![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: ¢1/2 afschaffen? | |||
Afchaffen |
![]() ![]() ![]() |
15 | 68,18% |
Niet Afschaffen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 31,82% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Toen we nog met BEF'jes betaalden was de kleinste munt die van ¢50.
In de praktijk werd dat muntstuk echter niet tot nauwelijks meer gebruikt. Nu we met de € moeten werken hebben een munstuk dat nog minder waard is(¢1) en eentje dat nauwelijks iets meer waard is (¢2). Helaas worden deze munstukken wel veel gebruikt, hierdoor zit ik nu met een berg ¢1 & ¢2, die ik toch nooit ga gebruiken: want 1)Als je er teveel meeneemt scheurt je geldbeugel. 2)Als je toch eens beslist om ermee te betalen staat er direct een massa volk achter je te wachten. Bovendien vinden heel wat winkeliers het blijkbaar leuk om te werken met psychologische prijzen van € XX,99 waardoor je natuurlijknatuurlijk in no time met een massa waardeloze muntjes zit. Wordt niet eens dringend tijd om verroeste muntjes af te schaffen. De winkeliers (die hier naar 't schijnt ook vragende partij voor zijn) moeten maar afronden op op ¢95 of ¢00.
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik stel voor dat ge allemaal uw 1 en 2 eurocentjes aan mij geeft...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afschaffen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Ik zal ze ondertussen wel inzamelen......
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Ik hoop dat ze blijven .. of willen jullie allemaal nog meer betalen .. afronden bij afschaffing is toch naar boven hoor .. net als bij de euro !!!
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() ze zullen natuurlijk de prijzen naar beneden afronden....
1cent Het is een halve frank hé |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Afschaffen, nutteloos tot en met.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() In Finland hebben ze dat al gedaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die dingen belanden bij mij toch in de stofzuiger
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Die koperen centen zijn als grondstof meer waard dan als geld. Kunnen ze obussen van maken voor Irak, Afghanistan,...
Dus breng die centen maar naar mij.