), je zult versteld staan ! Hier is maar één oplossing, de harde hand. Jongeren die zich niet op straat gedragen, oppakken. Nultolerantie invoeren aan zulke scholen is het enige middel dat hier helpt.
Overigens, enkele jaren geleden was er nog zo'n probleemschool.
School op de Bredabaan, tov het Jagerke. Daar is een Delhaize gekomen enkele jaren geleden. Weet je dat het personeel "bang" was tegen de school uit was. Nu de school er al een tijd weg is, is het personeel meer dan blij !
De verantwoordelijke schepene van de stad zult ge rond de middag natuurlijk niet aan de buurt van een school zien. Die zal dan wel met zijn voeten onder tafel zitten (op kosten van 't stad).
paternoster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 07:51   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Blijven zoeken hé, blijven zoeken tot ge weer ergens een faits divers vindt waarmee ge uw racisme kunt botvieren. Wordt u dat zelf op den duur niet beu? Er zijn toch andere hobbies denkbaar? Zoals kleiduifschieten. Wat u evenzeer zou kunnen boeien vanwege zijn ongelofelijke repetitieve, saaie aard.

Faits divers ? mensen broodroven doordat ge te tam zijt om wat belhamels herop te voeden vind ik geen faits divers meer.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 07:52   #18
araneus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb op het tv-nieuws gehoord dat de schooldirekteur alle verantwoordelijkheid afwijst: hij kan niets doen aan wat zijn leerlingen buiten de schoolpoorten uithangen.
In de middelbare school waar mijn gasten gingen, mochten ze onder de middaguren niet naar buiten, tenzij ze naar huis gingen eten. Zelfs ergens anders gaan eten (broodje kopen bij de bakker ...) werd niet toegestaan. Dit werd duidelijk uitgelegd bij de inschriijving, met de reden: wij hebben er dan geen zicht op, en dat willen wij niet.
Ik vond dat een goede school en ik vond dat een goede maatregel.
Ouders die er niet mee akkoord gingen, mochten trachten een andere school te zoeken. Dat vond ik ook goed. Vooral omdat "in die andere school" dezelfde regel gold.

Als die direkteur daar dus zegt dat hij er niets aan kan doen, dan mogen ze hem stante pede buiten kieperen zonder recht op werkloosheid.
Inderdaad de school waar ik school liep voor het 4e, 5e en 6e secundair had die maatregel ook. Enkel leerlingen die in die gemeente (Vorselaar) woonden kregen, mits voorlegging van een toestemming van de ouders, toelating om thuis te eten. Ik kende daar een leerling die het moest gaan uitleggen om bij de grootouders te mogen eten die vlakbij woonden (werd na bewijsstukken wel toegestaan).
Leerlingen die binnen en buiten mochten werden geïdentificeerd door een kaart met verschillende kleur. De leerlingen die binnen aten moesten hun kaart in de refter laten afstempelen.
Dergelijke controle systemen zijn zo lastig toch niet ?
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 08:43   #19
Blackwidow
Schepen

Standaard

Triestig dat een zaak moet sluiten. En weer typisch van poco's om het allemaal in het belachelijke te trekken -> vroeger steelden we ook eens een snoepke. tsss, idd, dat is een typisch gedrag van pubers, eens iets nemen uit de winkel. Maar elke dag met tientallen tegelijk, zonder schroom? hmmm, waarden en normen. Toen ik betrapt werd, moest ik met mijn papa naar de winkel terugkeren en me verontschuldigen voor mijn gedrag. Sindsdien heb ik dat NOOIT meer gedaan. Waar zijn de ouders nu dan van deze 'jongeren'?
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 08:46   #20
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Scholen zouden volgens sommigen halve gevangenissen moeten zijn.
Dat waren ze trouwens al...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be