![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
Bekijk resultaten enquête: Welk besturingssysteem gebruik jij, en waarom? | |||
Microsoft Windows |
![]() ![]() ![]() |
17 | 80,95% |
Apple OSX |
![]() ![]() ![]() |
3 | 14,29% |
Een linux-distributie |
![]() ![]() ![]() |
6 | 28,57% |
Andere |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,76% |
Geen, ik heb geen computer |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Welk besturingssysteem gebruik jij, en waarom?
Zelf Ubuntu Linux, omdat ik voor mijn computergebruik zo min mogelijk afhankelijk wil zijn van één bedrijf, en liever iets heb dat door de gemeenschap gemaakt en ondersteund wordt.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() windows, sinds heel kort zelfs vista, simpelweg omdat het op een nieuw aangekochte pc geïnstalleerd staat. ik zou wel linux willen proberen, maar vrees dat mijn vriendin niet gaat meekunnen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() IK heb ooit ubuntu gebruikt maar ben er van afgestapt wegens te ingewikkeld,helaas moet ik nu windows gebruiken.
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Blije windows en office gebruiker. Zie niet in wat "links" en microsoft gebruiken met elkaar te maken hebben... tenzij je gelooft dat je de wereld gaat veranderen door het eigen gedrag te veranderen. Wie koopt die dingen trouwens nog van microsoft?
OpenOffice is wel een sympathiek programma, gebruiksvriendelijk en heel nuttig, vooral voor vzw's en zo die wat geld willen besparen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Omdat via unief een goedkope pc konden kopen met Vista op voor tekstverwerker wel OpenOffice enzo (even goed en gratis)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Daar gaat de vraag ook niet over. We noemen onszelf allemaal links, maar we gebruiken wel allemaal een OS van een grootkapitalistisch bedrijf. Neigt naar hypocrisie.
![]() |
![]() |
#7 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
je zal me ook niet direct in een mcdonalds zien eten, een cocacola blikje zien drinken of met een t-shirt met een groot merk zien rondlopen MAAR dat is dan lauter symbolisch. Volgens principes leven is vandaag de dag erg duur, fair trade is een luxe, wie eerlijke kleren wilt betaalt heel wat meer en wordt voor een deel in expressie beperkt. Bedrijven boycotten lijkt me immers kortzichtig en dom, ook daar werken immers de werknemers die wij willen verdedigen, hen zonder werk laten vallen is geen oplossing. Coca cola is kapitalistisch en uitbuitend, maar dat neemt niet weg dat vele werknemers zonder werk kunnen vallen door een boycot. Vandaag de dag kunnen we dus niet consequent leven, we moeten meedraaien in de samenleving van vandaag, eerlijk leven lukt pas in een eerlijke samenleving, daar is niets hypocriet aan, sommige dingen kan je gewoon niet en zijn zelfs ook niet nodig, om armen te willen helpen moet je zelf niet in armoede gaan leven, om consequent te zijn... Want door zelf in armoede te leven kan je mischien zelfs nog minder doen voor de samenleving dan voorheen... ik geef tommymax dus voor een groot deel gelijk
![]() Laatst gewijzigd door jamás será vencido : 5 november 2007 om 21:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2 Ik steun de werknemers die werken in die fabrieken. Denk je echt dat de arbeiders van VW vorst het leuk vonden dat er een boycott tegen VW zou zijn? Neen, wat zij waren trots op hun product of de auto die zij hadden gemaakt. Zij zouden het zonde vinden moest dat werk niet door anderen geaprecieerd worden. Ook Marx erkende dit: hij stelde dat je pas tot zelfontplooiing kan komen doordat anderen je product aprecieren, hij voegde hier wel aan toe dat deze ontplooiing niet volledig tot zijn recht kan komen doordat er een deel van de meerwaarde wordt afgenomen... Met je dus dan ook nog eens de trots van werknemers afnemen, door negatieve acties, of denk je optimistisch, en ga je ervoor om hun meerwaarde terug te schenken...
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Microsoft Windows XP & Office 2007, maar niet echt betaald
Ubuntu vind ik wel leuk maar had geen goesting om voor alle software die ik nu gebruik een alternatief te gaan zoeken onder Linux en heb veel te lang moeten prutsen om draadloos internet aan de praat te krijgen (in de laatste versies is de ondersteuning wel al veel beter naar verluidt.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() In de oudere versies was dat inderdaad nog een groot probleem. In 7.10 werkte het bij mij "uit-de-doos", zelfs met een redelijk exotische pcmcia-adapter.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Windows 2000 en OpenOffice.
Ik heb het niet voor Windows eXtraProblems, en zéker niet voor Vista. Zal wel zien wat ik later ga doen. Misschien Linux, misschien niet.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Apple computers zijn nu eenmaal de beste dus ik draai op os X en ik ben daar wreed content van, al is het ook kapitalistisch. Ook goeie programmas daarop, ik heb helaas nog geen sterke filmbewerkingsprogrammas gezien op linux.
Mijn volgende pc zal wellicht wel met linux worden uitgerust. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat mag ook wel voor die prijs.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik wil hier trouwens ook geen discussie over "de beste" van maken.
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
't kan wel nog altijd niet tippen aan Avid Xpress Pro. Spijtig genoeg.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
heb jij trouwens een auto? waar koop jij je eten, voeding? gebruik jij enkel hernieuwbare energie en enkel recycleerbare goederen? zo kunnen we een tijdje doorgaan hé. iedereen die hier op het forum zit, doet mee aan het kapitalisme.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
- Bio- en faitradeproducten zijn behoorlijk veel duurder dan "normale" producten. Leuk voor wie niet op het geld hoeft te letten, maar praktisch onbetaalbaar als je een strikt budget hebt. - Hernieuwbare energie: zelfde probleem. Ik zou liefst van al volledig op zonne-energie werken, maar kan het mij niet permiteren om 12000 euro voor de installatie ervan op te hoesten. - ... Als we dus écht anti-kapitalistisch willen gaan leven, zal de overheid alternatieven zoals fairtrade moeten stimuleren en de prijs ervan verlagen. Zolang we echter met een (neo-)liberale regering zitten, zal dat uiteraard nooit gebeuren. Stemt dit mij triest? Uiteraard. Maar dat betekent niet dat ik niet waar mogelijk probeer anti-kapitalistisch te leven.
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb Win XP maar ik steun niet Microsoft.
|
![]() |
![]() |