Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2007, 13:34   #1
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Laat ons eens wat brieven schrijven

Laat ons eens massaal brieven schrijven naar de top van de vakbonden om ze eens te laten nadenken over hun oproepen tot verplichte solidariteit.
Hierna een voorbeeldje.

Geachte Heer
Ik krijg iedere week het blad Visie in de bus. En in dat blad roept U bijna altijd op tot solidariteit. U waarschuwt en U eist dat wij solidair zouden zijn met Wallonië.
Het gaat hier om een bedrag van 6 euro per Vlaming per dag. Nu zult U zeggen: zes euro dat is toch niet veel.
Wel ik heb eens de berekening gemaakt voor mijn gezin. Wij zijn met 2 ouders en 4 kinderen.
Indien wij allen de leeftijd van 70 jaar zouden halen dan zou dit willen zeggen dat wij in die periode een totaal bedrag betaald zouden hebben aan solidariteit van 919.800 euro of in Belgische franken 37.104.640 Fr.
Dat gaat hier dus wel degelijk om een hele som.

Nu ben ik het eerlijk gezegd een beetje beu. Voor mijn gezin komt dat neer op 36 euro per dag (1452 fr.) Ondertussen hoor ik niets anders dan schandalen hier en schandalen daar in Wallonië.
Is het volgens U normaal dat een gezin zoals wij, met twee werkende ouders, amper XXX euro in totaal voor de vier kinderen per maand kan sparen om zijn kinderen als ze later ooit trouwen iets mee te geven? En ondertussen aan solidariteit met Wallonië per maand 1080 euro (43.567 fr.) geeft?
Mijn kinderen zullen een aalmoes krijgen als ze trouwen en in Wallonië kunnen ze daar mooie sier mee maken.
Hoe kan ik dat verantwoorden tegenover mijn kinderen? Hoe kunt U dat verantwoorden tegenover mijn kinderen.
Aangezien U echter van mening bent dat wij daartoe verplicht zijn zou ik U dan ook willen vragen om te tonen dat U echt niet alleen in woord maar ook in daad, een solidair man bent.
Ik ben er zeker van dat U veel meer verdient dan ik. Ik roep U dan ook op om uw solidariteit te tonen in de praktijk.
Moest ik al de helft van het bedrag dat ik aan Wallonië zou geven indien we allemaal 70 zouden worden van U terug krijg, dan zou dit voor mij en mijn kinderen echt een zegen zijn.
Dat lijkt mij een mooie vorm van echte solidariteit. Het zijn de sterken die de zwakken moeten steunen en aangezien U sterker bent dan ik zal U dat dan ook wel doen vermoed ik.
U mag dit bedrag dan ook op mijn rekening storten en dan zal ik er voor zorgen dat mijn kinderen met een mooi geschenk het huis kunnen verlaten.
Ik reken er op dat U uw mooie woorden ook in de praktijk zal brengen en heb daarom mijn rekeningnummer hierboven gezet. Ik zal U zeker niet in uw gezicht spuwen indien U solidair bent met mij. Ik zal U eeuwig dankbaar zijn.
In afwachting van uw teken van solidariteit, teken ik,
[/quote]
Aan te passen aan uw gezinssituatie natuurlijk...

Ik ben benieuwd wanneer ik een antwoord ga krijgen van onze solidaire vakbonders.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 18 juni 2007 om 13:41.
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 13:42   #2
Tegendradigaard

Standaard

Laat ons eens massaal brieven schrijven naar de top van de vakbonden om ze eens te laten nadenken over hun oproepen tot verplichte solidariteit.
Hierna een voorbeeldje.

Citaat:
Geachte Heer
Ik krijg iedere week het blad Visie in de bus. En in dat blad roept U bijna altijd op tot solidariteit. U waarschuwt en U eist dat wij solidair zouden zijn met Wallonië.
Het gaat hier om een bedrag van 6 euro per Vlaming per dag. Nu zult U zeggen: zes euro dat is toch niet veel.
Wel ik heb eens de berekening gemaakt voor mijn gezin. Wij zijn met 2 ouders en 4 kinderen.
Indien wij allen de leeftijd van 70 jaar zouden halen dan zou dit willen zeggen dat wij in die periode een totaal bedrag betaald zouden hebben aan solidariteit van 919.800 euro of in Belgische franken 37.104.640 Fr.

Nu ben ik het eerlijk gezegd een beetje beu. Voor mijn gezin komt dat neer op 36 euro per dag (1452 fr.) Ondertussen hoor ik niets anders dan schandalen hier en schandalen daar in Wallonië.
Is het volgens U normaal dat een gezin zoals wij, met twee werkende ouders, amper XXX euro in totaal voor de vier kinderen per maand kan sparen om zijn kinderen als ze later ooit trouwen iets mee te geven? En ondertussen aan solidariteit met Wallonië per maand 1080 euro (43.567 fr.) geeft?
Mijn kinderen zullen een aalmoes krijgen als ze trouwen en in Wallonië kunnen ze daar mooie sier mee maken.
Hoe kan ik dat verantwoorden tegenover mijn kinderen? Hoe kunt U dat verantwoorden tegenover mijn kinderen.
Aangezien U echter van mening bent dat wij daartoe verplicht zijn zou ik U dan ook willen vragen om te tonen dat U echt niet alleen in woord maar ook in daad, een solidair man bent.
Ik ben er zeker van dat U veel meer verdient dan ik. Ik roep U dan ook op om uw solidariteit te tonen in de praktijk.
Moest ik al de helft van het bedrag dat ik aan Wallonië zou geven indien we allemaal 70 zouden worden van U terug krijg, dan zou dit voor mij en mijn kinderen echt een zegen zijn.
Dat lijkt mij een mooie vorm van echte solidariteit. Het zijn de sterken die de zwakken moeten steunen en aangezien U sterker bent dan ik zal U dat dan ook wel doen vermoed ik.
U mag dit bedrag dan ook op mijn rekening storten en dan zal ik er voor zorgen dat mijn kinderen met een mooi geschenk het huis kunnen verlaten.
Ik reken er op dat U uw mooie woorden ook in de praktijk zal brengen en heb daarom mijn rekeningnummer hierboven gezet. Ik zal U zeker niet in uw gezicht spuwen indien U solidair bent met mij. Ik zal U eeuwig dankbaar zijn.

Ik ben benieuwd wanneer ik een antwoord ga krijgen van onze solidaire vakbonders.....

nu leesbaarder ??
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 18 juni 2007, 13:43   #3
Tegendradigaard

Standaard

We moeten ze een geweten schrijven......

Oud 18 juni 2007, 14:03   #4
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
We moeten ze een geweten schrijven......
Schrijven ??? ... Brief ????
Mailen kost niets .... Bedelven onder de e-mails begot... Mooi idee trouwens , Maar of daar een antwoord van komt ??? In't beste geval een soort C4 van de vakbond ja ...
(Wij danken u vriendelijk voor uw jarenlange bijdrage , maar wij zien nu af van uw lidmaatschap ... Eventuele schenkingen kunt u nog steeds storten op reknr.**** of afgeven aan de partijkas ... )
Platleggen die handel ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 18 juni 2007 om 14:03.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 16:21   #5
Ive De Beckker
Gouverneur

Standaard

Naar de krant schrijven die handel.
Echt doen.
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 16:33   #6
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ive De Beckker Bekijk bericht
Naar de krant schrijven die handel.
Echt doen.
Ja, die "lezersbrieven" (vooral in HLN) zijn echt wel om te gieren
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 16:43   #7
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Beste tegendradigaard, meent U nu echt dat een onafhankelijk Vlaanderen U met onmiddelijke ingang een meerinkomen zou bezorgen van 24 Euro per dag ?
Of dat er ergens een Waal rondloopt die 24 euro per dag voor hetzelfde werk méér krijgt dan U ? Het tegendeel is (helaas) waar : het beste wat men eigenlijk kan doen is binnen blijven en water, gas en electra afsluiten op die manier geeft men niets aan niemand (vooral ook de kinderen zelf opvoeden en nooit naar een dokter gaan).
Oud 20 juni 2007, 07:05   #8
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
die in de Humo en De Morgen zijn zoveel beter...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 07:07   #9
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Hierna een voorbeeldje.

Geachte Heer

Ik ben benieuwd wanneer ik een antwoord ga krijgen van onze solidaire vakbonders.....[/quote]

ja hoor... een antwoord van Sinterklaas ! Zeker weten !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 20 juni 2007, 07:15   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Schrijven ??? ... Brief ????
Mailen kost niets .... Bedelven onder de e-mails begot... Mooi idee trouwens , Maar of daar een antwoord van komt ??? In't beste geval een soort C4 van de vakbond ja ...
(Wij danken u vriendelijk voor uw jarenlange bijdrage , maar wij zien nu af van uw lidmaatschap ... Eventuele schenkingen kunt u nog steeds storten op reknr.**** of afgeven aan de partijkas ... )
Platleggen die handel ...
Kunt ge staken in de vakbond, ... misschien dat uw werkgever u daar wel voor wilt betalen om de vakbond kapot te staken,...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 07:39   #11
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees jij die echt ?
I'll just kill myself now.

Laatst gewijzigd door Duupje : 20 juni 2007 om 07:41.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 09:51   #12
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Lees jij die echt ?
Touchee

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 11:34   #13
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees jij die echt ?
moet je doen, sta je dichter bij het VOLK !
Oud 20 juni 2007, 11:43   #14
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
moet je doen, sta je dichter bij het VOLK !
Nog zo één en het regent mannen.

*rent rap naar haar balkon*
Oud 20 juni 2007, 15:38   #15
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Beste tegendradigaard, meent U nu echt dat een onafhankelijk Vlaanderen U met onmiddelijke ingang een meerinkomen zou bezorgen van 24 Euro per dag ?
Of dat er ergens een Waal rondloopt die 24 euro per dag voor hetzelfde werk méér krijgt dan U ? Het tegendeel is (helaas) waar : het beste wat men eigenlijk kan doen is binnen blijven en water, gas en electra afsluiten op die manier geeft men niets aan niemand (vooral ook de kinderen zelf opvoeden en nooit naar een dokter gaan).
Met mijn 36 euro per dag kan men in Vlaanderen veel goeds doen. Iets doen tegen armoede in Vlaanderen, iets doen voor kinderopvang, iets doen aan de wachtlijsten (die niet echt verminderen naar ik hoor....).

Ik hoef ze zelf niet te krijgen eigenlijk (al mag er in de vorm van een echte serieuze belastingsvermindering wel een deel van naar mij komen he....) maar als ik al weet dat de ontvangers mijn geld het niet over de balk gooien ter meerdere eer en glorie van la partie en mij ondertussen in een vreemde taal nog uitmaken voor alles wat lelijk is... dan zou ik al een tevreden man zijn.

Oud 20 juni 2007, 15:42   #16
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Of dat er ergens een Waal rondloopt die 24 euro per dag voor hetzelfde werk méér krijgt dan U ?
Natuurlijk.
Het eerste wat Wallonia nodig heeft is een drastische daling van de lonen.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 16:12   #17
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Natuurlijk.
Het eerste wat Wallonia nodig heeft is een drastische daling van de lonen.
Zoals ik al op een andere topic schreef:

In Knack lees ik vandaag dat Kamagurka bij zijn rondreis door Wallonië (man bijt hond) zijn mond is opengevallen.
Dat hij voorstander is van een beperking van werkloosheidssteun in de tijd !
Zo hoort u het eens van een ander, een onverdachte bron !
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 17:33   #19
kawasaki
Vreemdeling

Standaard

BRABANT VRIJ NU
kawasaki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 21:40   #20
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Soms bij de kapper, als ik eens goed wil lachen.
Jaja Pietje, lul u er nu maar uit jah...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be