Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2007, 15:02   #1
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard Mislukte Live Earth-show

"Live Earth-show is geen kijkcijferkanon

di 10/07/07 - De tv-uitzendingen van de Live Earth-concerten in de Verenigde Staten en Groot-Brittannië hebben minder kijkers gelokt dan het concert ter nagedachtenis van prinses Diana de week ervoor.

In de VS keken zaterdag gemiddeld 2,7 miljoen mensen naar de Live Earth-show op NBC. Het was daarmee het slechts bekeken programma van de avond.

Een week ervoor zaten nog 8,8 miljoen Amerikanen voor de buis voor het Diana-concert.

In Groot-Brittannië volgden gemiddeld 3,1 miljoen kijkers Live Earth via tv, terwijl het Diana-concert 11,4 miljoen Britten aan de buis kluisterde.

Live Earth werd wel druk bekeken via het internet. Meer dan 9 miljoen mensen volgden de concerten via hun computer op het webportaal van MSN. Dat is een record.

De organisatoren hoopten met hun actie 2 miljard mensen te bereiken via televisie, radio en internet. Op 7 juli traden wereldwijd meer dan 100 pop- en rockacts op om de aandacht te vestigen op de huidige klimaatscrisis."

Bron: www.vrtnieuws.net

De commentaar die nu in mijn hoofd opborrelt, is iets te giftig om neer te pennen. Enig leedvermaak volstaat.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 15:16   #2
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Mijn bedenking is nog steeds : Hoeveel nutteloze energie is er door al die milioenen kijkers verspild om naar deze concerten te kijken ???
En hoeveel geld is er weggegooid met heel deze bedoening ? Hadden ze dat niet beter gebruikt om effectieve oplossingen aan te bieden ??? Al was het maar dat iedere aardbewoner een zonnepaneeltje had gekregen ...

En uiteraard ... Zal Spinal Tap nu bijeen blijven en gaan toeren , met optredens in belgie ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 15:38   #3
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Mijn bedenking is nog steeds : Hoeveel nutteloze energie is er door al die milioenen kijkers verspild om naar deze concerten te kijken ???
Je moet zelfs niet eens denken aan het verbruik van de thuiskijkers.
Enkel en alleen al de energie nodig om elk van die concerten te doen en licht en geluid te voeden, is enorm... En dat terwijl hun tagline "besparen van energie" is...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 15:50   #4
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
En dat terwijl hun tagline "besparen van energie" is...
Heb je goed gekeken naar die tekstbalk die in Londen achteraan het podium ging ??? Af en toe kwam er een verwijzing naar het gebruik van plastieken flessen op ... Ondertussen dronken artiesten bier uit plastiek bekers en water uit plastieken flessen ....
Over een idiote boel gesproken ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 15:56   #5
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Heb je goed gekeken naar die tekstbalk die in Londen achteraan het podium ging ??? Af en toe kwam er een verwijzing naar het gebruik van plastieken flessen op ... Ondertussen dronken artiesten bier uit plastiek bekers en water uit plastieken flessen ....
Over een idiote boel gesproken ...
Niet gezien, maar ik heb dan ook niet de moeite genomen om echt te kijken; ik heb een stukje Metallica gezien maar na een reclamespotje waarin één of andere bekendheid zich druk maakte over een krantenbericht, om daarna ostentatief naar buiten te stappen en de krant met veel gevoel voor dramatiek in de juiste bak te smijten, maakte ik me de bedenking "waarom keur je uberhaupt het gebruik van kranten goed; geef dan dadelijk een impuls aan digitale kranten". Toen ben ik maar afgehaakt
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 19:35   #6
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Een concert houden tegen de opwarming van te aarde is zoals seksen voor meer maagdelijkheid.
Oud 10 juli 2007, 20:04   #7
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
"De organisatoren hoopten met hun actie 2 miljard mensen te bereiken via televisie, radio en internet. Op 7 juli traden wereldwijd meer dan 100 pop- en rockacts op om de aandacht te vestigen op de huidige klimaatscrisis."
Dat is dan mooi mislukt
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 20:21   #8
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Een concert houden tegen de opwarming van te aarde is zoals seksen voor meer maagdelijkheid.
Vooreerst wil ik zeggen dat ik ook niet wens deel te nemen aan een klimaathysterie zoals die door sommigen wordt gepushed (een klimaatminister, komaan zeg! )

Maar: ik vind dat er wel wat bewustwording mag zijn, milieuvervuiling, het gat in de ozonlaag enz... Goed zal het allemaal wel niet zijn. Dus ja: voor milieubewustzijn.

Echter, de concerten afbreken omdat ze teveel energie zouden verbruiken vind niet eerlijk. Immers: dan kun je alle "onnuttige" zaken gaan afschaffen: voetbal afschaffen, immers: al die megastadions zullen nogal wat verbruiken, ook de Tour de France en alle ander koersen moeten worden verboden, want de volgers rijden met honderden auto's, en dan hebben we 't nog niet over de honderdduizenden kijkers die ook wel niet allemaal met de fiets naar het parcours zullen komen. Alle popconcerten, ontspanningsmanifestaties enz... moeten dan maar worden afgeschaft, want: onnodig verbruik van energie.

Dus: ik vind de concerten nuttig omdat ze misschien de mensen aan het denken kunnen zetten over rationeel energieverbruik.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 20:47   #9
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Vooreerst wil ik zeggen dat ik ook niet wens deel te nemen aan een klimaathysterie zoals die door sommigen wordt gepushed (een klimaatminister, komaan zeg! )

Maar: ik vind dat er wel wat bewustwording mag zijn, milieuvervuiling, het gat in de ozonlaag enz... Goed zal het allemaal wel niet zijn. Dus ja: voor milieubewustzijn.

Echter, de concerten afbreken omdat ze teveel energie zouden verbruiken vind niet eerlijk. Immers: dan kun je alle "onnuttige" zaken gaan afschaffen: voetbal afschaffen, immers: al die megastadions zullen nogal wat verbruiken, ook de Tour de France en alle ander koersen moeten worden verboden, want de volgers rijden met honderden auto's, en dan hebben we 't nog niet over de honderdduizenden kijkers die ook wel niet allemaal met de fiets naar het parcours zullen komen. Alle popconcerten, ontspanningsmanifestaties enz... moeten dan maar worden afgeschaft, want: onnodig verbruik van energie.

Dus: ik vind de concerten nuttig omdat ze misschien de mensen aan het denken kunnen zetten over rationeel energieverbruik.
Het publiek van dergelijke evenementen lijdt denk ik aan het NIMOBY-syndroom. Wat voetbal e.d.m. betreft sla je de spijker op dekop: op alles wat de mens doet is wel iets aan te merken, dus opletten met "milieubewustzijn"!

Laatst gewijzigd door Libro : 10 juli 2007 om 20:48.
Oud 10 juli 2007, 20:53   #10
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

het NIMOBY-syndroom?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 22:57   #11
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
het NIMOBY-syndroom?
Not In My Own Back Yard - NIMOBY

Als het dat is wat je vraagt...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 23:30   #12
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

De generatoren draaiden wel op biodiesel.
Met milieubewustzijn is helemaal niks mis. Het mag alleen niet uitgebuit worden door de regeringen. Een verpakkingstaks heffen maar geen alternatieven opleggen is zo een voorbeeld van schijnheiligheid. (uitvindsel van Verhofstadt om de zoveelste rekenfout van "5x5=?" goed te maken)

Maar ik vind dat teveel aandacht gaat naar de opwarming.
Dat er volgeladen boten met ons technisch afval (computers, tv's...) gedumpt worden in de derde wereldlanden, of dat de multinationals in het buitenland de mileuwetgeving aan hun laars lappen, dat komt amper in het nieuws. Of de vevuiling van oorlogen..... clusterbommen, radioactieve anti tank granaten....loodvervuiling....

Om iedereen op deze aarde een luxe te geven die de Amerikanen nu hebben moeten er 10 aardes zijn (5 voor de europeanen). Laat ons dus eens beginnen met wat zuiniger te leven.

Hoe de aarde 50+ miljard mensen in luxe wil laten leven (volgens de pauselijke doctrine) is mij wel een raadsel.
Maar ja, ik ben maar tot mijn 31 naar school geweest.
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 23:42   #13
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Het is vrij simpel Amaj.

Het is de "Human Condition" waar de meeste (we) in vast zitten.

"Activists are on top of the agenda, hyper-aware of problems and issues, and because they mainly talk to other activists, they think everyone sees the world they way they do. But people don't. Most citizens, most ordinary people, are not idealists, never mind activists;"

http://environment.independent.co.uk...cle2739752.ece
Oud 11 juli 2007, 00:04   #14
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht
Het is vrij simpel Amaj.

Het is de "Human Condition" waar de meeste (we) in vast zitten.

"Activists are on top of the agenda, hyper-aware of problems and issues, and because they mainly talk to other activists, they think everyone sees the world they way they do. But people don't. Most citizens, most ordinary people, are not idealists, never mind activists;"

http://environment.independent.co.uk...cle2739752.ece
Oud 11 juli 2007, 14:10   #15
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Wees blij dat discussie nog mogelijk is.
Oud 11 juli 2007, 14:19   #16
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bij de Tour De France wordt er niet geschermd met milieubewustheid e. U ziet het onderscheid hopelijk toch? Een autorace houden voor milieuvriendelijkheid is nogal belachelijk, een fietstocht daarentegen opportuun. Waarmee niet gezegd wordt dat autoraces afgeschaft moeten worden, het is alleen niet het beste actiemiddel om milieubewustzijn te propageren.

"De generatoren draaiden wel op biodiesel." Is dat wel milieuvriendelijk?

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 11 juli 2007 om 14:19.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 14:24   #17
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, zoals die daar op het podium staan te verstoken, dan ben ik thuis nogal braaf.
Oud 11 juli 2007, 14:27   #18
Morduk
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht

Activisten praten nog enkel over wat ze gaan doen.

Niet meer of ze het wel moeten doen.

Wanneer je die vraag dan stelt, krijg je geïrriteerde reacties.
Oud 11 juli 2007, 14:28   #19
Morduk
Parlementsvoorzitter

Standaard

Madonna was trouwens niet te spreken over de timing van deze concerten.
Haar nieuwe plaat was nog niet af. Moet ze toch nog zelf voor een deel van de promotie opdraaien.
Oud 11 juli 2007, 14:31   #20
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Madonna was trouwens niet te spreken over de timing van deze concerten.
Haar nieuwe plaat was nog niet af. Moet ze toch nog zelf voor een deel van de promotie opdraaien.
Ze kreeg trouwens ferme commentaar over haar 9 huizen, wagenpark etc. Verbazend hoe kritisch de VRT wel was.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be