Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Was jij op de betoging?
Ja 0 0%
Nee, ik KON er niet raken 9 31,03%
Nee, ik durfde niet 4 13,79%
Nee, ik steun de reden van de betoging niet 16 55,17%
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2007, 10:57   #1
neetro
Burger

neetro's schermafbeelding

Standaard Was jij op de betoging?

Goed jongens, ik zie velen hier kankeren van je dit en van je dat.

Maar ik heb een heel eenvoudige vraag voor jullie, daar jullie blijkbaar allemaal zo heftig reageren op wat er gebeurd is.

Waren jullie op de betoging?
Zo nee waarom niet?

Ik bedoel, je kan hier moord en brand roepen, maar je was zelf niet aanwezig, je hoort wat er gebeurd is en zet het hele forum in rep en roer.
'k vind niet dat mensen die niet eens aanwezig waren daar echt recht toe hebben, aldus mijn mening.
"Anarchy" is an expression of social behavior that reflects the individualized nature of life. Only as living beings are free to pursue their particular interests in the unique circumstances in which they find themselves, can conditions for the well-being of all be attained. Anarchy presumes decentralized and cooperative systems that serve the mutual interests of the individuals comprising them, without the systems ever becoming their own reasons for being.
Butler Shaffer
neetro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 11:01   #2
proxy2222
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik moest werken om ervoor te zorgen dat ik rond kom deze maand omdat ik 80 % van mijn centjes aan de belastingen moet geven o.a. om extreem-linkse politieagenten te betalen.

Laatst gewijzigd door proxy2222 : 12 september 2007 om 11:02.
proxy2222 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 11:01   #3
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neetro Bekijk bericht
daar jullie blijkbaar allemaal zo heftig reageren op wat er gebeurd is.
Inderdaad, het forum lag er een uurtje geleden zelfs even plat van. Dat gebeurt enkel bij gebeurtenissen met een grote impact...

Ik denk dat de Brusselse PS heel deze betoging en de mogeljke implicaties van haar verbod onderschat heeft.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 12 september 2007 om 11:02.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 11:03   #4
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door proxy2222 Bekijk bericht
Ik moest werken om ervoor te zorgen dat ik rond kom deze maand omdat ik 80 % van mijn centjes aan de belastingen moet geven o.a. om extreem-linkse politieagenten te betalen.
Dan kan het niet anders of jij hebt een miljoenensalaris
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 11:08   #5
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik bedoel, je kan hier moord en brand roepen, maar je was zelf niet aanwezig, je hoort wat er gebeurd is en zet het hele forum in rep en roer.
'k vind niet dat mensen die niet eens aanwezig waren daar echt recht toe hebben, aldus mijn mening.
Gevaarlijk precedent. Wat als de politie morgen ergens op een antiglobalismemanifestatie er met de botte bijl in hakt?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 11:09   #6
proxy2222
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dan kan het niet anders of jij hebt een miljoenensalaris
Ik zit voor mijn loon in de hoogste schaal (50 %), maar ik reken ook de BTW (21 %) plus allerhande andere belastingen mee (accijnzen, gemeentebelastingen, provinciebelastingen, roerende/onroerende voorheffing, enz...). Dit zit dan toch dicht bij de 80 %.
proxy2222 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 11:11   #7
neetro
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Gevaarlijk precedent. Wat als de politie morgen ergens op een antiglobalismemanifestatie er met de botte bijl in hakt?
Zwartengeel ik heb al es aangehaald dat ikzelf een gekneusde rib overgehouden heb omdat 6politieagenten in formatie op me af kwamen met hun wapenstokken...

En dat was in België, ik heb dan ook niet overal moord en brand beginnen roepen, ik kende de risico's...
Op die betoging zouden zelf BOB agenten stenen naar de politie gegooid hebben om een confrontatie uit te lokken
"Anarchy" is an expression of social behavior that reflects the individualized nature of life. Only as living beings are free to pursue their particular interests in the unique circumstances in which they find themselves, can conditions for the well-being of all be attained. Anarchy presumes decentralized and cooperative systems that serve the mutual interests of the individuals comprising them, without the systems ever becoming their own reasons for being.
Butler Shaffer
Oud 12 september 2007, 11:15   #8
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Nee, ik was er niet. Ik ben bang van neo-nazi's en fascisten en zo...
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 11:21   #9
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Botte bijl... laat me niet lachen. Zo hardhandig was dat politie optreden niet. Als men zich tegen de arrestatie verzet, tja dan word er wel eens wat geduwd. Botte bijl....tsssssss.

Citaat:
Ik denk dat ge voor de politie in Brussel, het eerder aan de andere kant van het politieke spectrum moet gaan zoeken.
Oud 12 september 2007, 11:23   #10
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske Bekijk bericht
Botte bijl... laat me niet lachen. Zo hardhandig was dat politie optreden niet. Als men zich tegen de arrestatie verzet, tja dan word er wel eens wat geduwd. Botte bijl....tsssssss.
Kun jij lezen? Mijn vraag was:

Citaat:
Wat als de politie morgen ergens op een antiglobalismemanifestatie er met de botte bijl in hakt?
Oud 12 september 2007, 11:26   #11
neetro
Burger

Standaard

Citaat:
Kun jij lezen? Mijn vraag was:
Hij reageert dat dat nog niet gebeurd is op een rechtse betoging dus dat de vergelijking niet kan gemaakt worden.

Jou opmerking geldt ook voor jezelf dus
Butler Shaffer
Oud 12 september 2007, 11:26   #12
Beauris
Partijlid

Beauris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed jongens, ik zie velen hier kankeren van je dit en van je dat.

Maar ik heb een heel eenvoudige vraag voor jullie, daar jullie blijkbaar allemaal zo heftig reageren op wat er gebeurd is.

Waren jullie op de betoging?
Zo nee waarom niet?

Voor mij optie 4: ik steun de reden van die betoging niet.
Beauris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 11:29   #13
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij reageert dat dat nog niet gebeurd is op een rechtse betoging dus dat de vergelijking niet kan gemaakt worden.

Jou opmerking geldt ook voor jezelf dus
Of hoe Fonske mooi om de vraag heenfietst. En jij ook, in feite. Want ik mag veronderstellen dat je de 'clou' van mijn vraag toch wel weet te vatten, niet?
Oud 12 september 2007, 11:32   #14
neetro
Burger

Standaard

Citaat:
Of hoe Fonske mooi om de vraag heenfietst. En jij ook, in feite. Want ik mag veronderstellen dat je de 'clou' van mijn vraag toch wel weet te vatten, niet?
Tuurlijk geloof ook dat ik erop gereageerd heb, maar ik denk dat jij de 'clou' van mijn stelling niet zo vat...

Die is heel eenvoudig: "Als je ergens niet aanwezig bent waar je de kans krijgt je ideeën te beschermen en aan heel Europa bekend te maken, welke reden heb je dan achteraf aan te klagen wat er daar gebeurd is?"

En als ik zo'n zaken aanklaag zal ik u garanderen was ik er op de eerste rij bij...
Butler Shaffer

Laatst gewijzigd door neetro : 12 september 2007 om 11:33.
Oud 12 september 2007, 12:00   #15
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

"Neen, ik steun enkel betogingen tegen de macht van de overheid."
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 12:03   #16
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Nee, ik was er niet. Ik ben bang van neo-nazi's en fascisten en zo...
Groot gelijk, het gedrag van de racistische politie was onaanvaardbaar!
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 12:06   #17
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
"Neen, ik steun enkel betogingen tegen de macht van de overheid."
Zoals de macht van een overheid die onterecht een betoging verbiedt?
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 12:08   #18
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
Zoals de macht van een overheid die onterecht een betoging verbiedt?
Jij vond dat onterecht.
Ik heb daar net een iets genuanceerdere mening over.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 12:09   #19
neetro
Burger

Standaard

Ik vond het een betoging dat opriep tot haat...

Extremisme is nooit goed zegt men wel es, moslimextremisme en extreem rechts... ene pot nat als je het mij vraagt.

Om ruzie te maken moet je met 2 zijn
Butler Shaffer
Oud 12 september 2007, 12:15   #20
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik laat me in mijn rechten door niemand beperken! Als ik niet in vivo kan of durf betogen doe ik het hier wel in de virtuele wereld!
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.

''
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be