![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb een voorstel voor een nieuwe vlag voor België, Nederland en de rest van de EU-lidstaten.
In de rechterbovenhoek zou de EU-vlag kunnen worden ingebracht. Net zoals bijvoorbeeld in de vlaggen van Australië en Nieuw-Zeeland de Union Jack de verbondenheid met het VK symboliseert. De vlaggen van de lidstaten van de EU zouden wat meer gaan lijken op de Amerikaanse Stars and Stripes. Natuurlijk is de symboliek heel anders; zij lijkt meer op die van het Britse gemenebest: zelfstandigheid, maar toch een binding met elkaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() En in welk EU-land ga je daar een meerderheid voor vinden(om van een meerderheid in alle EU-landen nog maar te zwijgen)?
Bovendien lijkt het mij esthetisch gezien niet zo'n leuk idee, die blauw-gele sterretjes-vlag past gewoonweg niet in de meeste EU-landsvlaggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor laaglandië had ik op de laatste werkgroepmeeting in Antwerpen een voorstel dat toch enige bijval genoot :
nl. de zeeuwse mosselenvlag, die momenteel overal in antwerpen fier wordt gehesen aan viswinkels en gespecializeerde restaurants : nl. een gele vlag met een klein rood wit blauw vlaggetje schuin in de echter bovenhoek en in het midden van de vlag een tweetal prachtige jumbo-mosselen. De groot-neerlandische mossel ipv. de vlaemlsche leeuw ahw...
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Niet echt nodig om die te integreren. Laat beiden maar naast elkaar wapperen.
Ook in de USA zie je de stars en stripes niet in de staatvlaggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() En wat met mensen die tegen de EU zijn (in zijn huidige vorm)? Die willen helemaal niet zo'n vlag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat een walgelijk idee. Kan u zich voorstellen hoe afschuwelijk dat blauwe scharminkel zou staan op onze mooie Vlaamse Leeuw?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Ach, we zijn flexibel. Laat ons het rood opofferen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben er niet meteen voor maar is toch een idee eh...
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() En wat dachten jullie hiervan?
![]()
![]() |
#13 |
|
![]() Als die sterren wat modern zouden zijn en in het midden stonden.
![]() En wat ga je doen op overwegend gele vlaggen ik denk dan bv aan de vlaamse indien...
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Dat is nu juist mijn punt, als een federatieve staat zoals de USA dat niet heeft, dan is dat wat betreft de EU zeker niet nodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Ja, die organisatie staat een normale gezonde Europese samenwerking enkel in de weg en heeft zelf nog maar weinig bereikt.
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als de achtergrond blauw wordt en rond die centrale ster nog 11 kleinere sterren draaien, lijkt me dat wel een aardige vlag voor Vlaanderen. Mijn oorspronkelijke idee van een Europees vlagsymbool in een bovenhoek is niet creatief genoeg. Maar ik ben artistiek nu eenmaal niet creatief. Vlaanderen zal alleen maar profijt hebben van een sterkere EU, net als andere Europese regio's met een sterke eigen identificatie zoals Schotland, Corsica, Catalonië, Lombardije, etc. Laat het dan blijken. Laatst gewijzigd door Sjaax : 23 juli 2007 om 23:42. |
|
![]() |
![]() |