![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet het verkeer gedereguleerd worden? | |||
Ja, helemaal. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 20,59% |
Ja, op zijn minst een versoepeling van de regels. |
![]() ![]() ![]() |
11 | 32,35% |
Neen, maar er moeten geen regels meer bijkomen. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,82% |
Neen, nieuwe regels zijn zelfs nodig. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 20,59% |
Ik acht mijzelf niet ingelicht genoeg om daar over te oordelen. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 14,71% |
Iets anders (namelijk?). |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,94% |
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dereguleren! Hoe rapper, hoe liever!
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() woehahaha ik haalde als fietser 100% ...alez ik zit bij de meerderheid die zich veilig voelt ...soms.
* kwil nen fiets mé blinkende zwaarden aan wederzijde ![]() De regel u watteu ?! deregulering ah zo ![]() Laatst gewijzigd door duncan : 13 september 2007 om 03:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() rapper ?!
rapt men hier ergens ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Het verkeer moet afgeschaft worden, het is veel te gevaarlijk en te ongezond, zowel op lokaal vlak als op wereldschaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Voor mij mogen er terug paadjes door de brousse aangelegd worden. We kunnen al beginnen met de brousse zelf dus terug aan te leggen (hier en daar, bv aan de luchthaven Deurne en andere luchthavens).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() kunnen we niet nog ietske verder dereguleren zodat we ongestraft kraaiepoten op de weg kunnen strooien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat het maar een tijdelijk effect is, Heftruck. Maar goed.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb zoiets van "het verkeersreglement is een noodzakelijk kwaad", je kan namelijk niet zonder.
Want ik stel vast dat sommige mensen, die het reglement helemaal niet goed meer kennen, toch erin slagen om jaaarenlang ongevalvrij te rijden. Verkeersveiligheid zit dus veel meer tussen je oren dan in het boekje ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Ik zou de meest gevaarlijke toeren moeten uithalen in mijn gemeente indien ik mij aan het verkeersregelement zou houden. Doe ik dus niet. Ik steek over waar en hoe ik het 't veiligst ben, ongeacht wat 't verkeersregelement mij gebiedt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar wel een duur initiatief ...
Citaat:
En van waar komt dat geld dan eigenlijk ? De bijhorende foto mocht er ook bij hoor Heftruck ![]() ![]()
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details. Laatst gewijzigd door manta : 13 september 2007 om 17:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De regels wegdoen lijkt me toch niet echt slim ...
Nieuwe regels ... Er zijn er al zoveel dat men er helemaal niet meer aan uit kan ... (de voorang van rechts was al een goed voorbeeld overlaatst) ... Beter zou het zijn om de volledige verkeerswetgeving in één keer te vereenvoudigen ... Veel regels er gewoon uitgooien , en er betere nieuwe voor in de plaats geven ... Door zoals nu constant aan te passen en te veranderen is het een hopeloze warboel geworden ... ![]()
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Da's al lang één van mijn stokpaardjes. Ooit was ik in Malta en voor een toerist leek het verkeer daar nogal "gevaarlijk". Tijdens een rondleiding begon ik er met de gids over (een Nederlandse die daar al heel lang woonde) en die vertelde me dat er op een heel jaar "slechts" dertien dodelijke ongelukken waren gebeurd. Ik schrok me een bult omdat het eigenlijk niet strookte met wat ik dacht dat het zou zijn maar nadien begon ik het rijgedrag te observeren en wat me opviel was dat er inderdaad veel minder regels waren (en als die er al waren werden ze niet nageleefd en ook niet vervolgd). Wat me nog het sterkst opviel was dat er daar veel meer oogcontact was tussen de bestuurders, waarschijnlijk als gevolg dat de verkeersregels helemaal niet van tel waren.
Hier is dat allemaal anders. Oogcontact is er nauwelijks vermits de voorrangsregels gewoon klakkeloos worden naar voren geschoven. Als men van rechts komt moet die van links maar wachten, als een voetganger plots oversteekt moet de automobilist maar remmen ... Ik denk dus dat verkeersregels ons eerder "in slaap sussen" Laatst gewijzigd door Karma : 13 september 2007 om 21:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet ik me dan een plaats voorstellen als de Perefrique rond Parijs ???
Waar je met een vrachtwagen kan kiezen tussen "doodsangsten " uitstaan , of er mee invliegen en hopen dat er zo weinig mogelijk slachtoffers vallen ???
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Ge neemt er nu wel ene uit die met zowat het zwaarste verkeer van heel Europa eh. Trouwens ... ' k heb daar ook al rondgereden en hoeveel wagens volgen daar de verkeersregels? ALS ze niet in file zitten rijden ze van links naar rechts en van rechts naar links, meestal, bijna altijd veel te rap en de moto's gewoon tussen de rijstroken in. Als gij dan als onnozelaar wel die verkeersregels volgt dan ben je pas de pineut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() 'k Vind trouwens die perefirique niet relevant voor "het verkeer".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Het oostblok kan dat wel gebruiken, op twintig vierkante meter, twintig dezelfde borden, dat zie je dus echt eh!
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
It's a small world after all. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn veel te veel verkeersregels. Als je je aan alle mogelijke regels moet houden, kan je gewoonweg beter binnenshuis blijven.
Snelheidsbeperkingen in een bebouwde kom en rond scholen, tot daar aan toe, maar die van de autosnelwegen vlogen eruit bij me. Vooral op de rustige uren en weekends zou er geen zijn van me. Die zich te pletter willen rijden, doen dat evengoed tg 120 km/u. Die flitspalen daar ook, die dienen enkel om de staatskas wat te spijzen. Anders hadden ze de auto's en motors al wel verplicht met begrenzer laten verkopen. Gooi er voor mijn part al die regeltjes die aangepast worden etc ook maar uit. Niemand die ze nog snapt. Laatst gewijzigd door Duupje : 14 september 2007 om 06:54. |
![]() |
![]() |