![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Mogen homofielen bloed doneren? | |||
Nee |
![]() ![]() ![]() |
33 | 63,46% |
Ja |
![]() ![]() ![]() |
19 | 36,54% |
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Mininster van Sociale Zaken en Volksgezondheid Rudy Demotte is van mening dat men homofiele bloeddonoren niet mag weigeren. “Er is geen wetenschappelijke reden om een onderscheid te maken tussen de bloedgift afkomstig van homo- of heteroseksuelen." Niet helemaal juist, bij homo's ligt de kans op met aids besmet bloed zo'n 100 keer hoger.
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Waarom zouden homofielen geen bloed mogen geven.
Donorbloed wordt altijd wel eerst gecontroleerd voor dat wordt gegeven! Wat is er dus mis mee. Dat zijn ook maar mensen hoor! ![]()
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dat kan met hetero's ook gebeuren.
Daar kan men dat ook niet van zien dan.
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Maar het gebeurt.
Dus waarom zouden we homofielen uitsluiten op dat vlak?
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Onnodig risico?
Wanneer gaan die mensen een gelijk behandeld worden aan al de rest?
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Gaat het linkse beleid nu ook al het bloed onveilig maken?
![]()
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik prefereer schapenwol, maar soit...
Wel, jullie hebben dat recht, wij ook...
![]() |
#17 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het is geen discriminatie van homo's. Het Rode Kruis zal wel het best geplaatst zijn om normen voor bloeddonatie te bepalen. Het lijkt me niet dat het Rode Kruis discriminerende homofoben zijn he? Het is een voorzorgsmaatregel omdat holebi's X aantal keren meer kans hebben om besmet bloed te geven. Het is dus enkel een voorzorgsmaatregel om het risico op besmet bloed te beperken. Het risico bestaat inderdaad ook bij hetero's. Maar het is veel lager. Je kan toch maar best het risico laag houden zeker? Als je homo's laat bloed doneren, verhoogt het risico op besmetting met aids. Vindt Groen! dat dan aanvaardbaar? De strenge normen van het Rode Kruis worden trouwens internationaal geloofd. Belgisch bloed is zeer betrouwbaar, net door die strenge eisen. Het standpunt van Groen! is dus: * iedereen moet bloed kunnen geven, en als je daardoor méér kans hebt om besmet te raken met aids, dan heb je pech gehad. En dan vragen jullie je af waarom je verkiezingen verliest... Het wordt tijd dat jullie eens beseffen dat niet alle maatregelen "discriminatie", "racisme", "homofobie" etcetera zijn, maar soms gewoon nuchtere analyses. En als daardoor een bepaalde groep uit de boot valt, kan die groep beter eens nadenken waarom ze uit de boot valt, in plaats van luid te schreeuwen over discriminatie... Homo's mogen van mij bloed doneren van zodra het aids-gehalte bij homo's even laag ligt als bij hetero's. Is dat geen goede afspraak?
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 1. Noch van hetero's, noch van homo's kan men met zekerheid aannemen dat men de waarheid spreekt over zijn seksuele contacten. 2. Noch van hetero's, noch van homo's kan men met 100% zekerheid vaststellen of het bloed al dan niet besmet is, tenzij men een procedure gaat toepassen die praktisch en financieel op grote schaal onwerkbaar is. Dus, aangezien men niet 100% zeker kan zijn dat al het gedoneerde bloed veilig is (zie punt 1), moet men zorgen dat de hoeveelheid potentieel besmet bloed zo laag mogelijk blijft. Immers, hoe lager de hoeveelheid besmet bloed, hoe kleiner de kans dat er besmet bloed door de controle sukkelt (zie punt 2). Het besparen van veel menselijk leed noem ik nog steeds een goeie reden om iemand te weigeren als donor.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |