![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Vlaanderen zonder Brussel of België? | |||
Vlaanderen onafhankelijk zonder Brussel! |
![]() ![]() ![]() |
24 | 47,06% |
Brussel hoort bij Vlaanderen, dan kies ik toch voor België. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 13,73% |
Ik ben sowieso voor het behoud van België (mensen die tegen onafhankelijk Vlaanderen zijn, hier stemmen!) |
![]() ![]() ![]() |
20 | 39,22% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Stel dat Brussel niet bij Vlaanderen zou blijven bij een splitsing.
Wat zou je dan het liefste hebben? België blijft bestaan zoals nu, of Vlaanderen laat Brussel vallen en onafhankelijk Vlaanderen zonder Brussel. Laatst gewijzigd door kroa : 9 oktober 2007 om 21:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() We hebben in Vlaanderen al genoeg problemen met allochtonen. Brussel met zijn meerderheid allochtonen moeten we niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel eenvoudig: "Vlaanderen onafhankelijk. Met Brussel als het kan, zonder Brussel als het moet."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Iedere andere mening zal van tafel geveegd worden met de woorden: klinkklare onzin, of iets van die strekking
![]() Ben echt benieuwd of je je leerlingen ook op die manier aanpakt. Wellicht durft niemand in de klas nog zijn vinger opsteken om een antwoord te geven??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Ik kies voor belgie, misschien niet in zijn huidige vorm maar daar zijn nog opties.
Splitsen zou ik bijzonder jammer vinden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() confederaal model, met solidariteit maar met verregaande bevoegdheden en verantwoordelijkheden.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Ja er zijn meerdere mogelijkheden.
* Terug 1 unie, met weliswaar de vlamingen aan de macht om zo een herstructurering in Wallonie te krijgen. Niet meer 2 maten en 2 gewichten. * Verder prullen zoals we bezig, deelstaten met onduidelijk bevoegdheden en waar zelden goed over is nagedacht. * Een echte confederatie maar dan zonder een grote institutionele federale regering. Wel nog steeds onze koning en nog steeds Belgie als productnaam. Maar voor vele zaken 2 maten en 2 gewichten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() onafhankelijk federaal Vlaanderen met Brussel als autonoom gewest in Vlaanderen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burger
|
![]() mooie topic met voldoende keuzes me dunkt, doch mag ik nog niet stemmen... dus typ ik het ff uit:
Ik ben zobiezo voor het behoud van België aangezien ik niet wil denken aan wat voor een gevolgen Vlaanderen zou teweeg brengen. En algemeen gezien ben ik geen fan van grenzen enzo... maar soit ze zijn er, moet je er niet nog meer maken. Geef mij maar België dan.
"Anarchy" is an expression of social behavior that reflects the individualized nature of life. Only as living beings are free to pursue their particular interests in the unique circumstances in which they find themselves, can conditions for the well-being of all be attained. Anarchy presumes decentralized and cooperative systems that serve the mutual interests of the individuals comprising them, without the systems ever becoming their own reasons for being. Butler Shaffer |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat is dat voor onzin dan hebt ge nog altijd grenzen en dan is het Brussels probleem nog altijd niet opgelost. En een vlaanderen met brussel erbij als apart gewest is geen oplossing maar een probleem verplaatsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijns inziens is het de grootste misvatting te geloven dat er binnen de EU geen grenzen meer zijn. De grenzen zijn er weldegelijk, en hebben meer dan ooit een impact op ons hele leven. Immers, de overheid heeft een steeds grotere invloed op ons doen en laten. Wel zijn de ongemakken en belemmeringen eigen aan grenzen van indertijd wel door de EU-afspraken weggevallen. De grenzen zijn er evenwel nog steeds.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 10 oktober 2007 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, maar de ene grens al meer dan de andere.
|
![]() |
![]() |