![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel zou men u moeten betalen om u als zwarte door het leven te laten gaan? | |||
Minstens 25,000 euro |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Minstens 50,000 euro |
![]() ![]() ![]() |
2 | 15,38% |
Minstens 100,000 euro |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,69% |
Minstens 500,000 euro |
![]() ![]() ![]() |
2 | 15,38% |
Minstens een miljoen euro |
![]() ![]() ![]() |
8 | 61,54% |
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Effe een klein experiment overdoen, dat in de VS op grote schaal werd gedaan.
Hoewel wij niet in een echt multiculturele maatschappij als die van de VS leven, hebben ook wij hier allochtonen en kunnen we de test op kleine schaal nadoen hier op het forum. Het experiment peilt naar hoe blanke autochtonen de maatschappelijke en persoonlijke 'kost' inschatten die verbonden is aan het allochtoon/zwart zijn. Voor de gemakkelijkheid peilen we enkel naar uw inschatting van de kost van het dragen van een andere huidskleur, in dit geval een donkere, 'Afrikaanse'. De vraag is eenvoudig: hoeveel geld zou men u minstens moeten betalen indien u voortaan als zwarte/allochtone medemens door het leven zou moeten gaan? Hou rekening met de mogelijke discriminatie die u zult ondervinden op het vlak van arbeid, huisvesting, onderwijs, etc... U beantwoordt de vraag, daarna vergelijken we de antwoorden met de resultaten uit de VS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() De "discriminatie" die men zou ondervinden als allochtoon in deze maatschappij is voornamelijk het gevolg van lage scholing en gebrekkige kennis van het Nederlands.
Discriminatie voor de ene is incompentie voor de andere. Het resultaat is echter hetzelfde, werkloosheid met alle gevolgen van dien. De vergelijking met de rassenhaat in Amerika gaat absoluut niet op.... of heeft u al een brandend kruis gezien voor uw deur ![]()
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zou er ongeveer 10000 euro voor betalen.
Besef je wel hoeveel vrouwen die gasten kunnen krijgen? ![]() én je kunt dansen Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 28 juni 2007 om 20:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Exact ?
186.589.000 € en geen cent minder dan dat.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Zit de lobotemie in de prijs?
(graptje he ![]()
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten." Laatst gewijzigd door C uit W : 28 juni 2007 om 20:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() voor geen geld van de wereld.
mijn blauwe ogen en blond haar zijn me veel te dierbaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() White pride!
![]() ![]() Nee, ben zeer content om een 'witte schijter' te zijn...of beter gezegd content om in de Vlaanderense cultuur te mogen geboren zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() Mijn IQ laten halveren? Nee, daar bedank ik voor.
Laatst gewijzigd door Golradir : 29 juni 2007 om 00:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Mensen, rustig, rustig. Straks komt Deel II met de vraag hoeveel ge zoudt eisen mocht ge nooit meer TV mogen kijken.
Lol, serieus, dat was de stiekeme 'referentievraag' die de onderzoekers in een hele lijst hadden binnengesmokkeld. Meer daarover dus in de volgende poll. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is simpel. Verf me zwart en ik ben nog steeds geen neger.
Een doorgedreven zonnebank kuur is geen lobotomie. En een kuur met oxoralen is vragen voor leverkanker. Als ik neger zou worden in alle vormen, dan pas ik; is het alleen uiterlijk, dan is €50 000 genoeg.... voor een beperkte tijd. Ik verlochen mij echte afkomst maar tijdelijk ....
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() € 0.00 ,-
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Schepen
|
![]() in uw geval zou het wel eens over een verdubbeling kunnen gaan.
![]() |
#19 |
Schepen
|
![]() Tuurlijk, maar dat zegt niets over het gemiddelde.
![]() |
#20 |
Staatssecretaris
|
![]() Weer zo'n onnozele politiek-correcte nep'studie', bedoeld om altijd dezelfden te culpabiliseren.
http://www.eurekalert.org/pub_releas...-wut062507.php Antwoord: tienduizend dollar voor zwart te zijn, een miljoen dollar om de teevee te moeten missen. Ge moet de teksten over die 'studie' eens lezen. Ze zijn niet eens symmetrisch uitgevoerd. Hoeveel zou eens zwarte willen krijgen om tot een blanke Amerikaan te worden omgetoverd? Wordt niet vermeld. En de premisse die ten grondslag ligt aan alle commentaren is: alle vergelijkingen die in het nadeel van zwarten uitvallen (veel hogere criminaliteit, meer één-oudergezinnen, lagere scholing en productiviteit, lager IQ enz enz) zijn altijd en volledig de schuld van, u raadt het, discriminatie!