Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2007, 10:09   #1
sn00py
Banneling

Standaard Islam for children

Citaat:
10-jarige blaast zichzelf op in Irak

Opstandelingen in Irak hebben een tienjarige jongen gebruikt om een zelfmoordaanslag te plegen. Hij is als dader geïdentificeerd na een aanslag vorige vrijdag op een bijeenkomst van Iraakse stamleiders in de provincie Diyala. Daarbij kwamen zes mensen om het leven.

De stamleiders waren in een huis bij de stad Khalis bijeen om een gezamenlijke tactiek te bespreken tegen het terreurnetwerk al-Qaeda. Tijdens de bijeenkomst bracht de jongen een bomgordel om zijn middel tot ontploffing. Voor zover bekend is hij de jongste zelfmoordterrorist in Irak sinds de Amerikaanse invasie in 2003. (anp/tdb)
Ik had willen zeggen: zonder commentaar.
Ik weet ook wel dat niet in de Koran geschreven staat: "10 jarigen moeten zichzelf opblazen". Maar als 10-jarigen dat doen IN NAAM VAN HUN RELIGIE, dan is er iets ernstigs MIS met die religie.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 10:18   #2
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Geen nieuws.

Tijdens de islamitische revolutie van 1979 werden er zelfs kleuters de mijnenvelden ingestuurd, met vergulde plastic sleuteltjes waarmee ze zo de hemelpoort konden openen, wanneer ze op een mijn trapten.

Of dit echt met religie te maken heeft? Het zijn en blijven in de eerste plaats oorlogstaferelen, en méér dan religie is het oorlog waardoor het slechtste in mensen naar boven komt...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 12:51   #3
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Ik weet ook wel dat niet in de Koran geschreven staat: "10 jarigen moeten zichzelf opblazen". Maar als 10-jarigen dat doen IN NAAM VAN HUN RELIGIE, dan is er iets ernstigs MIS met die religie.
Ik vrees het ook. Maar wat meer is en tot nadenken stemt: ik hoor geen enkele, maar ook geen enkele moslim van naam (of eenvoudige moslim) dat soort geweld in het openbaar afkeuren. Stilzwijgen alom.

Laatst gewijzigd door system : 12 november 2007 om 12:53.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 13:02   #4
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik vrees het ook. Maar wat meer is en tot nadenken stemt: ik hoor geen enkele, maar ook geen enkele moslim van naam (of eenvoudige moslim) dat soort geweld in het openbaar afkeuren. Stilzwijgen alom.
Stilzwijgen alom.

typisch hoor.. vind je bij zowat ELK geloofsovertuiging... Ze halen je met veel plezier binnen, kneden je van jongsaf tot 'goede gelovige'... en als het misgaat? sja... "dat was gene van onze groep"... Noemt zich ook wel als zijnde iemand van onze groep, en heeft die gedachten niet van straat opgeraapt, maar echt van anderen aangeleerd gekregen, tot het een ongeleid projectiel word... Dan trekt iedereen zijn handen ervanaf... Dan is die islam, net de verkeerde islam...

Typisch... en mag men goed onthouden dat de 'mensen' die deze jongen tot zulke daden hebben aangezet, nog steeds rondlopen... Ook wederom mensen die lid zijn van 'de verkeerde islam'... Eigenlijk geen gelovigen hoor... geen echte islamieten... typisch.

En de moslim wereld blijft zwijgen... want "het is er gene van ons"...

Stront krijgt niemand graag in handen, maar iemand heeft het wel gescheten....
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 13:47   #5
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Geen nieuws.

Tijdens de islamitische revolutie van 1979 werden er zelfs kleuters de mijnenvelden ingestuurd, met vergulde plastic sleuteltjes waarmee ze zo de hemelpoort konden openen, wanneer ze op een mijn trapten.

Of dit echt met religie te maken heeft? Het zijn en blijven in de eerste plaats oorlogstaferelen, en méér dan religie is het oorlog waardoor het slechtste in mensen naar boven komt...

Je zou voor minder he,die krijgen 77 kleutermaagden,geleverd door mohammed zelve
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 19:09   #6
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zo de hemelpoort konden openen
Citaat:
Of dit echt met religie te maken heeft?
?

Nog niet veel meegemaakt dat men atheistische strijders, ongeacht de leeftijd, opsolfert met sleutels die toegang geven tot één of ander goddelijk paradijs.

Jij wel soms?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 12 november 2007 om 19:10.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 19:15   #7
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Nog niet veel meegemaakt dat men atheistische strijders, ongeacht de leeftijd, opsolfert met sleutels die toegang geven tot één of ander goddelijk paradijs.

Jij wel soms?
Neen!

Maar wel maak ik mee dat "atheïstische strijders" andere dingen worden wijsgemaakt. Dat zij bvb. meehelpen een democratie te vestigen in Irak, terwijl het doodgewoon platte economische belangen zijn; dat men een "strijd tegen het terrorisme" voert in Irak, terwijl Saddam weinig uitstaans had met 11 september.

Men zal altijd wel een stok vinden om de hond te slaan. En als het geen religieuze stok is, dan evengoed een economische, een culturele of zelfs een sociale. Wat maakte Lenin het proletariaat wijs in 1917, dacht je?
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 19:22   #8
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat maakte Lenin het proletariaat wijs in 1917, dacht je?
Euh, dat ze multicultureler moesten zijn?
Ge ziet wat er van gekomen is...
Oud 12 november 2007, 21:39   #9
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen!

Maar wel maak ik mee dat "atheïstische strijders" andere dingen worden wijsgemaakt. Dat zij bvb. meehelpen een democratie te vestigen in Irak, terwijl het doodgewoon platte economische belangen zijn; dat men een "strijd tegen het terrorisme" voert in Irak, terwijl Saddam weinig uitstaans had met 11 september.

Men zal altijd wel een stok vinden om de hond te slaan. En als het geen religieuze stok is, dan evengoed een economische, een culturele of zelfs een sociale. Wat maakte Lenin het proletariaat wijs in 1917, dacht je?
Totaal naast de kwestie en volkomen irrelevant.

Het gaat erom dat jij jezelf afvroeg of vechten met een goddelijk paradijs in het achterhoofd iets met religie te maken heeft.

Mij lijkt het nogal wiedes, vandaar mijn vraag...

Onvoorstelbaar dat iemand zo iets voor de hand liggend in vraag kan of wil stellen.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 12 november 2007 om 21:41.
Oud 12 november 2007, 21:41   #10
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Totaal naast de kwestie en volkomen irrelevant.

Het gaat erom dat jij jezelf afvroeg of vechten met een goddelijk paradijs in het achterhoofd iets met religie te maken heeft.

Mij lijkt het nogal wiedes...

Onvoorstelbaar dat iemand zo iets voor de hand liggend in vraag kan of wil stellen.
En de 'atheïstische strijders' daar hoor Bush ook bij neem ik aan.
Oud 12 november 2007, 21:54   #11
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En de 'atheïstische strijders' daar hoor Bush ook bij neem ik aan.
Daar gaat het niet om.

We hebben hier (een diep religieus) iemand die zichzelf afvraagt hoe je "strijden met een goddelijk paradijs in het achterhoofd" kunt beschouwen als "religieus".

Hallo...! Moet er nog zand zijn?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 12 november 2007 om 22:05.
Oud 12 november 2007, 21:58   #12
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar gaat het niet om. We hebben hier een diep religieus iemand die zichzelf afvraagt hoe je "strijden met een goddelijk paradijs in het achterhoofd" kunt beschouwen als "religieus".

Hallo...! Moet er nog zand zijn?
Neen maar ELF spreekt over 'atheïstisch krijgers'. Dus daar hoort Bush dan ook bij. Moeilijk te combineren 'Bush en atheïsme'.

Laatst gewijzigd door system : 12 november 2007 om 22:00.
Oud 12 november 2007, 22:03   #13
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen maar ELF spreekt over 'atheïstisch krijgers'. Dus daar hoort Bush dan ook bij. Moeilijk te combineren 'Bush en atheïsme'.
Ik snap wel waar je heen wilt, hoor. Ik snap ook ELF maar al te goed waar hij op zijn beurt heen wilt.

Een "begrijpelijk" manoeuver van zijn kant, daar niet van, maar het blijft volkomen irrelevant gezien de aard van zijn oorspronkelijke "vraag".

Laatst gewijzigd door Esperanza : 12 november 2007 om 22:04.
Oud 12 november 2007, 22:33   #14
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hallo,

1) Gebeurde er zo iets vóór de invasie van IraQ ?

2) Jij zegt in de naam van hun religie? waar spreekt religie dit goed?

3) Is deze bron wel betrouwbaar? geloof jij echt dat dit door Irakezen is gemaakt en niet door de Amerikanen die deze kindjes hebben gebombardeerd en dan vervolgens iets verzinnen?

4) Hoeveel kindjes hebben de Amerikanen+ vrije wereld in Irak, Afghanistan, Palastine, Somalië , .. gedood ? in de naam van hun democratie of geloof zoals Bush zei about his new crusade.

This crusade, this war on terrorism is going to take a while. And the American people must be patient. I'm going to be patient.

http://www.whitehouse.gov/news/relea...0010916-2.html

Met vriendelijke groeten
Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 12 november 2007 om 22:35.
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 23:00   #15
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
Hallo,

1) Gebeurde er zo iets vóór de invasie van IraQ ?

2) Jij zegt in de naam van hun religie? waar spreekt religie dit goed?

3) Is deze bron wel betrouwbaar? geloof jij echt dat dit door Irakezen is gemaakt en niet door de Amerikanen die deze kindjes hebben gebombardeerd en dan vervolgens iets verzinnen?

4) Hoeveel kindjes hebben de Amerikanen+ vrije wereld in Irak, Afghanistan, Palastine, Somalië , .. gedood ? in de naam van hun democratie of geloof zoals Bush zei about his new crusade.

This crusade, this war on terrorism is going to take a while. And the American people must be patient. I'm going to be patient.

http://www.whitehouse.gov/news/relea...0010916-2.html

Met vriendelijke groeten
Yahya
Beste yahya,

1)ja
2)Ik weet niet of religie dat goed- of afkeurt. Zij doen het in naam van de religie. Dat is iets anders en DAAR gaat het om.
3)Ik geloof de bron(nen). Ze kunnen mis zijn, maar tot het tegendeel bewezen is, geloof ik de bron(nen).
4)Veel te veel, maar dat heeft hier niets mee te maken. Ik spreek hier over een individueel kind, niet over oorlogsvoerende staten.
Als, die zelfmoordterroristen geloven in die maagden, is dat geen religieuze achtergrond? En dat kind is gewoon ook een zelfmoordterrorist, zij het ene van 10 jaar.

mvg,
sn00py
Oud 12 november 2007, 23:04   #16
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Beste yahya,

1)ja
Mag ik een voorbeeld hebben?

Citaat:
2)Ik weet niet of religie dat goed- of afkeurt. Zij doen het in naam van de religie. Dat is iets anders en DAAR gaat het om.
Waarom schrij jij dan , in de naam van hun religie, ??

Citaat:
3)Ik geloof de bron(nen). Ze kunnen mis zijn, maar tot het tegendeel bewezen is, geloof ik de bron(nen).
Ok, is goed!

Citaat:
4)Veel te veel, maar dat heeft hier niets mee te maken. Ik spreek hier over een individueel kind, niet over oorlogsvoerende staten.
Als, die zelfmoordterroristen geloven in die maagden, is dat geen religieuze achtergrond? En dat kind is gewoon ook een zelfmoordterrorist, zij het ene van 10 jaar.
Het kan zijn dat die kind zelf heeft gekozen om wraak te nemen, de kans is te goort dat ze al zijn familie hebben gebombardeerd!

Mvg
Yahya
Oud 12 november 2007, 23:33   #17
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Mag ik een voorbeeld hebben?
Citaat:
23 October 2007
Using Children as Suicide Attackers Increases Sense of Barbarity

Suicide attacks have risen rapidly in Afghanistan

This is the third and final article in a series on suicide terrorism.
Washington – "When they first put the vest on my body I didn't know what to think, but then I felt the bomb," recalls 6-year-old Juma, who says he was tricked into wearing an explosive vest by a Taliban insurgent in Afghanistan.
The insurgent told him that if he pushed the detonator button it "would spray flowers."
Once Juma realized what it was he notified Afghan security forces. The boy was selected to kill others with an explosive vest because it was believed he would easily slip past security forces that would be unlikely to suspect a child suicide bomber, terrorism experts say.
"The use of children, in particular, suggests that the [terrorist] groups responsible for their 'recruitment' are seeing a need to employ increasing extremes of barbarity," says Tom Koenigs, the U.N. secretary-general's special representative for Afghanistan.
In April, the Taliban used a 12-year-old boy to behead a Pakistani they believed was a spy. The father of the beheaded man said, "The Taliban are not mujahedeen (which fought successfully against the Soviet occupation of Afghanistan). They are not fighting for the cause of Islam ... They are the enemies of Islam. They are behaving like savages."
According to terrorism experts, the use of children in suicide attacks, although still infrequent, is becoming more common as terrorist groups continue to experiment with ways to breach security measures and enhance the ruthless nature and lethality of the violence.
Citaat:
It has happened again, still with no ensuing outrage from the human rights groups. Another Palestinian child was narrowly prevented from becoming a human bomb. This one, a 16-year-old (although some have reported that he is only 14 years old), was wrapped in explosives vests under his clothing and was stopped by Israeli forces at a West Bank checkpoint. His family is saying he has the intelligence of a 12-year-old and yet still the human rights groups continue to turn a blind eye.
When an 11-year-old was stopped with a bag filled with explosives on March 15, I asked in my “Closing Argument” the next day, Where is the outrage? Why aren’t the human rights groups chastising the Palestinians as they do others who misuse or mistreat children? Amnesty International told us they “condemn these attacks, regardless of the age of individual.” But they never felt the need to specifically condemn the use of children as suicide bombers because there had been “no previous incidents.”
I offered numerous examples of other incidents. But really, that’s just the beginning of the problem. They still don’t get it. When children are involved, they are being used and manipulated by adults who have indoctrinated them. Just condemning suicide bombing says nothing about the abuse of children. This is not just about Palestinians targeting Israeli civilians. It’s about Palestinians targeting Palestinian children. But when it came to the Sierra Leone conflict, for example, Amnesty International singled out the recruitment or use of children by parties to the conflict as a war crime.
Nog? Kijk eens op google (child bomber suicide, e.d.)
Oud 12 november 2007, 23:35   #18
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom schrijf jij dan , in de naam van hun religie, ??
Ik zeg niet dat hun religie dat voorschrijft. Maar zij beroepen er zich op! Dat is toch iets anders? Dat verschil begrijp je toch?

mvg,
sn00py
Oud 12 november 2007, 23:37   #19
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nog? Kijk eens op google (child bomber suicide, e.d.)
In ieder geval kan ik nergens in één van de bronnen van de islam een verwijzing vinden die zo'n daad kan rechtvaardigen, this is the point.

De overleveringen over Iraq enzo geloof ik ook niet, het is oorlog beste vriend, het is oorlog en oorlog wordt zowel militair, politiek als psychologisch uitgevoerd en wie weet dat ze deze verhalletjes in Irak hebben verzonnen om hun oorlog daar te rechtvaardigen die het leven van +1 million levens heeft gekost.

Ooorlog is oorlog, erger nog in de naam van moderniteit, democtatie en mensenrechten !!!

Lees hier :

The theory of war in Islam
http://www.55a.net/firas/english/?page=show_det&id=167

Mvg
Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 12 november 2007 om 23:42.
Oud 12 november 2007, 23:40   #20
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Het kan zijn dat die kind zelf heeft gekozen om wraak te nemen, de kans is te goort dat ze al zijn familie hebben gebombardeerd!

Mvg
Yahya
De kans is te groot? De kans is er, maar in andere gevallen was het niet zo.
Meneer Fikr, met alle respect, maar het zijn uw geloofsgenoten die vanwege hun geloof (en ik zeg nu niet dat jij dat zou doen, en ik zeg ook niet dat ze dat doen omdat hun religie dat gebiedt) een kind van 6 de dood zouden insturen en zoveel mogelijk mensen laten meesleuren in de dood.
En ik weet het, niet alle moslims vinden dat positief. Maar de juichende moslims in Brussel (bij de aanslagen van 9/11) doen mij vermoeden dat de groep die dat wel positief vindt, VEEL groter is dan we denken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be