![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Na de CAP (Comité voor Andere Politieke) voert nu ook BUB (Belgische Unie – Union Belge) tweetalige campagne in Meise
De gemeente Meise heeft in aanloop van de federale verkiezingen enkele aanplakborden geplaatst. Na de CAP (Comité voor Andere Politiek) heeft ook de BUB (Belgische Unie – Union Belge) op deze aanplakborden tweetalige affiches (foto’s hier, hier, hier, hier en hier) aangebracht. Het valt op dat BUB enkel affiches van het Vlaams Belang en van de Vlaamse Volksbeweging (VVB) heeft overplakt. Verwijzend naar het protocol ter vrijwaring en bevordering van het Vlaams karakter van de gemeente Meise heeft het Vlaams Belang vandaag aan het schepencollege gevraagd om aan de verantwoordelijke van deze affiches te vragen in de toekomst enkel nog eentalige Nederlandse affiches te plakken en deze tweetalige affiches te verwijderen. Meise is gelegen in het Nederlandstalig taalgebied. Is het voor de CAP en BUB zo moeilijk om hiermee rekening te houden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tiens, ik dacht dat de BUB in Halle-Vilvoorde ééntalig Franse propaganda ging voeren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Wat is hier het probleem? Alle staat er in het Nederlands op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Wie kent er Hans Zwans?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Volgens artikel 30 van de grondwet is het gebruik van de talen in België vrij, maar blijkbaar vindt u de grondwet maar een blaadje papier.
Laatst gewijzigd door Hans1 : 4 juni 2007 om 16:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Burgemeester
|
![]() Art 4 Grondwet: België omvat 4 taalgebieden: Het Nederlandse taalgebied, het Franse taalgebied, het Duitse taalgebied en het tweetalige taalgebied Brussel-hoofdstad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Ja, maar dat is alleen op administratief en gerechtelijk vlak. Lees artikel 30 en vertel geen nonsens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hans heeft gelijk.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Toch raar dat zulke affiches na een tijdje spontaan op de grond vallen of spontaan zichzelf in stukken scheuren
![]()
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 4 juni 2007 om 22:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik al zei: typisch Vlaams Blok... Eigen criminaliteit eerst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Ik zie niet in wat ik met het Vlaams Blok of Vlaams Belang te maken heb.
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 4 juni 2007 om 22:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Ik ben even representatief voor het VB als u voor CAP (althans, dat mag ik hopen voor CAP).
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() is B-H-V niet ongrondwettelijk ![]()
Atmosphere quote .... zichzelf en valt door de mand als dubbelaccount: Laatst gewijzigd door DebianFox : 5 juni 2007 om 06:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Of doe je dat enkel als het u goed uitkomt?
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of hoe jullie blijkbaar niet overtuigd zijn van jullie eigen strijdpunt, nl. de individuele tweetaligheid. Blijkbaar zijn de Franstaligen toch niet zo "individueel tweetalig", waardoor men eigenlijk wil overgaan tot een institutionele tweetaligheid... De bubbels tonen zich weer eens aan hun meest franskiljonse kant.
|
![]() |
![]() |