![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() CD&V-NVA beloofde: niet in een regering zonder verregaande staatshervorming.
Voor zeggen alle Fr partijen: NON, en de Vl: JA! Dus wat het worden zal weet niemand. Toch nemen Leterme en Inge ontslag uit de Vl regering met geen ander doel dan over te stappen naar de nationale regering. Zij kunnen dus niet meer terug. Wat gebeurt er als de Fr NON blijven zeggen? Stapt CD&V-NVA dan toch in de regering, ook zonder staatshervotming? Zal NVA dat slikken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de Walen kunnen bijna niets anders meer dan een staatshervorming aanvaarden en zelfs onder de Vlaamse voorwaarden. Als ze deze nu nog eens tegenhouden bestaat de kans dat er nieuwe verkiezingen komen en ze tegenover LDD/VB komen te staan. Indien de Vlaamse partijen toegeven, staan ze bij de verkiezingen in 2009 aan de zijkant en staan de Walen dan tegenover LDD/VB. En dan valt er voor hen helemaal niets meer te rapen, want dan zouden deze partijen de onafhankelijkheid van Vlaanderen weleens echt kunnen uitroepen en de Belgische staat zo opblazen. Er is dus weinig keuze voor de huidige ander partijen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Ik hoop maar dat Jantje gelijk heeft!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Dat we in 2009 een héél stuk dichter bij de Vlaamse onafhankelijkheid zullen staan is nu al een feit. Want de cd&v zal Vlaanderen verkopen voor de federale postjes.Dat Vlaanderen straks van meneer Leterme weer de rekeningen moet betalen , is op dit ogenblik wel het minste van zijn zorgen!
Hopelijk en ik zeg hopelijk gaat de NVA zich afscheuren van het kartel en straks in 2009 samen met VB en LDD één front vormen aan de onderhandelingstafel. Tenminste indien de NVA niet samen met de tjeven van de Belgische vleespotten gaat mee-eten. Ik heb meer dan mijn twijfels over de oprechtheid van de Nva. Nog even geduld....
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang de Vlaamse partijen blijven toegeven maakt het de Walen weinig uit hoor. En ik heb zo'n voorgevoel dat dat weer eens gaat gebeuren (voor de zoveelste keer op een rij).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Wat is het meest realistische?
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat als de Vlaamse kiezer opnieuw verkocht en bedrogen word, we in 2009 een Vlaamse regering hebben van VB/LDD. Vergeet niet dat LDD een partij is die niet tegen de nieuwe Belgen is en die ook de nieuwe Vlamingen duidelijk heeft gemaakt te ze door de Walen worden uitgebuit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Joep.
Van zodra de Cdv tekenen toont van zich niet te houden aan de afspraken... Boeken toe..einde kartel. Dat is het beste wat B Dewever kan doen voor Vlaanderen. En slechts dan heeft de partij nog een toekomst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Denk maar eens aan een onwillig CDH. Misschien beseffen de francophonen maar al tegoed dat dit hun laatste kans is want de noodzakelijke (om België in stand te houden) as PS-SPa is plots weg. Zelfs Johan VDL is niet al te gelukkig meer met België. Stel je voor dat in een onafhankelijk vlaanderen de stemmen van NVa/VB terug verdeeld worden over de rest. Moeten de groene familie België in stand houden ,samen met le roi ? Laatst gewijzigd door boerenverstand : 23 juni 2007 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door giserke : 23 juni 2007 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Ik stel gewoon vragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Ik kan u enkel zeggen dat het partijbestuur met het mes op de keel zit. Niet in de regering vooraleer de overeengekomen punten in het regeerakkoord staan. Voor de N-VA staat dit vast. Voor CD&V als ze geen zelfmoord willen plegen ook.
Er is echt wel een kentering gekomen in de politiek. De leuze 'Onvlaams' is een politieke C4 geworden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Leterme werd ons opgedrongen door de VRT, de Vlaams-nationale TV. Eigenlijk wil quasi niemand deze saaie persoon, maar zeg nu zelf als je moet kiezen tussen Leterme, Dedecker en De Winter, dan kies je toch beter voor een boekhouder dan voor een judoleraar of een neo-nazi?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Binnekort Hans in duo met belgicist Wouter Deprez. Laatst gewijzigd door Pluche : 23 juni 2007 om 23:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Eén ding is zeker: Hans1 is geen optie. Laatst gewijzigd door luc broes : 24 juni 2007 om 08:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Met massale kiesfraude krijg je inderdaad de gekste resultaten...
Dit is gewoon een nuchtere vaststelling: een staat waarin slechts enkele kandidaat-partijen zich mogen voorstellen aan de kiezer en andere niet is geen democratie. Noem het een particratie of zo, maar zeker geen democratie. |
![]() |
![]() |