![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "...dan was er niet zovel geweld onder de jeugd".
Jaja, niveau! Ge moet het eens lezen bij de reacties op de steekpartijen bij verschillende online gazetten. Zeer "logisch" natuurlijk: die stekende jongeren zijn gewoon nog te jong voor het leger en heeft dus alleen effect bij volwassenen. Er pleiten er zelfs voor DRILsergeanten. "Terug naar normen en waarden", nog zo iets. Hoe voert men die terug in? Met een langzaam proces van het door de jeugd hun strot te rammen? ![]() Hoe zou het voelen om zo'n massahysterische burgertrut te zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Neen, ik kan u verzekeren dat zoiets niet het geval is.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet toegeven dat er tijdens de legerdienst een band gesmeed (zeg maar geschopt en gescholden door de drill-sergeants) tussen de dienstplichtigen.En ja,ook in "mijnen tijd" waren er al wat "allochtonen" te vinden in de peletons die,net als de rest maar 1 kleur leerden onderscheiden "olijfgroen" (soms met takjes en blaadjes op
![]() Maar langs de andere kant is er de tiwjfelachtige militaire waarde van een dienstplichtigenleger zolang zich geen dwingende,nationale,catastrofe aandient.Een leger dat een massa dienstplichtigen moet "onderhouden" wordt automatisch een reusachtige verzamelplaats van "verouderd tuig",en verliest alle wendbaarheid ten aanzien van de internationale omstandigheden en de evolutie van taktieken en materiaal.... Een optie is een dienstplicht in een verplichte Nationale Garde,als een "super jeugdbeweging" slechts losjes gekoppeld aan het leger,met een veel breder aspect van aktiviteiten dan gewoon wat achter een geweer aanlopen.........maar ja,dat kost ook geld...... niet dus.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 8 september 2007 om 17:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() -Dan was Bhairav waarschijnlijk al luitenant geworden ...
![]()
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk dat is tenminste eens iets om samen te doen. Ik hang soms nog aan zo'n touw trouwens.
![]()
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben wel gelijk, maar dan voor bij wijze van spreken één of twee persentjes. Er loopt natuurlijk, volgens mij persoonlijk, wel iets mis met de opvoeding van een aantal van onze kinderen, maar die stelling zal wel van alle tijden zijn. Kinderen hebben nood, wat zeg ik, hebben recht op een zeer duidelijk kader, waar onder andere toe behoort dat er soms regels zijn die, als je ze overtreedt, je er spijt van zal krijgen. Laat die drill-aanbidders en leger-adoreerders dus maar gerust hun zegje doen, ergens in een stil hoekje waar ze niemand hinderen. Ik mag verhopen dat ook het leger bestendig mee-geëvolueerd is met zijn tijd.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bwah wat was het belangrijkste destijds voor de soldaten?
De drilsergeant of was het dat ze eens een tijdje van moeder weg waren en er alleen voor stonden? Ik denk dat het laatste wel meer te maken had met de stap naar eigen verantwoordelijkheid dan al de rest. Voor mij moet het terug kunnen en ik vind het goed dat ze eens een jaartje er tussendoor gaan met allerlei ongemakken. Dan waarderen ze nadien de gemakken iets meer.
![]() |
#9 |
|
![]() Eigen verantwoordelijkheid? Onder bevel staan betekent dat iemand boven u verantwoordelijkheid heeft. Ze gaan zich misschien "verantwoord gedragen" maar dat is nog iets anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar jongeren hebben er wel iets aan. Samen uit en samen thuis bv.
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
t' is hier de gaza strook niet hoor. t' is vredevol belgië waar een soldaat de wacht slaat al liggend onder een boom met een grasprietje tussen de lippen.
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En gratis kost en inwoon. Waar krijg je dat nog?
![]()
![]() |
#15 |
Schepen
|
![]() het leger bestaat bij mijn weten nog. Enfin, toch iets dat daar voor moet doorgaan...
![]() |
#16 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Smoren en drinken is daar verplicht zelfs.
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En om van de rest nog maar te zwijgen ... Aan elke kazerne vind je wel enkele bordelen ... ![]() Die waar ik gekazerneerd was toch ...(ook van horen zeggen zenne... ![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
|
![]() Citaat:
Trouwens, het leger is niet altijd een oplossing voor jeugddiscipline. Zie maar Rusland. Hoewel met een goed officierskorps dit anders zou kunnen gaan. Leger schept een band met mensen. |
|
![]() |
![]() |