![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, een meesterlijke zet !!
Leterme heeft aan le roi de Laeken kunnen diets maken dat le roi zelve enige raadplegingen zal verrichten. Een ambetantigheid voor Leterme was dat hij zou gebrandmerkt worden door zijn tegenstrevers als een mislukkeling, mochten de formatiebesprekingen niet resulteren in een regering. Als het nu nog niet zou lukken (en als Vlaams-nationalist droom ik natuurlijk van een spoedig onafhankelijk Vlaanderen ...), dan kan geponeerd worden dat "zelfs le roi de Laeken er niet in gelukt is (om de Walen tot een vergelijk te brengen)". Boergois en Leteme hebben destijds door het kartel te smeden, blijk gegeven van een superieure visie te hebben; nu heeft Leterme daar nog een formidabele stoot aan toegevoegd. Man, we beleven hier "geschiedenis in wording" !! Als mijn wensen en dromen verder uitkomen, en er is nog geen regering als het nieuwe parlement bijeenkomt, en dat parlement begint aan een aantal wetsvoorstellen (die geen twee derde meerderheid nodig hebben, genre kieskring, genre gerechtelijk arrondissement, genre senten voor grootstedenbeleid ...), dan is het kompleet staatskundig orgasme .... Wie lukt erin om mijn euforie te temperen ?? Proberen maar.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
#2 |
|
Europees Commissaris
|
Steun hem, en hang je Vlaamse Leeuw buiten !!
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Eila manneke, ik ben genen eksibitionist hé.
Mijne leeuw toon-ik maar aan een zeer selekt publiek, waarvan arbitreir en diskiminatwaar-strafbaar de kleinste helft van de wereldbevolking van uitgesloten is. ok ok, zijt maar gerust, we doen onze duit in het zakje.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 17 augustus 2007 om 21:49. |
|
|
|
|
#4 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Wij kunnen geen Waalse politici kiezen wel Vlaamse, en die rekenen we dus af op hun resultaten. Of het slecht is aangepakt, of er loze beloften zijn gemaakt, het maakt weinig verschil. Het werkt tot hiertoe niet. Hij heeft veel stemmen behaald, maar wat zijn die stemmen waard als ze zijn verzameld op basis van loze beloften. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik begrijp dat niet, daar moet je even wat uitleg over geven. Straks moeten de ekstreem linkse broedertjes van de pvda gaan vragen aan de open-Vld wat zij aan hun kiezers gaan mogen aanbieden, om te checken of dit later ooit wel realiseerbaar zou zijn. Hoezeer ik die ekstreem linkiewinkies ook dom vind en wereldvreemd, ik zou me niet kunnen inbeelden dat ik hen de vrije meningsuiting zou ontzeggen, daarbij inbegrepen het lot te tarten om 700.000 stemmen te trachten te halen op basis van hun eigenste gedroomde programma. Want als ze mochten halen, dan is dat de uitdrukking van de wil van (een deel) van de kiezer.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Minister-President
|
Kalm kalm het gaat maar over een mini hervorminkje (als het eisenpakketje erdoor komt) hoor: dat hebben CD&V/nva en open VLD zelf al toegegeven.
|
|
#7 | |
|
Burger
|
Citaat:
Meer inzeggingsschap in het RIZIV en andere sociale zekerheidsinstellingen zijn een teken aan de wand. Idem voor het belastingssysteem. Bovendien zie ik een rechtstreekse transfer die zij aan banden willen leggen, nl het verkeersboetefonds. De grootste onrechtvaardigheid in dit land willen ze eindelijk bestrijden. Vlaanderen werkt actief aan het verkeersveiligheidsbeleid en toch moeten zij de opbrengsten die ze halen uit hun controles afdragen aan de Walen die op hun luie reet liggen ipv zelf te kunnen herinvesteren in nog meer verkeersveiligheid. Het enige wat ik jammer vind is dat de gesprekken donderdagavond zijn vastgelopen. Ik had langs Vlaamse zijde anders nog een schepje bovenop gedaan. Een uitbreiding van Brussel zou ik, net als het prutsen aan de taalgrens, als onaanvaardbaar bestempelen. Het afschaffen van de dubbele meerderheid in Brussel zou ik daarentegen in de weegschaal leggen met het afschaffen van alle faciliteiten in de rand rond Brussel toegevoegd met het eveneens afschaffen van de dubbele meerderheid in het federale parlement.
|
|
|
#8 | |
|
Burger
|
Citaat:
Ik leef nu ook in een soort euforie. Ik heb gisteren gekeken naar het nieuws op de RTBF , ze waren daar maar liefst 22 minuten bezig over Leterme, le roi, .... tegenover een aantal minuten op de VRT. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
#10 | |
|
Burger
|
Citaat:
Alhoewel ik er van overtuigd ben dat de 2/3 de eisen nog moeten komen en dat het dan pas echt koekenbak gaat zijn...
|
|
|
#11 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
#12 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Aan deze scene moet ik onwillekeurig denken. |
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Mijne leeuw wappert buiten. Vlaanderen eindelijk samen aan één kant! ![]() ![]() ![]() ![]()
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be . Laatst gewijzigd door Eddy B : 18 augustus 2007 om 12:19. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Vreemdeling
|
Meesterlijke zet, hij kan het zelf niet aan
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Noorman |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Vreemdeling
|
Beste VVouter
Is het u nog niet opgevallen dat dit de eerste gesprekken rond staatshervorming zijn in jaaaaren? We herinneren ons nog allemaal de schamele poging van Verhofstadt om de kieskring te proberen splitsen. Uit schrik dat zijn regering zou vallen is het dan maar 'in de koelkast gestopt' tegen 2007. De houding van Open VLD is dus op z'n zachtst gezegd dubieus: tijdens de regering met een ei in de broek de hete aardappel doorschuiven en zich nu profileren langs de harde communautaire lijn. Willen ze aanhang oogsten op het Vlaamsnationale front? Verder lijkt het me ook dat de echte eisen van de Vlamingen nog moeten komen. Ik hoop het alleszins want van de regionale uitreiking van nummerplaten en een vertegenwoordiger bij de NMBS zie ik het nut niet in hoor ... |
|
|
|
|
#18 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
eerste stappen in een stappenplan naar totale ontvoogding van de Belgische staat. ==> op weg naar de ONafhankelijkheid
|
|
|
#19 |
|
Vreemdeling
|
De totale ontvoogding ...
als u dat echt een goede zaak vindt, dan getuigt dit van een middeleeuwse staatsvisie. Het doel van moderne politiek is dat de BURGER er wel bij vaart. Wie kan het in godsnaam een moer schelen waar zijn nummerplaat vandaan komt? Splitsen werkgelegenheid en SZ: zeker nodig en volledig mee akkoord! Maar de rest ... Get alive! |
|
|
|
|
#20 |
|
Schepen
|
Nogal naief als u denkt dat een splitsing van de SZ en werkgelegenheid alleen kan staan in een staatshervorming. Als de SZ en de werkgelegenheid gesplitst wordt blijft er van België praktisch niks meer over. Het is dan de facto al begraven.
|
|
|