![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]()
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() Ik kijk alleen via antenne |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lokaal Raadslid
|
![]() tv via antenne verdwijnt toch niet, volgens ik gehoord heb. Je zal wel het één of ander kaske nodig hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hun info is inderdaad misleidend.
Je moet een (binnenhuis)antenne hebben om de digitale signalen via de ether op te vangen en dan een decoder om de digitale signalen om te zetten naar je tv die vaak enkel overweg kan met analoge signalen. Wie een harkantenne op zijn dak staan heeft, kan die in veel gevallen nog gebruiken. In Frankrijk doen ze daar nu hun voordeel mee. Al hun antennes staan er nog en zij hebben nu al hun zenders gratis en digitaal via de ether. Ze zeggen er ook niet bij dat je op die manier ook alle vrt radio's digitaal kunt ontvangen. Ze zijn er precies beschaamd over. Misschien omdat hun investeringen in DAB-radio mislukt zijn. De VRT dacht van ook op radio-vlak de mensen op kosten te jagen door DAB op te dringen maar dat is niet gelukt. Terwijl er alsmaar meer toestellen (gsm's, mp3-spelers, ...) met een FM-radio als extra op de markt komen, dacht de VRT van FM zo vlug mogelijk op te doeken, maar de mensen trappen daar natuurlijk niet in. DAB blijkt Dead And Buried te zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() Waar ik me aan stoor:
Antennekijken is (na aankoop) gratis. Binnenkort kost het dus geld. Iemand verdient daar geld aan, terwijl ik toch ook ergens belastingen betaal om de openbare omroep te kunnen bekijken... Opnieuw een verworvenrecht dat werd verkocht. Officiële reden: "de ether wordt te vol" ![]()
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
|
![]() De reklame op wegmetsneeuwopjetv is idd misleidend. Het lijkt alsof er niets meer te ontvangen valt via de ether. Het is een soort bangmakerij.
Citaat:
Kost alles tezamen ongeveer 220-250 euro. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Men wist al 10 jaar geleden dat gewone analoge uitzendingen via entenne zouden gaan stoppen! Dit is in heel europa zo.
Ik heb al sedert 1994 satelliet-tv en reeds 2 jaar klant bij Tv Vlaanderen (digitale Tv via schotelantenne)... 1200 zenders voor nog geen 10 euro per maand! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar inderdaad, satelliet is beter dan kabel. Vrije keuze van decoder en geen sh*t van interactieve diensten die er toch alleen maar zijn om het geld uit uw zakken te kloppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 17 maart 2008 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Vlaams Belang zal er nooit in slagen schotelantennes te verbieden! Dit is vrije ontvangst van radio-en tv signalen! Als ze schotelantennes willen verbieden,moeten ze ook internet verbieden want daar kan je ook tv op kijken.Of wil het Vlaams Belang dat we enkel en alleen maar Vlaamse tv zenders mogen ontvangen en vervreemden van de rest van de wereld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zit een addertje onder het gras achter!
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Alle respondenten bleken weinig te weten over de afschakeling van analoge ethertelevisie en de
alternatieve ontvangstmogelijkheden. Heel wat kijkers denken verplicht te worden om een kabelabonnement te nemen. “Dat klopt natuurlijk niet,” zegt minister Bourgeois. “De VRT-kanalen zullen ook in de toekomst nog gratis met de antenne te bekijken zijn, mits de eenmalige aanschaf van een digitale decoder. Eenvoudige decoders vind je momenteel in het buitenland waar de omschakeling volop aan de gang is, al vanaf 40 euro. In heel wat nieuwe televisietoestellen worden ze al ingebouwd. Dit komt van een site van de overheid. verdwijnt dus niet. Maar wat heb je nu aan enkel de VRT-zenders? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Daarom is Tv Vlaanderen de beste oplossing als je niet wil vastzitten aan de kabel.Voor mensen die geen schotel kunnen of mogen plaatsen is er nog Belgacom Tv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Belgacom? Nougabollen, die komen er bij mij nooit meer in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon TV buiten smijten, je hebt dan ding toch enkel in huis om het gezinsleven asociaal te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Een tv is een controol systeem voor je geest.
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Sinds ik dat toestel heb luister ik naar niet anders meer. Non-stop muziek dat je graag hoort zonder vervelende reclame's daartussen. |
|
![]() |
![]() |