![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() 44% CEO's werkt in pyjama
![]() Bijna de helft van de CEO's geeft aan dat ze thuis regelmatig werken in pyjama. Aan videoconferenties willen ze dan niet deelnemen. Lagere kaderleden doen dit niet. Dat blijkt uit een onderzoek van Avaya, een leverancier van communicatienetwerken en -diensten. Ze besluiten uit hun onderzoek dat de managers dankzij smartphone's en pda's overal toegankelijk. Ook thuis. Het onderzoek werd gehouden onder 2200 managers in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Australië. Uit het onderzoek blijkt onder andere dat het hoger management een meer ontspannen werkstijl aanneemt en dat smartphone-gebruikers sneller reageren en vaker communiceren dan gebruikers van een traditionele mobiele telefoon. 44 procent van de managers op hoog niveau geeft aan liever niet aan videoconferenties deel te nemen, omdat ze vaak van thuis uit in hun pyjama gesprekken bijwonen. Slechts negen procent van de junior managers geeft aan dit te doen. Bij smartphone-gebruikers is de kans dat ze hun telefoon opnemen vanop een toilet twee keer zo groot vergeleken met gebruikers van een gewone mobiele telefoon. 51 procent heeft al eens een conference call bijgewoond met enkel een badjas, of nog minder, aan. 63 procent van de smartphone-gebruikers geeft toe tijdens vergaderingen onder tafel te e-mailen. Ook checkt deze groep twee keer zo vaak e-mail en sms tijdens privéaangelegenheden, zoals bruiloften en begrafenissen, dan niet-smartphone-gebruikers. Maar het is niet enkel hard werken. Uit het onderzoek blijkt ook dat CEO's, met 17 procent, vaker een dutje doen tijdens een conference call dan de gemiddelde werknemer: slechts vijf procent. ------------------------------------------------------ moet toch een schoon leven zijn, zo CEO. terwijl gewone werknemers aangekleed op de werkvloer moeten zwoegen ligt mijnheer de CEO in zijne pyjama te 'werken' op bed, tussen 2 luxehoertjes misschien, wie weet. soit, ik mag geen kritiek hebben want ik 'moet dan zelf maar CEO worden' natuurlijk. ik zal mij morgen maar weer aankleden en gaan werken in weer en wind. no problem hoor, ik vind werken ok. Laatst gewijzigd door Mitgard : 18 oktober 2007 om 11:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie idd geen enkele reden tot kritiek, buiten jaloezie.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus omdat je een pyama draagt, werk je niet hard?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() En zitten sommige CEO's ook te masturberen terwijl ze zaken bespreken aan de telefoon?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zit nog in pijama, ik ben CEO!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar nu is natuurlijk de vraag of ge hard werkt eh!
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Als ik 's avonds of tijdens het weekend/vakantie van thuis uit werk of aan conference calls deelneem, ga ik me ook niet helemaal ik kostuum steken; dat spreekt voor zich. Andere werknemers wel dan? (o nee, wacht, die werken 's avonds of tijdens het weekend/de vakantie niet natuurlijk; die houden het op 9 to 5) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() BTW kan iemand mij eens uitleggen wat een conference call is?
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
CEO's kloppen zich graag op de borst met 80-urenweken. we wisten al lang dat 6-gangendiners met champagne ook als 'werken' meetellen voor die 80 uur. nu komen we steeds meer te weten over de rest. gezellig cocoonen in de pyjama... ge moet nogal een die-hard believer zijn om nog in de bovenmenselijk arbeidsprestaties van de CEO te geloven. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hebt ge ook de ambitie om CEO te worden misschien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
uw polo sport-hemdje zou er gekreukt van kunnen raken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Want raciale haat of sociale haat maakt mij niets uit: 1 pot nat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik de keuze heb, dan verkies ik ook face-to-face meetings, maar als het niet anders kan (de ene zit in de States, de andere in Nederland, nog een ander zit in Luxemburg en je moet NU een vergadering uitvoeren), dan is het een alternatief ja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |