![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik beloof dat er over vier jaar 200.000 nieuwe woningen zullen gebouwd zijn in België.
En daarvoor hoef ik niet in de regering te zitten, niet verkozen te worden, hoef ik geen enkele invloed op de wetgeving of het beleid te hebben. Ik gebruik daarvoor magische krachten die rechtstreeks op de economie inwerken en waarvan de bron hier te vinden is: http://statbel.fgov.be/figures/d65_nl.asp#1 Even extrapoleren en hocus pocus pas: een politieke belofte!
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Die cijfers maken me ziek. Veel meer nieuwbouw dan renovatie. In Wallonië en Brussel wordt er procentueel meer gerenoveerd dan in Vlaanderen. Tot zover Letermes degelijk beleid.
Ik hoop dat binnen een paar jaar de bouw ineenzakt zodat er ruimte komt voor grote lintbouwafbraakprojecten (en nieuwe hoogbouw projecten). Laatst gewijzigd door skaldis : 26 mei 2007 om 07:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor het ogenblik is het zo dat in Vlaanderen in principe enkel nog in woongebied nieuwe woningen kunnen gebouwd worden. In agrarisch (laat staan in natuurgebieden) kunnen normaal geen woningen meer gebouwd worden. Uitzondering gemaakt voor eventueel oude maar nog bestaande verkavelingen en voor landbouwerswoningen.
De lintbebouwing zou al niet verder mogen uitbreiden. Dat is al iets.. maar we kunnen natuurlijk niet alle lintwoningen laten slopen he....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo groot zal het percentage woningen toch niet zijn dat in dat geval tegen de grond moet? ![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij werd er ook gesleuteld aan de de datum die tot voor kort vastlag op 1971. Voor renovaties van huizen die na die datum gebouwd werden kreeg je tot voor kort namelijk geen cent. Ik herinner mij dat ik het (platte) dak liet renoveren van mijn huis dat gebouwd werd in... 1975/76. Om die reden had ik geen recht op een renovatiepremie. Ons aller Bertje Anciaux had destijds nochtans de bevoegdheid om daar, toen al, iets aan te doen....
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik de cijfers in je link bekijk dan valt mij vooral op hoe hoog het percentage afgeleverde bouwvergunningen is in Vlaanderen vergeleken met Brussel en Wallonië. En nog is er een schrijnend tekort aan, vooral sociale, woningen. Wat me al veel langer is opgevallen is dat er (in Limburg) hele sociale woonwijken bestaan die nog uitsluitend bevolkt worden door allochtonen. In de nieuw gebouwde woningen vindt je wél nog een mix terug. De nieuwste sociale woonwijken lijken ook meer op iets tussen rijhuizen en appartementen in. De mensen wonen daar dus niet alleen meer naast elkaar, maar ook op elkaar. Ik denk dat ook in het groene Limburg de tijd is aangebroken voor enorme, 'sociale' woonblokken. Wie kan zich tegenwoordig immers nog een eigen woning bouwen?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 mei 2007 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een gezin dat 49.000 euro verdient kan op die manier 10.000 euro terugtrekken (maximaal bedrag); een gezin dat 51.000 euro verdient, trekt 0 euro terug. Natuurlijk, voor een gezin dat boven de 50.000 euro verdient, is 10.000 euro een peulschil, dat begrijpt toch iedereen. Een goede regeling, al zeg ik het zelf.
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp je ergernis en die van andere tweeverdieners, Turkje, en vind het evengoed (positieve) discriminatie van alleenstaanden, gehandicapten, kleine zelfstandigen en iedereen met een inkomen dat steeds vaker slechts 1/4de bedraagt van dat van tweeverdieners.
Aan de andere kant denk ik dat, als die regel zonder discriminatie moet worden toegepast, er helemaal géén renovatiepremies zouden bestaan. Met alle gevolgen vandien. Toch leven er ook in Belgique nog mensen zat voor wie renovatie van hun verouderde woning (té) zware financiële inspanningen vergt, dan mogen ze van overheidswege nog een steuntje in de rug krijgen. Woningen gezonder een leefbaarder maken kost de gemeenschap misschien een euro maar ze brengt de gemeenschap heel waarschijnlijk ook iets op omdat degenen die deze euro hard nodig hebben gezonder en gelukkiger kunnen leven in een betere woning, en in een buurt waarin verkommering en verkrotting kon voorkomen worden.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 29 mei 2007 om 08:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
De bevolkingspopulatie groeit, en dus is het nodig dat de huisvesting ook groter wordt. Men zou denken dat we op 10 miljoen stagneerden, wat IDEAAL zou zijn geweest voor België, de prijzen, de natuur en de vervuiling. Maar helaas, de deuren staan open voor de rest van de wereld en er komen alsmaar nieuwe mensen binnen die elk een dak boven hun hoofd moeten krijgen. Deze hebben meestal geen geld, en zijn als eerste om de sociale woningen op te vullen.
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Dus nen arme sukkelaar die in zijn klein krotteke zit en die geen 10.000 euro heeft om zijn huis te verbeteren.... die krijgt ook niets. Het mes snijdt aan twee kanten......
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Tja de juiste weg kennen is natuurlijk altijd meegenomen he.....
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doe mij nu aub eens een plezier want ik ben te dom om het te snappen: je zou eigenlijk aan de Vlaamse kust geen hoogbouw (of geen nieuwe hoogbouw meer) willen. Maar is het gevolg dan eigenlijk niet dat heel de kust nog eksklusiever gaat worden dan Knokke ??
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Het is natuurlijk zo dat de lintbebouwing een overblijfsel is van het Belgisch beleid. Het is pas nadat Vlaanderen de bevoegdheid heeft gekregen dat er heel langzaam aan iets aan gedaan is.
![]() |
![]() |