![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor de eerste keer sinds mensenheugenis lijkt er een Vlaams toppoliticus van de regimepartijen die werkelijk begaan is met de rechten van de Vlamingen, meer nog, Yves Leterme doet er alles aan om woord te houden naar de Vlaamse kiezer. Hij beloofde niet in een federale regering te stappen zonder staatshervorming en hij doet dat ook, zonder gewoon het postje van premier te grijpen, die laat ons wel wezen, hij wel dolgraag zou doen. Neen, hij zet zijn persoonlijk belang en dat van zijn partij opzij voor de rechten van de Vlaming en inderdaad op zo iemand wachten we al heel lang. Uiteraard moet Yves Leterme blijven volhouden, standvastig de Vlaamse eisen verdedigen en de man kan geschiedenis schrijven.
Alle kritikasters ten spijt, helaas sommige ook uit VB hoek, vind ik dat Leterme zijn opdracht uitstekend doet. Meer zelfs, moesten er nieuwe verkiezingen komen uit het feit dat Leterme zich niet laat doen door de agressie van de Waalse regimepartijen, dan overweeg ik voor de man te stemmen als beloning. Niet uit ideologische redenen (mijn visie en die van Leterme liggen op vlak van immigratie zeer ver uit elkaar), maar omwille van zijn eerlijke politiek. Reeds ver voor de verkiezingen (en je kan mijn berichten er op na lezen) zag ik dat Leterme niet de zoveelste salonpoliticus was, maar iemand die hardnekkig kan zijn en er staat voor de gewone mens. Vergeet ook niet dat Leterme integenstelling tot Verhofstadt en vele anderen, niet jarenlang heeft meegedraaid in strontput van de Belgische politiek, met zijn intriges, bedrog en kiezersverraad. Neen, Leterme bleef zelfs als minister president bescheiden en je vond hem heel vaak tussen de gewone mensen. Leterme weet dan ook als geen ander wat er bij de gewone Vlaming leeft. Ik werd voor de verkiezingen door een aantal mede-Vlaams Belangers als naïef beschouwd, toen ik zei dat er potentieel zit in de huidige formateur, maar voorlopig weet ik beter. Nu zie je ook waarom ik in december 2006 zeer hard heb gepleit voor het behoud van het Vlaams Kartel (ook al maak ik er geen deel van uit en stemde ik er zelfs niet op) en vooral de reden waarom. De NVA zou de partij CD&V die veel Belgicistischer is dan Leterme zelf dwingen om de gerechtvaardigde Vlaamse eisen door te duwen. Daarom was ik heel content dat het kartel behouden bleef. Immers de NVA als afzonderlijke partij, wat LDD nu is heeft geen enkele nut. Er is al zo een partij die dit jaren lang succesvol doet. Het Vlaams Belang jaagt de NVA op vanuit de oppositie, waardoor de NVA zich ook harder moet opstellen en zo mede de CD&V opjaagd. Een Vlaams nationale partij in de oppositie en in één binnen het regimekader bleek voor de verkiezingen inderdaad ideaal te zijn. Al vind ik nu dat het Vlaams Belang het kartel moet steunen (zie verder). Nu moet Leterme uiteraard nog volhouden, daarom roep ik op om de man via e-mail te steunen zodat hij voelt dat hij de steun heeft van de Vlaamse bevolking zoals hij nu bezig is. Anders bestaat het risico dat de kritiek overheerst en zou hij kunnen twijfelen. Ook vind ik dat Vlaams Belang op dit ogenblik constructief de formateur moet aanmoedigen om de Vlaamde eisen door te drukken of de val van België te forceren. Ten slotte roep ik ook op dat de IJzerwake zondag Leterme aanmoedigd om zo verder te doen en liefst niet afbreekt, want daar is geen enkele reden toe. Want eindelijk wordt er niet zomaar geslikt wat de arrogante Waalse politieke klasse eist. |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Ook de VLD toont harde taal, maar zij hebben het natuurlijk gemakkelijk, zij leveren de formateur niet. Moesten zij de formateur leveren, was er al lang een nieuwe regering met uiteraard VLD-premier en was het communautaire uitgesteld tot 2009 of werd Brussel uitgebreid.
|
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Er is momenteel echt een gebrek aan respect tegenover de Vlamingen vanuit de Waalse politieke elite. Ik heb altijd gepleit om een Heel-Nederlandse Diets Rijk met de Walen. Maar dan zal er toch een ander regime moeten komen. Daarom dat ik ook voorstander ben om tijdelijk Vlaanderen en Wallonië van elkaar te scheiden en de geldstroom stop te zetten. De Waalse bevolking zal dan snel voelen welke bodemloze putten de Waalse politici hebben veroorzaakt en zullen snel beseffen welke maffia hun zolang geregeerd heeft. Dan zal eindelijk de anti-systeem stem in Wallonië, zoals een Nation, meer zuurstof krijgen, want nu is de anti-systeem zeer magertjes in Wallonië, uiteraard door het vele cliëntelisme en vriendjespolitiek met het geld van Vlaanderen nota bene.
Ik noem dat echt een manifest gebrek aan respect en ik pleit dan ook voor tijdelijk een onafhankelijk Vlaanderen. Waaruit we op lange termijn samen met Nederland en Wallonië een Heel-Nederlands Diets Rijk kunnen opbouwen, maar mits voldoende garanties en inspraak van het volk uiteraard. |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De arrogante Waalse politieke kast is gewoon het spiegelbeeld van de Vlaamse politieke kast. Als Leterme in de spiegel kijkt ziet hij Reynders en als De Wever in de spiegel kijkt dan ziet hij Maingain. Ik weet niet in hoeverre u contacten heeft met ideologische geestesgenoten aan de andere kant van de taalgrens maar ik acht de kans zeer groot dat ze hetzelfde zeggen als u maar dan de Franstalige versie van wat hetzelfde verhaal is.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 17 augustus 2007 om 18:01. |
![]() |
![]() |
#5 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Wanneer heeft De Wever opgeroepen om stukken Wallonië bij Vlaanderen te voegen? In welk anders West-Europees land respecteert deelstaat A de territoriale integriteit van deelstaat B niet?
#6 |
|
![]() Als Dewever naar Wallonië gaat spreekt hij Frans
#7 | |
|
![]() Citaat:
Kijk eens naar de totaal verschillende politieke landschappen. En Leterme zou madame 'NON!' moeten zien ![]()
![]() |
#8 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Baskenland zou wel een stuk van Navarra willen aanhechten, en deze problematiek speelt zelfs op het niveau van de lidstaten: Ierland maakte tot voor kort aanspraak op Noord-Ierland, Spanje maakt nog steeds aanspraak op Gibraltar, enzovoort, enzoverder. Schermutselingen o.w.v. de "territoriale integriteit" hebben altijd bestaan en zullen ook altijd blijven bestaan.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of steun jij gewoon principieel ieder koninkrijk in hun strijd tegen een sociaslistische afscheidingsbeweging?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Brussel is van... Vlaanderen... Behouden: laat ze maar kiezen. Vlaanderen heeft Brussel niet nodig, andersom veeleer...
![]() |
#14 |
|
![]() Wat vinden jullie eigenlijk van Leterme, vinden jullie dat hij openlijke steun moet krijgen van de bevolking om zo verder te doen ?
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Optie A. Ze antwoorden "ja". Dan wordt het lot van hun stad niet enkel bepaald door haar inwoners, maar door alle landgenoten. Optie B. Ze antwoorden "neen". Dan is Brussel een autonome regio, en kan haar lot volledig zelf bepalen. Logischerwijze kan zij dan geen aanspraak maken op extra financiering als hoofdstad.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#20 |
|
![]() Stuur hem een mail: [email protected]
Zorg dat de boodschap ook al in de titel verwerkt zit want er zullen vandaag de dag al veel mails moeten gelezen worden.