Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 6 september 2007, 21:36   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Niets geen toegevingen door het kartel: de gilotine wordt klaargezet.

Eerst knip en plak uit de gazet van Aantwarpen:

06/09 Parlement snijdt volgende week BHV-vraagstuk aan

De conferentie van voorzitters van de Kamer is het donderdag eens geraakt over de aanstelling van commissievoorzitters. Dat betekent dat het commissiewerk in het federale parlement nu kan beginnen.

Volgende woensdag komt de commissie Binnenlandse Zaken - onder leiding van CD&V/N-VA - al samen. Brussel-Halle-Vilvoorde zal daar ongetwijfeld ter sprake komen.

Zoals verwacht krijgt CD&V/N-VA dus het voorzitterschap van de commissie Binnenlandse Zaken. Het kartel engageerde zich om de commissie volgende woensdag samen te roepen. Op de agenda staat de samenstelling van het bureau en de regeling van de werkzaamheden. Volgens de MR kan er echter geen sprake van zijn dat de discussie over de Vlaamse wetsvoorstellen die de kieskring BHV splitsen van start gaat.

Donderdagnamiddag om 16.00 uur komen de verenigde commissies van Buitenlandse Zaken en Defensie al samen om zich te buigen over de Belgische bijdrage aan de EU-operatie voor Darfoer.

En waar blijven al die zageventen die het altijd maar hadden over toegevingen door het Weverke of door Leterme?
De commissie van het vorig parlement heeft de hoogdringendheid gestemd, dus het komt ter sprake woensdag a.s.
De Walen zullen waarschijnlijk wel pogen te filubusteren, maar dan ben ik wel eens benieuwd naar DeKrem. Hij zal natuurlijk iedereen aan het woord moeten laten - "wij" zijn demokraten -, maar het zal zeker lachen geblazen zijn ...
morgen ga ik eens trachten de Waalse pers door te nemen, om te weten te komen of hunne € al gevallen is ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 6 september 2007, 22:00   #2
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Wie van de vlaamse politici (VLD-CD&V-NVA)zal er durven cavalier seul spelen ? Dit zou de situatie verder op de spits drijven. De bommenhond Van Rompuy zal u vertellen dat dit voor de vlaams-waalse verstandhouding een zoveelste dreun zou betekenen.

Buiten de onderhandelingen in de pot beginnen roeren? In deze particratie?

Het zou me (aangenaam) verbazen.

Verschiet niet of de vlamingen beginnen te filibusteren.
Maes_P is offline  
Oud 6 september 2007, 22:00   #3
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Ik hou het er nog steeds op dat Verhofstadt het land gaat redden. Het gaat opnieuw paars-groen worden. Hij zal BHV ogenschijnlijk cadeau krijgen en de rest gaat de frigo in. Ergens eind oktober schat ik.
Rene Artois is offline  
Oud 6 september 2007, 22:05   #4
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Ik hou het er nog steeds op dat Verhofstadt het land gaat redden. Het gaat opnieuw paars-groen worden. Hij zal BHV ogenschijnlijk cadeau krijgen en de rest gaat de frigo in. Ergens eind oktober schat ik.
Ik hoop het.
Tavek is offline  
Oud 6 september 2007, 22:07   #5
Patje48
Lokaal Raadslid

Standaard

Tot spijt van wie het benijdt : volgende woensdag volgt de BIG BANG !!
Patje48 is offline  
Oud 6 september 2007, 22:14   #6
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje48 Bekijk bericht
Tot spijt van wie het benijdt : volgende woensdag volgt de BIG BANG !!
En volgende dinsdag krijgen we al een voorsmaakje in Brussel, njammie dat wordt een geestige week!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline  
Oud 6 september 2007, 22:45   #7
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard

Wij zijn een volk van dromers!

Er komt niets van.

De hogere belangen en de economische belangen zullen weer
te voorschijn komen.

Het kartel zal wel ingeven en wij zijn weer de peer.

Ze zullen er wel een draai aan geven. Ik hoop dat het VB
herrie zal schppen in de commissie maar zelfs daar ben ik
niet zeker van.

Laatst gewijzigd door Patrik : 6 september 2007 om 22:47.
Patrik is offline  
Oud 6 september 2007, 22:49   #8
flamingant
Provinciaal Statenlid

flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrik Bekijk bericht
Wij zijn een volk van dromers!

Er komt niets van.

De hogere belangen en de economische belangen zullen weer
te voorschijn komen.

Het kartel zal wel ingeven en wij zijn weer de peer.
beste oplossing:

bij volgende verkiezingen:

lijst: NVA-LDD
de VLD raakt een % of 5 kwijt (aan LDD, dit is zéér waarschijnlijk)
de CD&V een stuk of 6% kwijt (aan NVA)
het VB raakt een % of 2 kwijt (aan het kartel)

=>een kleine 20% voor LDD
ze zullen ze wel moeten betrekken bij de regeringsonderhandelingen dan, of aan vlaamse kant wordt het dan Groen!-SPa-CD&V-openVld

NB: dit komt overeen met de peiling:
55% traditionele partijen tov 45% nationalisten/separatisten

Laatst gewijzigd door flamingant : 6 september 2007 om 22:51.
flamingant is offline  
Oud 6 september 2007, 23:24   #9
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

De meeste dromen zijn bedrog. Maar als ik wakker word naast jou dan droom ik nog. Ik voel je adem en zie je gezicht. Je bent een drooooom die naast me liiiigt.

Maar BHV zal wel gesplitst worden. Wij gaan dat symbooldossier krijgen. Yes!
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 6 september 2007, 23:40   #10
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
De meeste dromen zijn bedrog. Maar als ik wakker word naast jou dan droom ik nog. Ik voel je adem en zie je gezicht. Je bent een drooooom die naast me liiiigt.

Symbooldossier?

Dan zou het toch de eerste keer zijn in 176 jaar belgie dat we een crisis meemaken vanwege een symbooldossier...

Schoolstrijd : was ook een symbooldossier; voor de afgestudeerden.
Maes_P is offline  
Oud 6 september 2007, 23:46   #11
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Symbooldossier?? Het eenvoudig naleven van de grondwet vind ik nu niet direct "een symbooldossier winnen" ...
Savatage is offline  
Oud 6 september 2007, 23:56   #12
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oké.

Iedereen die géén Vlaams-Nationalist is en dit wél een symbooldossier vindt, please raise your hand.

(De crisis op dit moment is er niét omwille van BVH, maar omwille van het feit dat de CD&V heeft gezworen niet in een regering te kruipen, zonder staatshervorming. Een staatshervorming vereist een 2/3de meerderheid.)

(En of het nu met de grondwet te maken heeft of niet; het blijft een symbooldossier.)
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 7 september 2007, 00:02   #13
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oké.

En of het nu met de grondwet te maken heeft of niet; het blijft een symbooldossier
Is dat het Healey-dogma van de dag?

slaapwel liefste Adrian.

en morgen gezond weer op!
Maes_P is offline  
Oud 7 september 2007, 00:02   #14
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Buiten de onderhandelingen in de pot beginnen roeren? In deze particratie?

Op de keeper beschouwd valt BHV buiten de onderhandelingen.
Het is gewoon een rechttrekking van een volgens het arrest ondemocratische toestand.
daiwa is offline  
Oud 7 september 2007, 00:04   #15
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het is gewoon een rechttrekking van een volgens het arrest ondemocratische toestand.
akkoord.

Maar dan zijn toch serieus aan het onderhandelen buiten de onderhandeling.
Maes_P is offline  
Oud 7 september 2007, 00:11   #16
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ondemocratisch?
Ik dacht ongrondwettelijk? Of is dat tegenwoordig al hetzelfde?

@Maes_P
Citaat:
Is dat het Healey-dogma van de dag?

slaapwel liefste Adrian.

en morgen gezond weer op!
Mwah, neen. Het is vooral mijn mening.
Maar goed. Een symbooldossier is voor mij een dossier met veel tam tam, maar met uiteindelijk maar 1 evidente uitkomst, dat - om het helemaal compleet te maken - eigenlijk niets van invloed heeft op de concrete welvaart van mensen.

Is er daardoor meer rijkdom? Minder armoede? Gezondere mensen? Meer veiligheid? Wát is er concreet mee gewonnen?

Ahja. De correcte naleving van de grondwet.
Symbooldossier dus.
AdrianHealey is offline  
Oud 7 september 2007, 00:17   #17
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ondemocratisch?
Ik dacht ongrondwettelijk? Of is dat tegenwoordig al hetzelfde?

@Maes_P

Mwah, neen. Het is vooral mijn mening.
Maar goed. Een symbooldossier is voor mij een dossier met veel tam tam, maar met uiteindelijk maar 1 evidente uitkomst, dat - om het helemaal compleet te maken - eigenlijk niets van invloed heeft op de concrete welvaart van mensen.

Is er daardoor meer rijkdom? Minder armoede? Gezondere mensen? Meer veiligheid? Wát is er concreet mee gewonnen?

Ahja. De correcte naleving van de grondwet.
Symbooldossier dus.

Het is wel het een of het ander, maar niet van twee walletjes eten zoals jij doet.
Als iemand volgens jou de antiracismewet overtreed ga je op je achterste poten staan maar het overtreden van de grondwet keur je dan weer wel goed.
Rechtlijnigheid is zoals we wel al weten niet jouw sterkste punt.
daiwa is offline  
Oud 7 september 2007, 00:23   #18
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oké.

Iedereen die géén Vlaams-Nationalist is en dit wél een symbooldossier vindt, please raise your hand.

(De crisis op dit moment is er niét omwille van BVH, maar omwille van het feit dat de CD&V heeft gezworen niet in een regering te kruipen, zonder staatshervorming. Een staatshervorming vereist een 2/3de meerderheid.)

(En of het nu met de grondwet te maken heeft of niet; het blijft een symbooldossier.)
En wat is uw maatstaf dan om te bepalen of een dossier al dan niet een "symbooldossier" is?

Feit blijft dat BHV splitsen gewoon een elementaire toepassing van de grondwet is, niets meer en niets minder. Ik zie bijgevolg ook niet in hoe de Vlamingen hierbij winnen, het is gewoon rechtvaardigheid in zijn meest eenvoudige vorm.
Savatage is offline  
Oud 7 september 2007, 00:23   #19
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is wel het een of het ander, maar niet van twee walletjes eten zoals jij doet.
Hier wist ik al dat je met verdraaiingen ging afkomen en/of mij woorden in de mond ging leggen.

't is een beetje van beide geworden.

Citaat:
Als iemand volgens jou de antiracismewet overtreed ga je op je achterste poten staan maar het overtreden van de grondwet keur je dan weer wel goed.
Kun je mij - als het u belieft - eens wijzen waar ik zeg dat het overtreden van de grondwet goedkeur?
(Ik ben btw een voorstander van het afschaffen van de anti-discriminatiewetgeving...)

Citaat:
Rechtlijnigheid is zoals we wel al weten niet jouw sterkste punt.
Eerst correct leren lezen.
AdrianHealey is offline  
Oud 7 september 2007, 00:30   #20
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
En wat is uw maatstaf dan om te bepalen of een dossier al dan niet een "symbooldossier" is?
Elk dossier waar teveel tam-tam rond wordt gemaakt. Meer tam-tam dan het dossier op zich maar verdient.

Rond het dossier BHV is al téveel tam-tam rond gemaakt, voor wat het maar is.

Citaat:
Feit blijft dat BHV splitsen gewoon een elementaire toepassing van de grondwet is, niets meer en niets minder. Ik zie bijgevolg ook niet in hoe de Vlamingen hierbij winnen, het is gewoon rechtvaardigheid in zijn meest eenvoudige vorm.
Nu even iets totaal anders, maar jij beseft toch wat je hier zegt?

Jij zegt dat het toepassen van de grondwet rechtvaardigheid zou inhouden. Wrslk was je niet aan het opletten toen je dat schreef (het staat nog altijd goed als argument), want dat is wel een héle rare zin. Want dan kan evengoed in de grondwet staan dat negationisme niet mag. Zou u het rechtvaardig vinden als de grondwet dán werd toegepast? Of zou u vinden dat de vrije mening waarborgen rechtvaardiger is dan het toepassen is van de grondwet?

Begrijp me niet verkeerd. De grondwet moet nageleefd worden. BHV moet opgelost worden en bijgevolg - tenzij er nog wonderen gaan gebeuren - gesplitst worden.
Maar zeggen dat het daarom rechtvaardigheid inhoudt? Vind je dat niet een beetje kort door de bocht? Of vind je het onmogelijk dat er onrechtvaardige zaken in de grondwet zouden staan?

En ja, effe serieus doen. Natuurlijk 'winnen' de Vlamingen dan. Of denk je niet dat de Vlaams-Nationalisten op dit forum gaan juichen dat het gesplitst is?
Ik iig wel. Eindelijk van die zever af.
AdrianHealey is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be