![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Interesse in een google browser (gesteld dat die er komt) | |||
Ik ben IE en ik blijf IE |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,24% |
Mozilla forever !! |
![]() ![]() ![]() |
23 | 46,94% |
Ik wil die wel eens proberen... |
![]() ![]() ![]() |
12 | 24,49% |
Ik gebruik datgene dat zich bij installatie van mijn computer meester maakt |
![]() ![]() ![]() |
8 | 16,33% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gerucht gaat al een tijd dat Google zou werken aan een eigen internet browser. Nu is de markt al zo dat Internet Explorer van Microsoft ondanks het feit dat het zo veilig is als een driewieler op een snelweg, de markt volledig heeft ingepalmd. Firefox van Mozilla is op weg om de enkelingen die beseffen dat internetbankieren en onveiligheid niet samengaan, op te vangen.
Aan u de vraag : is er in godsnaam nood aan een nieuwe browser en zo ja... wil u die gebruiken ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Als je Firefox hebt gehad wil je niks anders meer
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() IE voor de compatibiliteit. Al eens javascript/css scripts gedraaid in mozilla? Netscape ondersteunt óók al een hoop zaken niet. Zelfs de webstek van VDAB werkt niet in mozilla, probeer maar eens!!!
Wat de veiligheid betreft, pfffft. Volgens mij moet je om te beginnen al goed gek zijn om te internetbankieren, doet er niet toe welke browser je hebt. Daarbij, net zoals voor Linux wil ik opmerken dat de zogenaamde "veiligheid" van Mozilla waarschijnlijk net berust op het feit dat niemand het gebruikt en het dus voor virusschrijvers niet interessant is er hun tijd aan te verspillen! Net zoals bij Windows : schaf IE af en maak Mozilla de standaard browser, en voor je het weet verzuip je in mozilla-virussen. Ik ben niet bepaald een die-hard Microsoft fan, ik neem ze onder andere kwalijk dat ze van mij met Windows een LUIE computergebruiker hebben gemaakt, maar dat constante Microsoft-bashing is zo voorspelbaar... Het is hip of trendy of zo zeker? Maar dat ze hun bijna-monopolie positie kunnen behouden ondanks de schandalen, vervolgingen en venijnige concurrentie, dat zegt toch óók iets, vind ik... En een google-browser? Je ziet toch van kilometers ver aankomen dat die tsjok- en tsjokvol adware gaat zitten?
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. Laatst gewijzigd door Tzuvar Raemborr : 2 oktober 2004 om 01:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Microsoft voegt daar zijn eigen dingen aan toe die gewoon verre van standaard zijn of zelfs gaan worden. Mozilla browsers ondersteunen echt waar veel meer en beter JavaScript (!= JScript dus) en CSS. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zo kijkt IE bvb. niet naar het werkelijke content-type, maar gaat gewoon kijken wat het kan zijn. Dit leidt er bvb. toe dat een mpeg doodgewoon executables kan uitvoeren, of dat een image een script blijkt te zijn. Citaat:
Citaat:
![]() En ja heel veel ligt aan de gebruiker, maar daar heeft MS ook schuld aan ze hebben de gebruikers nooit vertrouwd gemaakt met het meerdere gebruikers concept. Met Xp ging het de goede weg op ware het niet dat 90% van de pc gebruikers gewoon administrator is en de weg dus open ligt voor malafide programma's. Zodra ze beperkte accounts standaard maken, wat in de pijplijn zit voor toekomstige OS's meen ik te hebben gelezen, zal dat al een verbetering zijn. Citaat:
Met een Windows systeem kun je meteen aan de slag, de meest Unices hebben toch wel een hogere drempel. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En enerzijds zou ik graag linux/unix leren (maar dan wel de command-interface, niet de fucked-up windows kloons á la Mandrake, waarmee ze hun erfgoed verraden hebben), anderzijds vraag ik mij af waar het in godsnaam goed voor zou zijn aangezien zowat alles voor Windows geschreven wordt. Wat voor nut heeft het tweaken van m'n systeem als ik er geen Neverwinter Nights op kan spelen? Citaat:
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. Laatst gewijzigd door Tzuvar Raemborr : 2 oktober 2004 om 02:31. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||||
|
![]() Citaat:
De "modificaties" van IE lopen imho ook helemaal niet voor, maar achter op de standaarden. Hoe lang is het al geleden dat IE nog een update heeft gehad? Dan weet je ook dat het de meest recente standaard niet ondersteunt, dit in tegenstelling tot andere browsers. De IE modificaties, die geeneens modificaties zijn maar foute interpretaties en mankementen gaan geen standaard worden. De standaard voor JavaScript is ECMAScript en dat blijft gewoon zo, hoe gehandicapt MS het ook implementeert. Los daarvan is de engine van IE ook trager dan de Gecko engine. Feit is ook dat als je een site maakt volgens die standaarden (niet de MS standaarden) dat het werkt in alle recente browsers, dan denk ik dat je wel weet wat de standaard is ... Citaat:
Citaat:
Dit heeft niks te zien dus met slimmer zijn, Windows is volgens mij zelfs complexer te programmeren dan een Linux systeem. Tenzij je Vb gebruikt natuurlijk, maar Vb is evil ![]() Bij Windows is er ook een andere mentaliteit wat veilig programmeren betreft tgo. Linux, in Linux is dat al tijden een basisprincipe terwijl dit nu pas een prioriteit wordt bij Windows programmeren. Daarnaast zijn er ook veel meer amateur Windows programmeurs dan Linux programmeurs, mede dankzij talen als Visual Basic. Citaat:
Linux evolueert constant, en het is een goede evolutie dat ze ook een goeie GUI zijn gaan voorzien. Linux neemt dingen over van de Windows wereld, terwijl Microsoft ook concepten overneemt van de Linux wereld. Citaat:
Als iedereen dit standpunt handteert zal Windows natuurlijk eeuwig de nr. 1 blijven, of dit goed of slecht is maakt elkeen voor zichzelf uit natuurlijk. Ikzelf vind Windows nog steeds de beste desktop keuze, maar als server OS zou ik niet snel opteren voor Windows (volledig los van de kost, aangezien de TCO voor beide systemen min of meer even hoog ligt). Gewoon omdat Windows imho veel te veel bloat is voor een serversysteem, de stabiliteit is met de nieuwste versies al serieus omhoog gesprongen dus dat zou ik ook al geen punt meer vinden evenmin als de security aangezien alles staat of valt door het systeembeheer m.i. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik gebruik mozilla en ie door elkaar...
Door die pop-up-blocker van firefox zie ik immers niet dat ik privéberichten enz heb ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Btw, is firefox 1.x al uit en werkt die al goed?
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe mij dan maar Opera. 8)
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mozilla link ik teveel aan Netscape, en Netscape link ik teveel aan traag en een miserie om je site er deftig op te laten werken. Ik heb nu de laatste versie(s) van NS nietmeer geprobeerd (gestopt bij 6), dus misschien is er al wat beterschap?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De laatste mozilla is redelijk snel. Soms is het lettertype op sommige sites eens wat te klein maar dat los je op met tweemaal CTRL- te drukken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Tot nog toe geen problemen, alleen heb je op het forum bvb. geen wysiwig editor meer, DOM probleempje vermoed ik ![]() Ik zou dus voorlopig bij een eerdere versie blijven die dit niet heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |