Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 24 augustus 2007, 10:18   #1
davidg
Schepen

davidg's schermafbeelding

Standaard Ik ben een Vlaming

Na deze week ga ik elke avond voor het slapengaan devoot aan het einde van mijn bed zitten en probeer ik nog eens oprecht te bidden. Ik vraag daarbij één ding: "mag ik morgen ontwaken in een vrij en onafhankelijk vlaanderen?".

Ik heb het echt wel gehad. Bij deze verklaar ik dat ik geheel afstand doe van mijn kunstmatige nationaliteit "Belg". Aangezien men op het gemeentehuis nog niet beschikt over aangepaste identiteitskaarten, heb ik zelf alvast de nodige tijdelijke aanpassingen aangebracht.

Afbeelding: kijk hier

Ik hoop dat vele Vlamingen dit voorbeeld zullen volgen.

David Geens

davidg is offline  
Oud 24 augustus 2007, 10:42   #2
reinaert68
Gouverneur

reinaert68's schermafbeelding

Standaard

Amai, daar gaan ze niet van terug hebben die Belgiscisten!
Oud 24 augustus 2007, 10:45   #3
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

met etiket is het beter afgewerkt
Vorenus is offline  
Oud 24 augustus 2007, 10:46   #4
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
met etiket is het beter afgewerkt
Ik wilde iets wat niet wisbaar of verwijderbaar was; ik ben er zo'n stift voor cd's voor gaan kopen...

davidg is offline  
Oud 24 augustus 2007, 10:50   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Goed idee.
Ik doe met je mee.
Oud 24 augustus 2007, 10:51   #6
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door davidg Bekijk bericht
Na deze week ga ik elke avond voor het slapengaan devoot aan het einde van mijn bed zitten en probeer ik nog eens oprecht te bidden. Ik vraag daarbij één ding: "mag ik morgen ontwaken in een vrij en onafhankelijk vlaanderen?".

Ik heb het echt wel gehad. Bij deze verklaar ik dat ik geheel afstand doe van mijn kunstmatige nationaliteit "Belg". Aangezien men op het gemeentehuis nog niet beschikt over aangepaste identiteitskaarten, heb ik zelf alvast de nodige tijdelijke aanpassingen aangebracht.

Afbeelding: kijk hier

Ik hoop dat vele Vlamingen dit voorbeeld zullen volgen.

David Geens
als ze dat al inzien in Knesselare...
De Garde is offline  
Oud 24 augustus 2007, 10:51   #7
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Goed idee.
Ik doe met je mee.
Bedankt.

En vooral doorsturen naar enkele beleidsmensen. We moeten als Vlamingen nu tonen dat we achter een Vlaams front staan.

Mvg,
David

davidg is offline  
Oud 24 augustus 2007, 10:54   #8
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
als ze dat al inzien in Knesselare...
Tja, misschien jouw Lovendegemse kaart ook eens tonen?

davidg is offline  
Oud 24 augustus 2007, 11:10   #9
barteke
Burgemeester

barteke's schermafbeelding

Standaard

maak je jezelf daarmee niet belachelijk? zie je bart dewever dit al doen?
Als je dan naart buitenland wil gaan moet je je als een debiel int gemeentehuis gaan aanmelden dat je niet door de douane geraakte..
barteke is offline  
Oud 24 augustus 2007, 11:12   #10
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barteke Bekijk bericht
maak je jezelf daarmee niet belachelijk? zie je bart dewever dit al doen?
Als je dan naart buitenland wil gaan moet je je als een debiel int gemeentehuis gaan aanmelden dat je niet door de douane geraakte..
Misschien zijn diegene die vechten voor hun idealen wel allemaal debielen?

davidg is offline  
Oud 24 augustus 2007, 11:17   #11
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tja, misschien jouw Lovendegemse kaart ook eens tonen?
David,

Ik ben al jaren Vlaamse republikein. Vandaar dat de politiediensten mijn paspoort voldoende goed kennen. Trouwens, zet mijn auto tussen 10 andere en je haalt die er zo uit.

Met andere woorden: ik heb geen crisis nodig om de waarde van dat paspoort te kennen.

Ik hoop maar dat - en ik ken je positie niet echt binnen jullie partij - je die stelling ook zal verdedigen als er alsnog een akkoord komt met jullie.

En zo ja: kom eens af naar een avond van de VVB in Meetjesland-Zuid. Daar kunnen we over partijgrenzen heen een boompje over de toekomst opzetten.
De Garde is offline  
Oud 24 augustus 2007, 11:18   #12
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Misschien zijn diegene die vechten voor hun idealen wel allemaal debielen?
Er zullen er altijd zijn die liever met hun voeten aan de Leuvense stoof hun warme bouillon zitten op te slurpen en zitten te lachen met mensen die iets willen doen...
De Garde is offline  
Oud 24 augustus 2007, 11:24   #13
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
David,

Ik ben al jaren Vlaamse republikein. Vandaar dat de politiediensten mijn paspoort voldoende goed kennen. Trouwens, zet mijn auto tussen 10 andere en je haalt die er zo uit.

Met andere woorden: ik heb geen crisis nodig om de waarde van dat paspoort te kennen.

Ik hoop maar dat - en ik ken je positie niet echt binnen jullie partij - je die stelling ook zal verdedigen als er alsnog een akkoord komt met jullie.

En zo ja: kom eens af naar een avond van de VVB in Meetjesland-Zuid. Daar kunnen we over partijgrenzen heen een boompje over de toekomst opzetten.
Wees gerust, mijn mening over Vlaanderen is goed genoeg gekend binnen en buiten mijn partij. En ik sta daar niet alleen...

Maar in deze materie zijn er wat mij betreft geen partijgrenzen. De vijf minuten politieke moed in het parlement einde juni zijn voor mij een toonbeeld dat het ook eens anders kan.

davidg is offline  
Oud 24 augustus 2007, 11:36   #14
Abba Kovner
Banneling

Standaard

"Ik heb het echt wel gehad. Bij deze verklaar ik dat ik geheel afstand doe van mijn kunstmatige nationaliteit "Belg"."

Een beetje belachelijke reactie, maar anderzijds: TOF. Geef uw pas maar hier, ik heb hier nog een paar honderd asielzoekers die al jaren wachten om Belg te worden. Merci beaucoup!
Abba Kovner is offline  
Oud 24 augustus 2007, 11:38   #15
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wees gerust, mijn mening over Vlaanderen is goed genoeg gekend binnen en buiten mijn partij. En ik sta daar niet alleen...

Maar in deze materie zijn er wat mij betreft geen partijgrenzen. De vijf minuten politieke moed in het parlement einde juni zijn voor mij een toonbeeld dat het ook eens anders kan.
Nu nog diezelfde vijf minuten in september en we staan, ondanks alle tegenwerpingen van de politiekers als Tobback, een heel stuk verder.
De Garde is offline  
Oud 24 augustus 2007, 12:08   #16
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
maar helaas zal dat ontwaken dan zonder Brussel zijn.

En vergeet niet dat de buitenlandse correspondenten voornamelijk via het Frans hun info krijgen; op veel sympathie moet Vlaanderen niet rekenen in geval van onafhankelijkehid;
Vlaanderen zal afgeschilderd worden als egoîsten en de schuld krijgen (behalve misschien van Nederland, en dan nog).
straatrue is offline  
Oud 24 augustus 2007, 12:22   #17
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
"Ik heb het echt wel gehad. Bij deze verklaar ik dat ik geheel afstand doe van mijn kunstmatige nationaliteit "Belg"."

Een beetje belachelijke reactie, maar anderzijds: TOF. Geef uw pas maar hier, ik heb hier nog een paar honderd asielzoekers die al jaren wachten om Belg te worden. Merci beaucoup!
Zijn er geen asielzoekers die VLAMING willen worden?

davidg is offline  
Oud 24 augustus 2007, 12:25   #18
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
maar helaas zal dat ontwaken dan zonder Brussel zijn.

En vergeet niet dat de buitenlandse correspondenten voornamelijk via het Frans hun info krijgen; op veel sympathie moet Vlaanderen niet rekenen in geval van onafhankelijkehid;
Vlaanderen zal afgeschilderd worden als egoîsten en de schuld krijgen (behalve misschien van Nederland, en dan nog).
Brussel zou m.i. gewoon Europees grondgebied moeten worden, cfr de federale status van Washington DC in de VSA.

Als onafhankelijke staat kan Vlaanderen perfect in een confederatie leven: of deze nu Europees of kleiner is...
Maar bij voorkeur Europees... Ik denk dat dat gewoon een gevolg is van subsidiariteit: buitenlandse zaken, monetaire zaken en defensie worden best op Europees niveau geregeld. Sociale zaken, territoriale zaken en persoonsgebonden zaken best op regionaal niveau.

Volgens mij is dat ook een oplossing voor andere Europese regio's.

davidg is offline  
Oud 24 augustus 2007, 12:25   #19
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Nu nog diezelfde vijf minuten in september en we staan, ondanks alle tegenwerpingen van de politiekers als Tobback, een heel stuk verder.
Ik zal dat mee opnemen in mijn avondgebed

davidg is offline  
Oud 24 augustus 2007, 12:27   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het doet deze nva-kiezer een plezier dat een tsjeef zich een echte Vlaming begint te vinden.
Mogelijks heeft ook je herkomst uit Vlaams-Brabant er iets mee te maken. Kan dit kloppen? Zijn er problemen te melden uit de streek waar je ouders nog wonen? Vertel eens ...

En hoe zit het met jullie aktuele nationale figuren?
Leterme, Peeters .. dat is wel duidelijk, dat zijn Vlaamse Vlamingen. Van Rompui waarschijnlijk ook, wellicht de enige oude krokodil die zich heeft kunnen vervellen (proficiat daarvoor, menig anderen zijn dermate verkalkt in hun geesten dat elke verdere groei, evolutie, modernisering ... uitgesloten is)
Is slanke Vervotte een speelbal van haar afkomst, de vakbond, die nogal belgisistisch uit de hoek kan komen? Of heeft zij haar op haar tanden?
Vooral jij moet het een en ander kunnen zeggen van De Krem(lin).
En hoe zit het met de anderen?

Vertel ons eens, wij zijn één en al luisterend oor.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 24 augustus 2007 om 12:28.
De schoofzak is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be