![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fata Morgana, ge weet wel, dat 'volkse' programma op 'één' dat het VB moest stoppen (het is wel gestopt, maar of dat de verdienste is van dit paternalistische programma is zéér de vraag. Of een openbare omroep zich moet bezighouden met politieke doeleinden is een andere - maar goed daar gaat het hier niet over) komt naar herentals. Ik heb nooit in Herentals gewoond maar het is wel de 'stad' waar ik school liep en waar zo goed als mijn hele jeugd zich afspeelde. Ikzelf kijk nooit naar zulke feelgood-programma's die moeten aanzetten tot meer 'sociale cohesie', maar vrienden van me informeerden me dat deze kermis zaterdag in Herentals landt. Naar het schijnt gaat het over Elvis, of Las Vegas, of zoiets. In ieder geval zal het voor de plaatselijke middenstand gouden tijden betekenen - wat ik zeer toejuich.
Wat ik minder toejuich is dat er belastinggeld gebruikt wordt voor dit late carnaval, dat zou moeten bijdragen tot meer sociale cohesie en een warmere samenleving - voor de goede verstaander: het paternalisme is terug van nooit weggeweest, en de openbare omroep voert het CD&V-programma voor honderdduizenden toeschouwers live uit. Met ons geld. Nu, elk weldenkend mens is voor meer sociale cohesie, een warmere samenleving en al die andere slogans. Elk weldenkend mens weet ook dat zulke programma's hier geenszins toe bijdragen. Volgende week is die kortstondige en kunstmatige sociale cohesie wellicht al vergeten, en kan het gezeur over de belastingen weer beginnen. Terecht, want initiatieven zoals dit (en ik heb het niet alleen over dit programma, maar alle 'prosociale' maatregelen van de verschillende regeringen) kosten handenvol geld. En is het werkelijk een taak van de overheid om mensen tot prosociale gedragingen aan te zetten? Zou het eigenlijk wel een taak van de overheid moeten zijn om mensen waar dan ook toe aan te zetten? In mijn visie niet. De mensen zijn zelf slim genoeg om te weten wat goed is. Geef hen de nodige vrijheid, en de 'sociale cohesie' zal wel volgen, als men die nuttig acht. Daarom dit voorstel: schaf al die belachelijke, ineffectieve en geldverslindende initiatieven terstond af en verlaag de belastingen drastisch. Zo hebben de mensen meer geld en meer koopkracht, waardoor ze meer op café kunnen gaan: als dat de sociale cohesie niet bevordert! En 't is nog goed voor de economie ook. ![]() http://www.bloggen.be/bobvangeel |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik dacht dat dit programma er op 'verzoek' van paars gekomen is...
Ik heb dat programma al eens gezien en ik moet sindsdien steeds aan de kleutersmoel van Stijn Meuris denken.. Waarom weet ikzelf niet.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
bovendien, de overheid zou op een veel goedkopere manier zendtijd kunnen kopen bij de comerciëlen ... zoals Anciaux gisteren uitzending van het 11 juli concert in Brussel ... kocht bij de VTM ... omdat de VRT in al zijn vrijheid ... dit weigerde uit te zenden ... er schort dus m.i. nogal veel aan uw argumentatie (ik bedoel in theorie zou ze kunnen kloppen, in de praktijk, werkt het zo niet) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Wat een azijnpissers hier.
Zelf kijk ik amper naar het programma maar het is duidelijk dat het programma aanslaat en veel volk kan mobiliseren. Het is een van de weinige programma's die er dus wel in slaagt om sociale cohesie en een warme samenleving te promoten. Waarom in hemelsnaam wilt U dan iets afschaffen dat vele mensen een goed gevoel geeft? Omdat het niet in uw liberaal dogmatische kraam past? Omdat U het niet kunnen vind dat die mensen die dag zich een beetje beter voelen met uw belastingsgeld? U voelt zich immers (vreemd genoeg) niet beter? Wat wel ... meer koopkracht en meer materie? En maar afvragen waarom de (donkerblauwe)liberalen een asociaal en egoistisch etiket krijgen. Voor de goede orde: ik verdedig enkel het programma Fata Morgana. Niet de gehele campagne "allemaal SAM" die op het eerste succes van FM volgde. Die komt inderdaad paternalistisch en geforceerd over.
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En over die programma's die geen kans maken op commerciele zenders: duidingsprogramma's, documentaires (nee, daar valt Telefacts niet onder) en politieke debatprogramma's. Herinner u dat Polspoel en Desmet werd afgevoerd. Privatiseer gewoon de VRT, verzelfstandig hem, maak er een vzw van met iedereen die een license fee wil betalen als lid. Zo opereert die organisatie niet owv commerciële motieven, maar staat ze toch los van overheidsinterventie en wordt ze enkel gefinancierd door de mensen die er het nut van inzien. Zoals de Amerikaanse PBS bijvoorbeeld. Maar dan zonder de enorme overheidssteun.
Laatst gewijzigd door Patriot! : 12 juli 2007 om 14:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
blijft echter : waarom zouden wij een staatszender moeten hebben ?! wat kan de VRT dat VTM, VT4, WijfTV e.d. niet kunnen ? je moet daar zelfs geen donkerblauwe liberaal (wat ik trouwens niet ben) voor zijn om je twijfel te uiten bij die uitgavepost me dunkt ... (ter info in 2005 bedroeg die dotatie ongeveer 260 MILJOEN euro ttz ongeveer TIEN EN EEN HALF MILJARD oude belgische ... volgens mij kunnen we met dat bedrag leukere dingen doen in bvb gezondheidszorg, gehandicaptenzorg, onderwijs ... sta mij dus toe het openhouden van een staatszender ASOCIAAL te vinden !?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Belachelijke zever....
Net zoals die concerten 1010 (of wat het ook was) is het een autochtoon onderonsje.
![]() |
#16 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Die zendt af en toe wel goede programma's en films uit vgl. met alle andere zenders
![]() |
![]() |
#17 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Anders wordt het reclame van 's morgens tot 's avonds..... wie zou hun tegenhouden???? En wat overblijft zijn dan ... sta op met plop, ga slapen met kwak, de kotmadam, belspelletjes, tien om niet te zien, schoon en medegenloos, Lili en Marleen, the A-team, scheet en Betsy... Enfin, als je perse dingen wil afschaffen en geld uitsparen , schaf dan eerst de walen en andere allochtonen af. Alleszins, mijn kabel is deze week afgeschaft... ik doe het nu met 1, canvas, astra 1, 2, 3 en hotbird. Bye bye VTM, vt4 en kanaal 2.... Voor naar reclame te kijken betaal ik niet meer. Ps vanavond om 20u30 is er op nederland 3 de tegenhanger van "an inconvenient truth".... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Fata Morgana...
![]() Allemaal mensen met een peperkoeken glimlach op hun gezicht... Kunstmatig tot en met... En altijd gemaakt volgens identiek hetzelfde concept... Meesterlijk kinderachtig... Maar ik kan geloven dat sommigen dat graag zien... Ik krijg er alleszins de kriebels van... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Toch vreemd het programma heel wat mensen kan mobiliseren en elke zondagavond bijna 1 miljoen Vlamingen kan behagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar op VTM zijn er wsl ook eweldig hoogstaande programma's , die zoveel kijkers lokken/lokten.. Remermber uw favoriet programma... Big Brother... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 12 juli 2007 om 19:08. |
|
![]() |
![]() |