![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
The poster formerly known as kay-gell Laatst gewijzigd door Kay_ : 14 juni 2007 om 12:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kan zijn dat de ordediensten te hardhandig optreden. Maar die antiglobalisten zijn zeer aggressief en komen gewoon boel maken, niets anders. Dat bleek in Genua, en dat blijkt nu opnieuw in Rostock.
Die Carlo heeft zijn eigen dood uitgelokt, hij is niet vermoord. Dat zie je duidelijk op de beelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gezien het buitensporige geweld van de autonomen (waar ik ooit sympathie voor had) is het politie-optreden uiterst beheerst verlopen.
Bij zo'n betoging in Gaza waren er honderden doden gevallen.
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de op voorhand geplande aanvallen van de bendes in Rostock tegen de ordediensten heeft de eerste dagen tientallen gewonden gemaakt onder de manschappen. In dat soort gevallen mogen de ordediensten zeer hard terugslaan, mèt recht op schieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat wil niet zeggen dat de agenten zich aan buitensporig geweld mogen schuldig maken of seksuele intimidatie,toch?
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat is de rede niet waarom er zoveel gewonden en soms zelf doden vallen. Dit komt vanwege de antiglobalisten die er boel komen zoeken, regelrechte aanvallen plegen tegen de personen die er de orde handhaven, en brandende molotov cocktails in bemande auto's gooien. Het is niet omdat een agent toegeeft dat de ordediensten soms buitensporig reageren dat ze de oorzaak zijn van de doden en gewonden onder de bendes die de rellen veroorzaken. Laatst gewijzigd door Antoon : 14 juni 2007 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vaak is zo dat bij dergelijke betogingen een paar fanatieke raddraaiers het voor de andere meer vredelievende betogers verpesten.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou voor minder de ordediensten toelaten om met scherp te schieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het gaat nier over Rostock het gaat over Genua, for the record hé.
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat je naar mijn mening de aandacht wil afleiden.
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch niet. Ik herhaal dat buitensporigheid van ordediensten moet worden onderzocht.
Maar het geeft niet weg dat de vooraf geplande aggressie en aanvallen vanwege de zogenoemde demonstranten die dikwijls relschoppers zijn, hardhandig moeten worden aangepakt. Ik gaf Rostock als voorbeeld, want net gebeurd. Maar ook in Genua stelden de antiglobalisten zich heel aggressief op, en kwam onder andere de doodgeschoten Carlo gewoon boel maken. Hij gooide een brandende molotov-cocktail in een bemande auto met de deur open. Dat is poging tot moord, of tenminste een zware aanval op mensen. Als je dan wordt neergeschoten en overlijdt, tja.... Laatst gewijzigd door Antoon : 14 juni 2007 om 13:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zie niet dadelijk waar je dat nog gezegd hebt.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge dan wa rubberkogels of wa scherp terugkrijgt moete daar maar tegenkunnen, ge weet waar ge aan begint, trouwens als ge de Italiaanse Carabineiri al in aanvalskledij gezien hebt, dan weete dat ge daar nie mee moet lachen, ... Dat is een militaire afdeling en die gasten zijn tot de tanden gewapend, da zijn geen mietjes gelijk ons nationale reserve die blij mogen zijn dat ze gumiknuppel krijgen waar ze nie eens mee mogen kloppen. Als ge met die mannen wilt vechten, moete de gevolgen maar willen dragen ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat de politie buitensporig geweld gebruikte in Genua, is alles behalve nieuws. Zo'n getuigenis bevestigt dus alleen wat de meeste mensen al lang wisten.
Antoon probeert inderdaad heel erg om de aandacht van deze feiten af te leiden. En hij doet dit dan ook nog door leugens te verkopen. Carlo Giuliani had helemaal geen brandende molotov cocktail vast, maar wel een brandblusapparaat. Als de bedreiging dan al voldoende groot was om hem daarvoor neer te schieten, dan was het daarom nog niet gerechtvaardigd om hem in het hoofd te schieten en al helemaal niet om vervolgens nog eens met de wagen over hem te rijden zoals gebeurd is (tweemaal zelfs als ik me niet vergis). Er kwam geen proces van omdat valselijk beweerd werd dat hij niet opzettelijk werd neergeschoten, maar dat hij "per ongeluk" werd getroffen door een kogel die afketste op een steen. Iets waarvan later duidelijk werd dat het niet klopte... Laatst gewijzigd door Edina : 14 juni 2007 om 14:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is het zelfde he ne moltov in een bemand voertuig willen gooien, ... goed da ze hem omgelegd hebben , een applaus voor de schutter. Kijk er zijn dingen die ge niet doet , : Plunderen, Prive eigendommen beschadigen, gewapend flikken aanvallen, stenen of molotovs naar bemande voertuigen gooien , ... Als ge met nen ijzere staaf in uw pollen ne flik te lijf gaat, dan mag die vent of zijn collega`s u met recht overhoop schieten hetzelfde geld als ze onschuldige burgers of hun eigendommen aanvallen of in brand willen steken, gewoon afschieten als ze niet ingaan op de nodige waarschuwingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een eliteflik ? scherpschutter wordt overigens getrained om in het hoofd te schieten, in geval van geizelingen of als mensen bedreigd worden met wapens, ... jullie moeten eens beseffen dat in het heetst van de strijd die mannen ook alleen maar `s avonds terug naar vrouw en kind willen he. als mij zo ne leegloper komt bedreigen met nen brandblusser of eender wat knal ik die ook overhoop als ik gewapend moest zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De agent heeft duidelijk gesteld dat er onnodig geweld werd gebruikt. Individuen moeten niet opdraaien voor het gedrag van geweldplegers. Noch heeft de politie zich schuldig te maken aan seksuele intimidatie of buitensporig geweld.
The poster formerly known as kay-gell Laatst gewijzigd door Kay_ : 14 juni 2007 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |