![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst knip en plak uit de gazet van Aantwarpen:
06/09 Parlement snijdt volgende week BHV-vraagstuk aan ![]() Volgende woensdag komt de commissie Binnenlandse Zaken - onder leiding van CD&V/N-VA - al samen. Brussel-Halle-Vilvoorde zal daar ongetwijfeld ter sprake komen. Zoals verwacht krijgt CD&V/N-VA dus het voorzitterschap van de commissie Binnenlandse Zaken. Het kartel engageerde zich om de commissie volgende woensdag samen te roepen. Op de agenda staat de samenstelling van het bureau en de regeling van de werkzaamheden. Volgens de MR kan er echter geen sprake van zijn dat de discussie over de Vlaamse wetsvoorstellen die de kieskring BHV splitsen van start gaat. Donderdagnamiddag om 16.00 uur komen de verenigde commissies van Buitenlandse Zaken en Defensie al samen om zich te buigen over de Belgische bijdrage aan de EU-operatie voor Darfoer. En waar blijven al die zageventen die het altijd maar hadden over toegevingen door het Weverke of door Leterme? De commissie van het vorig parlement heeft de hoogdringendheid gestemd, dus het komt ter sprake woensdag a.s. De Walen zullen waarschijnlijk wel pogen te filubusteren, maar dan ben ik wel eens benieuwd naar DeKrem. Hij zal natuurlijk iedereen aan het woord moeten laten - "wij" zijn demokraten -, maar het zal zeker lachen geblazen zijn ... morgen ga ik eens trachten de Waalse pers door te nemen, om te weten te komen of hunne € al gevallen is ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Wie van de vlaamse politici (VLD-CD&V-NVA)zal er durven cavalier seul spelen ? Dit zou de situatie verder op de spits drijven. De bommenhond Van Rompuy zal u vertellen dat dit voor de vlaams-waalse verstandhouding een zoveelste dreun zou betekenen.
Buiten de onderhandelingen in de pot beginnen roeren? In deze particratie? Het zou me (aangenaam) verbazen. Verschiet niet of de vlamingen beginnen te filibusteren. |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Ik hou het er nog steeds op dat Verhofstadt het land gaat redden. Het gaat opnieuw paars-groen worden. Hij zal BHV ogenschijnlijk cadeau krijgen en de rest gaat de frigo in. Ergens eind oktober schat ik.
|
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Tot spijt van wie het benijdt : volgende woensdag volgt de BIG BANG !!
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wij zijn een volk van dromers!
Er komt niets van. De hogere belangen en de economische belangen zullen weer te voorschijn komen. Het kartel zal wel ingeven en wij zijn weer de peer. Ze zullen er wel een draai aan geven. Ik hoop dat het VB herrie zal schppen in de commissie maar zelfs daar ben ik niet zeker van. Laatst gewijzigd door Patrik : 6 september 2007 om 22:47. |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
bij volgende verkiezingen: lijst: NVA-LDD de VLD raakt een % of 5 kwijt (aan LDD, dit is zéér waarschijnlijk) de CD&V een stuk of 6% kwijt (aan NVA) het VB raakt een % of 2 kwijt (aan het kartel) =>een kleine 20% voor LDD ze zullen ze wel moeten betrekken bij de regeringsonderhandelingen dan, of aan vlaamse kant wordt het dan Groen!-SPa-CD&V-openVld NB: dit komt overeen met de peiling: 55% traditionele partijen tov 45% nationalisten/separatisten ![]() Laatst gewijzigd door flamingant : 6 september 2007 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meeste dromen zijn bedrog. Maar als ik wakker word naast jou dan droom ik nog. Ik voel je adem en zie je gezicht. Je bent een drooooom die naast me liiiigt.
Maar BHV zal wel gesplitst worden. Wij gaan dat symbooldossier krijgen. Yes!
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dan zou het toch de eerste keer zijn in 176 jaar belgie dat we een crisis meemaken vanwege een symbooldossier... Schoolstrijd : was ook een symbooldossier; voor de afgestudeerden. |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Symbooldossier?? Het eenvoudig naleven van de grondwet vind ik nu niet direct "een symbooldossier winnen" ...
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oké.
Iedereen die géén Vlaams-Nationalist is en dit wél een symbooldossier vindt, please raise your hand. (De crisis op dit moment is er niét omwille van BVH, maar omwille van het feit dat de CD&V heeft gezworen niet in een regering te kruipen, zonder staatshervorming. Een staatshervorming vereist een 2/3de meerderheid.) (En of het nu met de grondwet te maken heeft of niet; het blijft een symbooldossier.)
![]() |
![]() |
#13 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht ongrondwettelijk? Of is dat tegenwoordig al hetzelfde? @Maes_P Citaat:
Maar goed. Een symbooldossier is voor mij een dossier met veel tam tam, maar met uiteindelijk maar 1 evidente uitkomst, dat - om het helemaal compleet te maken - eigenlijk niets van invloed heeft op de concrete welvaart van mensen. Is er daardoor meer rijkdom? Minder armoede? Gezondere mensen? Meer veiligheid? Wát is er concreet mee gewonnen? Ahja. De correcte naleving van de grondwet. Symbooldossier dus.
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is wel het een of het ander, maar niet van twee walletjes eten zoals jij doet. Als iemand volgens jou de antiracismewet overtreed ga je op je achterste poten staan maar het overtreden van de grondwet keur je dan weer wel goed. Rechtlijnigheid is zoals we wel al weten niet jouw sterkste punt. |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit blijft dat BHV splitsen gewoon een elementaire toepassing van de grondwet is, niets meer en niets minder. Ik zie bijgevolg ook niet in hoe de Vlamingen hierbij winnen, het is gewoon rechtvaardigheid in zijn meest eenvoudige vorm. |
|
![]() |
![]() |
#19 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't is een beetje van beide geworden. Citaat:
(Ik ben btw een voorstander van het afschaffen van de anti-discriminatiewetgeving...) Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rond het dossier BHV is al téveel tam-tam rond gemaakt, voor wat het maar is. Citaat:
Jij zegt dat het toepassen van de grondwet rechtvaardigheid zou inhouden. Wrslk was je niet aan het opletten toen je dat schreef (het staat nog altijd goed als argument), want dat is wel een héle rare zin. Want dan kan evengoed in de grondwet staan dat negationisme niet mag. Zou u het rechtvaardig vinden als de grondwet dán werd toegepast? Of zou u vinden dat de vrije mening waarborgen rechtvaardiger is dan het toepassen is van de grondwet? Begrijp me niet verkeerd. De grondwet moet nageleefd worden. BHV moet opgelost worden en bijgevolg - tenzij er nog wonderen gaan gebeuren - gesplitst worden. Maar zeggen dat het daarom rechtvaardigheid inhoudt? Vind je dat niet een beetje kort door de bocht? Of vind je het onmogelijk dat er onrechtvaardige zaken in de grondwet zouden staan? En ja, effe serieus doen. Natuurlijk 'winnen' de Vlamingen dan. Of denk je niet dat de Vlaams-Nationalisten op dit forum gaan juichen dat het gesplitst is? Ik iig wel. Eindelijk van die zever af.
![]() |