![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De staat verdient al goed aan het wagenpark
Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog veel te weinig taksen worden er geheven op deze zeer vervuilende vervoersmiddelen,de fiets terug promoten,dat moeten ze doen....
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Paard en varken zouden idd veel beter zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En toen stapte Chipie in zijne mercedes Benz en reed verder ......
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik denk de hele economie, tenzij iedereen natuurlijk massaal het openbaar vervoer zou nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() zorg ervoor dat je een beroep hebt waarvoor je een groot gedeelte van je wagen kan inbrengen of een bedrijfswagen met tankkaart krijgt,(ook voor privé gebruik) en je stoort er je véél minder aan
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan draait dat helemaal in de soep, mooi neveneffect van een consumentenstaking.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Na mijn laatste firmawagen heb ik er inderdaad geen meer gekocht - er zouden heel wat mensen zijn die, als ze de baten tegen de kosten afwegen,
er beter aan zouden doen om autoloos door het leven te gaan. Minder en rationeler consumeren zou "de staat" waarschijnlijk wel pijn doen, maar zou ook besparingen aan de staat zelf opleveren. Het is eigenaardig dat men "de staat" altijd ziet als een "andere" rechtspersoon" waar men zelf geen deel van uitmaakt. Het zijn jouw behoeften die aan de basis liggen van de geldhonger van "de staat".. indien we met zijn allen minder behoefte hadden aan wegen, scholen, politie, landsverdediging, religie, justitie ziekteverzekering, leeflonen, werkloosheidsuitkeringen enz.. zou de behoefte van de staat aan belastingsinkomsten op een zeer verantwoorde manier dalen. "De staat" doet in feite niets anders dan wat de privé-ecopnomie haar voordoet : steeds hogere inkomsten eisen om steeds hogere uitgaven te financieren... er is iets te zeggen voor genetische manipulatie van de soort "mens" nl. onze nakomelingen steeds kleiner maken zodat ze minder behoefte hebben aan voedsel, ruimte, zich goekoper kunnen verplaatsen enz..Een mensheid die 2 x kleiner is zou op de toekomstige aarde talrijker kunnen zijn of bij een gelijk aantal minder vervuilend zijn.
![]() |
#11 |
|
![]() I love to ride my bicycle ...
Geen benzinekosten, geen taksen, geen vervuiling, kan gemaakt worden uit gerecycleerd materiaal, is goed voor de conditie. En als je toch verder moet: trein, tram, bus, vliegtuig, boot ... kies uw techniek. Voor wie niet anders kan: carpoolen. De benzine wordt alsmaar duurder, dus autorijden is een duur grapje aan het worden. Daarnaast ga je op je te voet sneller dan de file, die staat de claxoneren. Of teveel wagens opeen: bumper aan bumper knokken voor een parkeerplaats, botsingen, deuken, ... ik zie het dagelijks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je auto weg doen ownt.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Als men bereid is om te leven zoals de Cubanen... dan zal er in ons landje geen armoede meer bestaan (alleszins toch niet voor gezonde mensen).
Men moet dan evenwel kunnen verdragen dat anderen het beter hebben... En daar zal luilinks het wel heel lastig mee hebben... ![]() Iedereen 'Cubaans' leven... dat vinden ze tof zolang het maar niemand beter heeft... ![]() ![]() Een Vlaming, die het varken wil uithangen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze allemaal geen geld meer zullen hebben voor een auto, zal het allemaal weer herbeginnen om er wel weer één te hebben.
![]() |
#16 |
|
![]() Waar wordt gemeld dat dit een probleem is?
![]()
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Staatssecretaris
|
![]() Als ze het openbaar vervoer goedkoper kunnen maken dan het diesel-vervuilend vervoer, ben ik de eerste om mee op de kar te springen (zoals waarschijnlijk de meesten)...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rijd het openbaar vervoer op water toch?
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die lege stinkbussen rijden niet op diesel of wat?
![]() |
![]() |