![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Geloof jij nog in de oprechtheid van agentschappen als de CIA? | |||
Voor de volle 100%! |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,94% |
Ik ben geneigd hen meer wel dan niet te geloven. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,88% |
Ik weet het niet goed. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,88% |
Ik ben geneigd her eerder niet dan wel te geloven. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 17,65% |
Ik geloof hen helemaal niet. |
![]() ![]() ![]() |
20 | 58,82% |
Ik weet het niet. / Iets anders. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,82% |
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Even op een rijtje;
Tijdens de Koude Oorlog fabriceerde de CIA "bewijzen" die moesten getuigen van een nakende Russische invasie. (Ik wil hiermee niet gezegd hebben dat er geen dreiging was, maar vast staat dat er ferm met "bewijzen" geknoeid werd.) Het was de CIA die claimde "bewijzen" te hebben dat Saddam steun leverde aan Al'Qaida. Aldus werd de Tweede Golfoorlog gestart. Achteraf bleken het leugens. Een aantal jaren geleden ontkende de CIA nog dat zij illegaal mensen afluisteren. Ondertussen is dat wel toegegeven en gaan deze praktijken onverminderd voort. Een week of twee terug postte ik een artikel uit de standaard waarin stond dat de CIA een hele hoop illegale praktijken heeft toegegeven. Tegenwoordig is het de CIA die allerlei dingen claimt omtrent Al'Qaida, internationaal terrorisme en de bestrijding ervan. Geloof jij agentschappen als CIA nog? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een geheime dienst, dus ik ga er bij voorbaat van uit dat ze niets waardevols zullen loslaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Of ik ze geloof hangt van de situatie af. Ik geloof bijvoorbeeld niet dat de CIA achter 9/11 zat. Het is een stelletje leugenaars, maar ze worden ook van nogal wat dingen beschuldigd...
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Geloven en goedkeuren zijn twee zaken... Niemand KAN de cia nog geloven maar goedkeuren is een helemaal andere zaak. De CIA is trouwens niet gemaakt om gelooft te worden!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal mee eens. Het is een geheime dienst. Daarom geloof ik ook niets van wat ze zeggen, maar dat maakt niet dat ik het niet nodig vind ofzo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Het dichtste filmfabrikant bij hollywood is warner bros ,qua leugens !!!
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Zolang de CIA films fabriceert om onze TV draaiend te houden is het goed !
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En op zijn beurt Wouter Bos weer aan Al Gore: http://www.burorenkema.nl/2007/05/de...an_ome_bos.php ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Ik vind de Mossad cool, die spelen ten minste een film op z'n "classiek" !
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 12 juli 2007 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We horen al een tijdje niet van de aktiviteiten van "CIA-operatives" .
Misschien probeert de CIA het laatste decennium werkelijk een "central INTELLIGENCE agency" te worden ipv een "officiele" terreur-organisatie,zoals in de jaren '50 .....'70 We mogen niet vergeten dat een officieel regerings-"Inlichtingenrapport" zelden of nooit een droge lezing is van een van de Inlichtingendiensten.Er is gewoonlijk ,door "bevoegde personen in pak en das"aan gesleuteld en "geplooid" totdat "de weergegeven feiten overeenstemmen met de gewenste werkelijkheid"... ![]() Spectaculair was de kwestie van de Iraakse massa-vernietigingswapens,of Saddams steun voor Al-Quada.Voor zover mij bekent heeft de CIA dat nooit met zoveel woorden gezegd! Laatst gewijzigd door kelt : 12 juli 2007 om 17:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
ik denk dat je de personen die er werken persoonlijk wel mag geloven. Het probleem ligt altijd bij hun baas die de cia gewoon gebruikt. De CIA heeft Bush verscheidene malen juiste informatie gegeven. Maar als Bush die naast zich legt en liever naar degene die zijn hielen likken bij de CIA tja wat heb je dan aan de CIA
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Geheime diensten dienen niet oprecht te zijn, zeker niet naar het gewone publiek toe. Dat is de logica zelve.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() De CIA, dat zijn die toch die drugs in burgers hebben gepropt zonder dat ze het wisten?
En dat zijn dan de zaken waar ze achteraf nog wél voor durven uitkomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() De CIA laat, zoals bijna alle inlichtingendiensten, alleen dingen openbaar worden die relatief irrelevant zijn geworden. Wat de VS in zuid-amerika en Afrika heeft gedaan tijdens de koude oorlog is trouwens schandalig (idem voor de KGB)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zo vermoed ik dat een van de prioriteiten, zoniet dé prioriteit, van de CIA vandaag de strijd tegen de perfiditeit van het islamitische totalitarisme is. Ik hoop dat wij binnen 50 jaar zullen kunnen zeggen dat de CIA soms schandalige dingen gedaan hebben, maar dat we (of onze kinderen en kleinkinderen) toch niet tenonder gegaan zijn aan die islamitische ideologie. Zullen wij ook op onze Belgische inlichtingendiensten kunnen rekenen voor de ultieme verdediging van de democratie?
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht ook dat ie dood was