![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Misschien een controversiele stelling.
Maar ik zal even verduidelijken. Een machtspartij moet je afmeten aan de invloed die ze uitoefent door machtsdeelname. Het VB is ( of het nu uit eigen wil is of niet) GEEN machtspartij. Het succes van het VB kan je dus niet afmeten aan haar machtsdeelname. Het ideologische succes van het VB kan je dus enkel afmeten aan partijen die wel machtspartijen zijn. Het Ultieme bewijs is dat het kartel cdenv/n-va gewoonweg niet zou bestaan zonder een sterk VB. leterme zei het in 2004 vergoeilijkend = " we moesten wel een kartel vormen met de n-va ... want zij( wijzend naar het VB ) waren anders de grootste". Dus als dewever zegt dat het VB een nutteloze stem is dan mag hij blij zijn dat de mensen VB gestemd hebben of hij was nu vandaag allicht geen politicus. Want de tsjeven hadden het helemaal niet nodig gevonden om met de dan zieltogende n-va in zee te gaan. Ook dedecker ( hij zal het niet toegeven) laat zich beinvloeden door het VB. tot voor enkele maanden ( als VLD'er) was hij nog overtuigd voorstander van de turkse toetreding. nu is hij "geevolueerd "( waarom, onder welke druk?) en heet het VOORLOPIG niet. Wat ik uiteraard nog altijd zeer vaag vind. Maar in ieder geval het bewijst weer die invloed. Men moet dit aan de bevolking duidelijk maken. Machtsdeelname is helemaal niet iets voor trots op te zijn. Het is helemaal geen rijbewijs zoals dewever het verwoorde. Het is wel het bewijs dat men weinig of veel water in de wijn wil doen . En wat het cordon betreft . Er is misschien een cordon rond de leden van het VB. maar er is GEEN cordon rond de ideeen van het VB. Ik herinner me nog de betogingen TEGEN de open asielcentra. Wat hebben we vandaag geen financiele steun meer voor asielzoekers EN vooral gesloten centra . Het VB heeft ook daar zijn stempel op het beleid gedrukt. Ik vind dat het VB dat te weinig communiceert. Men zit zo in die oppositieretoriek dat men vergeet ( net als een beleidspartij) dat men moet benadrukken wat men bereikt heeft. En dat is in het geval van het VB niet weinig. Dus aangeven wat bereikt is en terwijl de hiaten blijven blootleggen. En daarom moet het VB vooral ideeen en thema's blijven lanceren. Met alle middelen incl grote betogingen. Want dat was wat aan het verwateren. Waarom nu geen betoging voor een ECHTE staatshervorming ipv een processie van echternach. Of een massale betoging in B-H-V in zaventem waar de MR nu veruit de grootste werd. bobbejaanland is leuk maar stel je voor dat wel met 10.000 zouden betogen in de rand rond brussel. DAT zou pas een actie zijn. En het is ook spijtig dat de vlaming wel uit zijn zetel komt voor bobbejaanland maar niet voor het verdedigen van zijn eigen grondgebied tegen franstalige imperialisme. Misschien moeten we bobbejaanland voor één dag in B-H-V leggen ![]() Als het VB die bepalende rol wil behouden moet ze bepalende acties durven ondernemen zoals in het verleden. Dat heeft het VB voor op LDD en de tsjeven. En wie hernnert er zich niet die grote betoging ten tijde van renault. Die geest moet terug komen. Op straat werken aan een vlaamse staat. De mobiliseringskracht van het VB is groter dan van de vlaamse beweging.(ook al door meer middelen) Dus gebruik ze. Ze kunnen ons wel van de macht houden maar niet van de straat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ik zou gewoon sommige leiders vervangen door menselijke mensen.. Of het tenminste vragen dat ze het vrijwillig zouden doen.
De stijl moet dringend veranderd worden... Toen ze van naam veranderden, was het een ideale gelegenheid.. Maar ja, het zijn mijn zaken niet... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het VB heeft al jaren macht maar wenst die niet te gebruiken door geen compromissen te willen/kunnen sluiten. En dat is waar politiek rond draait.
Als het VB succesvol wil zijn dan zullen ze de partijlijn die Dillen en Dewinter hebben uitgezet moeten verlaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, da's niet waar: in 2004 was het VB succesvoller dan ooit, toen het 24,15% van de stemmen haalde.
Het VB heeft ne zwaren toek gekregen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaams Belang gaat vooruit in vergelijking met 2003 met één %, maar verliest tegelijkertijd één zetel in Antwerpen.
Reden 1 : meer "nieuwe" kiezers, vooral dan ook minder Vlaamse kiezers... Reden 2 : de VRT en VTM hebben gezamelijk de verkiezingscampagne bepaald door bijna dagelijks te hameren op de keuze tussen Leterme of Verhofstadt... Als je kijkt naar de voorkeurstemmen van zowel Guy als Yves wordt dit snel duidelijk. Reden 3 : Vlaams Belang heeft nog steeds een massa trouwe kiezers, maar een aantal twijfelaars, onbeslisten kozen zeker voor LDD, vandaar de grote verrassing van het verkiezingsresultaat van LDD. De peilingen gaven nergerns de overschrijding van de kiesdrempel met amper 2 �* 3 %. Reden 4 : CD&v heeft het zeer goed gedaan en ook kiezers van het Vlaams Belang afgesnoept Reden 5 : de mediaboycot in de kranten speelt natuurlijk ook in het nadeel van Vlaams Belang, de afwezigheid in verschillende debatten zowel op VRT als VTM kost een pak stemmen. Het is daar dat je de tegenpartij kan onderuit halen, hen pakken op hun leugens en beloften...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaams Belang verliest een zetel... dat is juist.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen heb ik mij wat laten informeren over die verloren zetel. Eigenlijk was het zo dat bij de vorige verkiezingen het reeds kantje-boord was om die zetel binnen te halen. 't Was een zaak van slechts enkele stemmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat is uw morele plicht. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() [quote]
Inderdaad 'Bobbejaanland' is een goede associatie met het VB. Het geeft meteen het niveau van uw kiezers aan. Het was dan ook een grandioos succes in 'Bobbejaanland', dan moet ik toegeven. Uw kiezers waren present. Laatst gewijzigd door system : 13 juni 2007 om 07:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]()
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Vooral de timing maakt het geheel geloofwaardig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() En die hebt u dus niet gehaald, zoveel is duidelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er nu een probleem met een partijgezinsdag? Kunt u mij dat eens uitleggen? Ook andere partijen doen dit immers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |