![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Jörgen Noens op de voorpagina van de webstek van de Belgische Unie – Union Belge !
Tijdens de voormiddag van donderdag 7 mei zijn 3 militanten van de BUB (Belgische Unie – Union Belge) in Meise tweetalige affiches op de aanplakborden komen aanbrengen. 1 van de 3 militanten was de nationale voorzitter van BUB Hans Van Cauter zelf. Het was geen toeval dat de BUB juist de affiches van de Vlaamse Volksbeweging betreffende de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde en het Vlaams Belang viseerde. Ikzelf merkte de plakploeg op, ik nam enkele foto’s en verwittigde meteen de VVB. Enkele leden van de VVB kwamen ter plaatsen. Ik bezorgde aan de militanten van de BUB een kopie van het antwoord van burgemeester Belgrado (CD&V/N-VA) op mijn vraag om aan de BUB te vragen enkel nog eentalige Nederlandse affiches aan te brengen. Op vraag van het Vlaams Belang heeft de burgemeester dit inderdaad aan de BUB (ook aan CAP) gevraagd. 1 militant van de BUB ging een gesprek aan met de leden van de VVB en beloofde dat hij er zal op aandringen dat er in Meise in de toekomst enkel nog eentalige Nederlandse affiches zal worden geplakt. Op de nationale webstek van de BUB spreekt men echter andere taal: “De B.U.B. is echter niet van plan haar tweetalige affiches in de vuilbak te smijten, integendeel.” Ach, eentalig of tweetalig, zolang de BUB affiches aanbrengt voor een Belgische Unie denk ik dat deze in Meise niet lang zullen blijven hangen. Wat kan de kiesstrijd toch aangenaam zijn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ons antwoord is heel simpel: wij vragen niet meer dan de toepassing van de grondwet.
![]() De verkiezingen zijn voorbij, dus waar zit je nu over te spreken? Wat de B.U.B. in de toekomst zal doen, zullen we later wel zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burgemeester
|
![]() Hans, een van de twee personen waarmee jij in Meise bent komen plakken, is een - naar zijn zeggen toch - militair uit Leuven. En hij beloofde dat als de BUB ooit nog in Meise affiches zal komen plakken, deze eentalig Nederlands zullen zijn. Zal dit zo zijn of niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Hij heeft mij dat gezegd, ja. Misschien wel. Maar dat is nog lang, dus ik ga daar geen uitspraak over doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zou er trouwens kunnen veranderen opdat u nu nog niet zeker bent over het al dan niet eentalig zijn van komende verkiezingsaffiches? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() In Meise eh...daarvoor moet je pas -om toch een woord van een BUB'er te gebruiken- een echte schurft zijn!
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
OP 12/06 was ik in een telbureau als getuige.Men vroeg zich daar af wat BUB eigenlijk voorstelde, ik antwoordde dat dat een idiotenclubje was dat, als het had geregend, de blaren van het water ging scheppen. De stembrief bekijkend, die bij het bordje 'bub' lag, knikte men begrijpend....
![]() |