![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet ook wel dat niet in de Koran geschreven staat: "10 jarigen moeten zichzelf opblazen". Maar als 10-jarigen dat doen IN NAAM VAN HUN RELIGIE, dan is er iets ernstigs MIS met die religie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Geen nieuws.
Tijdens de islamitische revolutie van 1979 werden er zelfs kleuters de mijnenvelden ingestuurd, met vergulde plastic sleuteltjes waarmee ze zo de hemelpoort konden openen, wanneer ze op een mijn trapten. Of dit echt met religie te maken heeft? Het zijn en blijven in de eerste plaats oorlogstaferelen, en méér dan religie is het oorlog waardoor het slechtste in mensen naar boven komt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik vrees het ook. Maar wat meer is en tot nadenken stemt: ik hoor geen enkele, maar ook geen enkele moslim van naam (of eenvoudige moslim) dat soort geweld in het openbaar afkeuren. Stilzwijgen alom.
Laatst gewijzigd door system : 12 november 2007 om 12:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
typisch hoor.. vind je bij zowat ELK geloofsovertuiging... Ze halen je met veel plezier binnen, kneden je van jongsaf tot 'goede gelovige'... en als het misgaat? sja... "dat was gene van onze groep"... Noemt zich ook wel als zijnde iemand van onze groep, en heeft die gedachten niet van straat opgeraapt, maar echt van anderen aangeleerd gekregen, tot het een ongeleid projectiel word... Dan trekt iedereen zijn handen ervanaf... Dan is die islam, net de verkeerde islam... Typisch... en mag men goed onthouden dat de 'mensen' die deze jongen tot zulke daden hebben aangezet, nog steeds rondlopen... Ook wederom mensen die lid zijn van 'de verkeerde islam'... Eigenlijk geen gelovigen hoor... geen echte islamieten... typisch. En de moslim wereld blijft zwijgen... want "het is er gene van ons"... Stront krijgt niemand graag in handen, maar iemand heeft het wel gescheten.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je zou voor minder he,die krijgen 77 kleutermaagden,geleverd door mohammed zelve ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ?
Nog niet veel meegemaakt dat men atheistische strijders, ongeacht de leeftijd, opsolfert met sleutels die toegang geven tot één of ander goddelijk paradijs. Jij wel soms?
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 12 november 2007 om 19:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar wel maak ik mee dat "atheïstische strijders" andere dingen worden wijsgemaakt. Dat zij bvb. meehelpen een democratie te vestigen in Irak, terwijl het doodgewoon platte economische belangen zijn; dat men een "strijd tegen het terrorisme" voert in Irak, terwijl Saddam weinig uitstaans had met 11 september. Men zal altijd wel een stok vinden om de hond te slaan. En als het geen religieuze stok is, dan evengoed een economische, een culturele of zelfs een sociale. Wat maakte Lenin het proletariaat wijs in 1917, dacht je? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het gaat erom dat jij jezelf afvroeg of vechten met een goddelijk paradijs in het achterhoofd iets met religie te maken heeft. Mij lijkt het nogal wiedes, vandaar mijn vraag... Onvoorstelbaar dat iemand zo iets voor de hand liggend in vraag kan of wil stellen.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 12 november 2007 om 21:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
We hebben hier (een diep religieus) iemand die zichzelf afvraagt hoe je "strijden met een goddelijk paradijs in het achterhoofd" kunt beschouwen als "religieus". Hallo...! Moet er nog zand zijn?
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 12 november 2007 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Neen maar ELF spreekt over 'atheïstisch krijgers'. Dus daar hoort Bush dan ook bij. Moeilijk te combineren 'Bush en atheïsme'.
Laatst gewijzigd door system : 12 november 2007 om 22:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een "begrijpelijk" manoeuver van zijn kant, daar niet van, maar het blijft volkomen irrelevant gezien de aard van zijn oorspronkelijke "vraag".
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 12 november 2007 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
1) Gebeurde er zo iets vóór de invasie van IraQ ? 2) Jij zegt in de naam van hun religie? waar spreekt religie dit goed? 3) Is deze bron wel betrouwbaar? geloof jij echt dat dit door Irakezen is gemaakt en niet door de Amerikanen die deze kindjes hebben gebombardeerd en dan vervolgens iets verzinnen? 4) Hoeveel kindjes hebben de Amerikanen+ vrije wereld in Irak, Afghanistan, Palastine, Somalië , .. gedood ? in de naam van hun democratie of geloof zoals Bush zei about his new crusade. This crusade, this war on terrorism is going to take a while. And the American people must be patient. I'm going to be patient. http://www.whitehouse.gov/news/relea...0010916-2.html Met vriendelijke groeten Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 12 november 2007 om 22:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1)ja 2)Ik weet niet of religie dat goed- of afkeurt. Zij doen het in naam van de religie. Dat is iets anders en DAAR gaat het om. 3)Ik geloof de bron(nen). Ze kunnen mis zijn, maar tot het tegendeel bewezen is, geloof ik de bron(nen). 4)Veel te veel, maar dat heeft hier niets mee te maken. Ik spreek hier over een individueel kind, niet over oorlogsvoerende staten. Als, die zelfmoordterroristen geloven in die maagden, is dat geen religieuze achtergrond? En dat kind is gewoon ook een zelfmoordterrorist, zij het ene van 10 jaar. mvg, sn00py |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Mag ik een voorbeeld hebben?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mvg Yahya
![]() |
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() In ieder geval kan ik nergens in één van de bronnen van de islam een verwijzing vinden die zo'n daad kan rechtvaardigen, this is the point.
De overleveringen over Iraq enzo geloof ik ook niet, het is oorlog beste vriend, het is oorlog en oorlog wordt zowel militair, politiek als psychologisch uitgevoerd en wie weet dat ze deze verhalletjes in Irak hebben verzonnen om hun oorlog daar te rechtvaardigen die het leven van +1 million levens heeft gekost. Ooorlog is oorlog, erger nog in de naam van moderniteit, democtatie en mensenrechten !!! Lees hier : The theory of war in Islam http://www.55a.net/firas/english/?page=show_det&id=167 Mvg Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 12 november 2007 om 23:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Meneer Fikr, met alle respect, maar het zijn uw geloofsgenoten die vanwege hun geloof (en ik zeg nu niet dat jij dat zou doen, en ik zeg ook niet dat ze dat doen omdat hun religie dat gebiedt) een kind van 6 de dood zouden insturen en zoveel mogelijk mensen laten meesleuren in de dood. En ik weet het, niet alle moslims vinden dat positief. Maar de juichende moslims in Brussel (bij de aanslagen van 9/11) doen mij vermoeden dat de groep die dat wel positief vindt, VEEL groter is dan we denken. |
|
![]() |
![]() |