Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2005, 16:09   #1
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard Darwin Award Kandidaat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard Online
Dodelijke slalom op overweg
10:23:02

[size=1] ©pb [/size] DIKSMUIDE - Een 22-jarige man uit Zarren is in zijn woonplaats om het leven gekomen bij een ongeval aan een spooroverweg. Een getuige zag hoe de man tussen de slagbomen probeerde te slalommen. Zijn wagen werd door de aankomende trein gegrepen.

Het ongeval gebeurde gisteravond, even na 22.30 uur in de Zarrenstraat, de weg tussen Zarren en Werken. De trein op de lijn Gent-De Panne kwam aangereden en de slagbomen aan de overweg gingen naar beneden. Volgens een getuige wachtte de bestuurder niet en probeerde tussen de slagbomen te rijden. Hij werd door de trein gevat. Reanimatiepogingen haalden niets uit.

Op de trein raakte niemand gewond. De enkele passagiers werden volgens de lokale politie op een bus geplaatst.
Het is recentelijk niet uit het nieuws geweest : het gevaar van het negeren van de slagbomen aan een overweg. Deze jongeman vond het dus maar een intelligent idee om vooralsnog eens lekker te slalommen... en komt daarbij om het leven.

Bij deze draag ik hem dus voor als Darwin Award kandidaat. Darwin Awards worden toegekend aan mensen die door hun eigen extreme domheid de mensheid verbeteren door zich niet voort te (kunnen) planten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2005, 19:51   #2
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Het is recentelijk niet uit het nieuws geweest : het gevaar van het negeren van de slagbomen aan een overweg. Deze jongeman vond het dus maar een intelligent idee om vooralsnog eens lekker te slalommen... en komt daarbij om het leven.

Bij deze draag ik hem dus voor als Darwin Award kandidaat. Darwin Awards worden toegekend aan mensen die door hun eigen extreme domheid de mensheid verbeteren door zich niet voort te (kunnen) planten.
Je hebt hier inderdaad een punt. Ikzelf erger me ook dood aan de gigantische domheid van sommige mensen: het lijkt er zelfs op dat sommige mensen dom willen zijn. Na die ongevallen met die overwegen wordt er plots van alle kanten geroepen dat de overwegen veiliger moeten zijn en dat het toch godgeklaagd is en ach en wee... Maar, als de mensen hun verstand eens zouden gebruiken en er rekening mee houden dat "rood licht + belletje + slagboom = blijven staan", dan zouden er niet zo'n ongevallen gebeuren. Ach, wie ben ik?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2005, 20:32   #3
stephen-
Gouverneur

stephen-'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Je hebt hier inderdaad een punt. Ikzelf erger me ook dood aan de gigantische domheid van sommige mensen: het lijkt er zelfs op dat sommige mensen dom willen zijn. Na die ongevallen met die overwegen wordt er plots van alle kanten geroepen dat de overwegen veiliger moeten zijn en dat het toch godgeklaagd is en ach en wee... Maar, als de mensen hun verstand eens zouden gebruiken en er rekening mee houden dat "rood licht + belletje + slagboom = blijven staan", dan zouden er niet zo'n ongevallen gebeuren. Ach, wie ben ik?
Ik ga met je akkoord als je zegt dat het dom is te zeggen dat overwegen veiliger moeten gemaakt worden, want ze zijn veilig. Een rood licht is een rood licht. Punt.

Maar wat er enkele maanden geleden in Diepenbeek gebeurd is kan ik enigzins wel begrijpen. Zelf woonde ik (nog tot vorig jaar) amper 20 meter van die bewuste overgang. Gemiddeld kwam daar wel een trein om het half uur voorbij, dag en nacht, wat natuurlijk nog niet betekent dat je tussen de slagbomen mag gaan.
Maar op dat moment stond er net een trein stil vlak aan de overgang en in Diepenbeek was er een fuif, en dan zit je daar met een bende jongeren in zo'n auto minutenlang te wachten voor die overgang. Natuurlijk is het achteraf makkelijk om zeggen dat ze het eigenlijk niet hadden mogen doen. Zelf kende ik ook één slachtoffer persoonlijk, waarmee ik absoluut niet mee wil zeggen dat ze niet in fout waren.
Ikzelf heb er nooit tussen geslalomd, ben ik ook niet van plan.
stephen- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2005, 20:48   #4
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Sommigen pleiten voor het gebruik van volledige slagbomen, maar dat gebeurt niet omdat :
* hulpdiensten in hoge nood dan niet kunnen slalommen
* als je ertussen komt te zitten, kan je ECHT niet weg...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2005, 21:41   #5
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Rood licht + gesloten slagbomen. Wat wil je nog meer?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2005, 21:44   #6
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stephen-
Ik ga met je akkoord als je zegt dat het dom is te zeggen dat overwegen veiliger moeten gemaakt worden, want ze zijn veilig. Een rood licht is een rood licht. Punt.

Maar wat er enkele maanden geleden in Diepenbeek gebeurd is kan ik enigzins wel begrijpen. Zelf woonde ik (nog tot vorig jaar) amper 20 meter van die bewuste overgang. Gemiddeld kwam daar wel een trein om het half uur voorbij, dag en nacht, wat natuurlijk nog niet betekent dat je tussen de slagbomen mag gaan.
Maar op dat moment stond er net een trein stil vlak aan de overgang en in Diepenbeek was er een fuif, en dan zit je daar met een bende jongeren in zo'n auto minutenlang te wachten voor die overgang. Natuurlijk is het achteraf makkelijk om zeggen dat ze het eigenlijk niet hadden mogen doen. Zelf kende ik ook één slachtoffer persoonlijk, waarmee ik absoluut niet mee wil zeggen dat ze niet in fout waren.
Ikzelf heb er nooit tussen geslalomd, ben ik ook niet van plan.
Wel, ik kan het begrijpen dat die jongelui er tussen geslalomd zijn, maar -en nu wil ik niet grof zijn- het is en blijft hun eigen verantwoordelijkheid. De wet gaat uit van het principe van de 'goede huisvader', dat wil zeggen dat je alle risico's en gevolgen van je daden moet kunnen incalculeren, dus waarom zou het nu anders zijn? Ik denk niet dat de wet de domheid van de mensen als norm moet nemen.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2005, 23:05   #7
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
"rood licht + belletje + slagboom = blijven staan"
Als ik het witte licht niet zie knipperen dan stop ik. Dat is nog veiliger want de rode lichten kunnen bvb defekt zijn.

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2005, 02:33   #8
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Rood licht + gesloten slagbomen. Wat wil je nog meer?
misschien aansprakelijkheid van treinbestuurders?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2007, 10:34   #9
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Hier de nominaties van vandaag...
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2007, 10:38   #10
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Om eerlijk te zijn, heb ik ook de gewoonte om te kijken waar den trein al is
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2007, 10:50   #11
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Om eerlijk te zijn, heb ik ook de gewoonte om te kijken waar den trein al is
Maar dan snap je wel waar de regel voor is, niet aangereden worden. Zelfs niet kale chimpansees kunnen regels bedenken en doorgronden, maar onder de zesmiljard leden van Pan Calvus zitten er altijd wel een paar die dat niet lukt.
Oud 9 september 2007, 11:33   #12
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be