![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door fox : 27 juni 2007 om 08:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien zouden mensen beter eens nadenken hoe het komt dat het sociaal klimaat op de luchthaven de laatste tijd zo slecht is in plaats van er alleen maar over te zagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Goeie zet om de mening van de bevolking nog wat meer tegen hen te laten keren
![]() Wat is een werkdruk die "erg hoog" is trouwens? Een 40-uren week ipv een 35-uren week? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik klaag niet. Ik doe alleen een mededeling. Mij zal het een zorg wezen. Zaventem laat ik toch zoveel mogelijk links liggen. Ik ga wel naar Parijs, Amsterdam of Londen. Niet veel duurder maar je hebt tenminste zekerheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het al honderd keer gezegd .... Ze staken belgie dood ...
En het mooie is : ze zijn tegen "belgie barst" , maar ze leggen zelf de bom ... Dank u politiek gekleurde vakbonden ... Maar zie wel dat er nog een beetje overschiet voor de mensen die NA belgie voortmoeten ... ![]()
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig dat er in een onafhankelijk Vlaanderen geen vakbonden laat staan stakingen zullen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Om van het niet naleven van de uitspraak van de arbeidsrechtbank nog maar te zwijgen:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De laatste maand is het bij mij vrij rustig, maar de 6 maanden ervoor deed ik ook systematisch overuren. Denk je dat er ook maar 1 uurtje van betaald is geweest?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Dat deed ik vroeger, in de glorietijd van Sab ena, ook... en zal het nu opnieuw doen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Welke normale mens, buiten Edina, zou denken dat dat mens de belangen van de werknemers nog kan behartigen... Enkel de confrontatie opzoeken en stakingen uitlokken... Biet voor niets behoort ze tot kleinlinks, dus luilinks... Kleinlinks dat streeft naar de vernietiging van ons huidig bestel... ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.gva.be/Antwerpen/2610/art...-1DD95243BA75} Onder het motto : we zijn er voor de arbeider zorgen ze er stilaan voor dat die arbeiders geen plaats meer hebben om te werken ...
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allé. Een van de problemen is dat ze een vakbondsafgevaardigde buitengooien, van de rechtbank ongelijk krijgen en weigeren om haar opnieuw aan te nemen en dan is klinkt het dat vakbonden teveel rechten hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al die werknemers daar hebben trouwens een bedienden/arbeidersstatuut. Meer werken betekent voor die mensen automatisch overuren en daar staat verloning of compensatie tegenover. Of is het plots ongehoord dat er overuren gedaan worden in de drukste tijd van het jaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Het is dan ook niet aan de rechtbank om te bepalen wie ze al dan niet in dienst moeten nemen en houden... Bij mij kwam ze ook niet meer binnen (en weinig kans dat er veel werkgevers happig zullen zijn haar aan te werven).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is al langer duidelijk dat werkgevers in ons land menen dat ze boven de wet staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En mischien een goed idee om aan duizenden mensen te gaan vragen hoe zij het vinden om hun vakantie verknald te zien door een soapserie die enkel dient om een schreeuwlelijk haar zin te geven ... Mij maakt het niet uit , ik vlieg dit jaar zowiso niet , maar waar zijn de rechten van de mensen die de dupe zijn van deze historie ??? Of mogen die daarna massaal schadevergoeding gaan eisen van flightcare zodat die firma op de fles gaat en er nog meer mensen op straat staan ??? Dat is wat er te gebeuren staat ... ![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rechtbank vond dat ze niet fout was en als ze zo overbeschermd is hoe komt het dan dat ze ondanks de uitspraak van die rechtbank nog steeds ontslagen is en blijft? Laatst gewijzigd door solidarnosc : 27 juni 2007 om 09:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is ook al langer duidelijk dat vakbonden in ons land menen dat ze boven de wet staan .