![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Klacht tegen God afgewezen
Een Roemeen die klacht had ingediend tegen God wegens "oplichting" en "misbruik van vertrouwen", heeft zijn klacht afgewezen gezien door het parket van Timisoaro. De man verwijt God dat zijn gebeden niet verhoord werden. Dat meldt de krant Evenimentul Zilei. God geen rechtspersoon De 40-jarige Mircea Pavel, die een straf van twintig jaar uitzit wegens doodslag, diende klacht in tegen "de genaamde God, gevestigd in de hemelen en in Roemenië vertegenwoordigd door de orthodoxe kerk". "Bij mijn doop heb ik een contract met de beschuldigde gesloten, waarin hij me zou behoeden van het kwade", aldus Pavel. Het parket van Timisoara heeft de klacht afgewezen, "omdat God geen rechtspersoon is en geen adres heeft". Bron: www.demorgen.be __________________________________________________ ______ Ik begrijp niet goed waarom die klacht wordt afgewezen. God heeft toch een plaatsvervanger? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Blame it on the gods...
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() érgens heeft die Roemeen wel een punt natuurlijk. Almachtige en oneindig goede schepper van alles zijnde , mag God wel eens uitleggen waarom Het Kwade überhaupt best�*�*t.
Laatst gewijzigd door drosophila : 11 juli 2007 om 14:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar waarom heeft God die evolutie (mét het Kwade en het Lijden) dan geschapen? Toch niet zo oneindig goed? Of gewoon niet almachtig genoeg om de dingen ineens volmaakt te scheppen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De reden van het afwijzen van de klacht, wordt gegeven in het bericht dat u zelf aanhaaklt in uw openingsbericht: Citaat:
Wat het bestaan van het Kwade betreft, wil ik u erop wijzen dat we het Kwade niet als een op zichzelf staand iets kunnen beschouwen. We kunnen het pas zien wanneer we mensen het Kwade zien doen, net zoals we bvb. gulzigheid pas kunnen zien wanneer iemand gulzig eet. Het Kwade is dan ook niet door God geschapen, maar het gevolg van de vrije keuze van de mens. Omdat God van de mensen houdt, heeft Hij hen immers de keuze gegeven om zich tot Hem te bekeren (kiezen voor het Goede) of om zich van Hem af te keren (kiezen voor het Kwade).
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() @ lomeanor
wie als antwoord op een vraag tevreden is met herhalen van de vraag, is nogal een simpele, zou ik zo denken (niet dat mij dat verwondert van 'gelovigen', natuurlijk) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() U gelooft niet in het bestaan van God maar vindt het toch vreemd dat een klacht tegen Hem wordt afgewezen. Dat vind ik een vreemde houding. Kunt u die aub wat nader toelichten?
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 11 juli 2007 om 16:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Het zou nogal tof zijn, een god die de mens volledig controleert ![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is dan ook nogal goedgelovig van u om mij te geloven wanneer ik beweer dat ik dat vreemd vind.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Waarom er dan een discussie over openen?
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U vraag is waarom. Het antwoord stond daarvoor: omdat God de mens zo lief heeft dat Hij hem de vrije keuze heeft gelaten. Laatst gewijzigd door lomeanor : 11 juli 2007 om 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En zodoende schiep God de mogelijkheid tot het bedrijven van het Kwade? Dus toch niet oneindig goed, die God van u. "omdat hij van de mens houdt" vind ik overigens volstrekt onbegrijpelijk. Als hij almachtig is, waarom schept hij dan niet ineens een volmaakte wereld? Graag een zeer concreet antwoord op die laatste vraag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
![]() Citaat:
maar Hij kan alles, in dat geval zou hij alleszins moeten worden aangeklaagd wegens het niet verlenen van hulp aan mensen in nood. Iets waarop in het Belgische recht, zware straffen staan.
![]() |
![]() |