![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Schepen
|
![]() Vandaag las ik in De Standaard in de lezersbrieven het volgende:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik hoop dat het waar is, want het ziet er naar uit dat de CD&V de Vlaming zwaar zal bedriegen.
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat er momenteel messen gestoken worden daar twijfel ik niet aan dat is politiek, we zien enkel nog niet wie getroffen is. Een indicatie van twee messteken zouden de woordjes ‘miserie miserie’ van Pieter De Crem kunnen zijn. Wat vooralsnog de uitkomst moet zijn van heel de show op woensdag is voor mij ook niet meer duidelijk. |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Crem doet gewoon wat hem wordt opgedragen van hogerhand: de stemming zolang mogelijk tegenhouden opdat zijn partij Belgique kan redden....en er de CD&V aan de macht te helpen. De stemming over BHV zal nu al minstens drie weken worden uitgesteld. Tijd die Leterme nodig heeft om tot een akkoord te komen met de Franstaligen. Als BHV op een democratische manier gesplitst wordt kan Leterme de onderhandelingen én het premierschap op zijn buik schrijven.
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() We worden allemaal int zak gezet door die politiekers.
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 oktober 2007 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dit dankzij de Franstaligen.
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF12102007_035 Duidelijk genoeg?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 oktober 2007 om 17:41. |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Laat ons even zeteltjes tellen en vaststellen dat ze moeilijk een regering kunnen vormen zonder CD&V, dus de tsjeven kunnen eigenlijk alles vragen wat ze willen. Maar hun 'macht' durven ze dus niet gebruiken...
|
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zit een denkfout in de inleiding.
Wat zouden de Franstaligen de formatiepogingen opblazen? Meingein de Vlaminghater zal wel doen alsof, maar zelfs hij beseft dat er de ochtend na het opblazen een nieuwe dag aanbreekt. Zelfs op die nieuwe dag zal bhv nog steeds gesplitst zijn, zelfs op die dag zullen de huidige verkozenen nog steeds verkozenen zijn, zowel aan Vlaamse als aan Waalse kant. Dus zal le roi de Laeken dezelfde mensen terug oproepen en 't spelleke begint opnieuw. Ik denk eer dat de druk vanuit de kommissie binnenlandse zakken dat er zou gestemd kunnen worden, er alleen maar is om de druk op het formatieberaad gaande te houden, maar vooral ...... om de prijs niet te hoog maar wel degelijk dubbelzinnig te houden: onzichtbaar voor de Vlamingen, gelijk zichtbaar voor de Walen. Dat daar een prijske voor komt, is 't ergste niet, de druk op het formatieberaad voor een fatsoenlijke staatshervorming is veeeeeeeel belangrijker.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hier zit iets in. Maar zou het theaterstuk toch niet anders aflopen ? Eerste vraag : Waarom wilden de FR door weg te lopen de NL aanzetten tot het stemmen van de BHV of het opdoeken van de commissie ? Waarom zo snel dit risico lopen ? Tweede vraag: Wat bedoelde De Crem met 'Miserie, miserie' ? Misschien willen de FR niet op het einde van de regeringsvorming voor blok gesteld worden. Of jullie, FR, accepteren de splitsing nu zonder prijs in ons regeringsakkoord en de staatshervorming volgt in 2009 met de Wijzen, of we laten De Crem los en de commissie stemt nu zonder akkoord. Op deze wijze kan de CD&V-NVA de druk het hoogste opbouwen, de FR en vooral de MR hun regering gunnen. Het kartel wint altijd in dit senario zonder dat de staatshervorming rond is. BHV laten slikken is voldoende voor de kiezers. Daarom : 'Miserie, miserie'. Het plannetje ging bijna niet door. Is de CD&V perfide genoeg om dit uit te voeren of zijn het platbroeken die op het laatse door de knieën zullen gaan ?
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 12 oktober 2007 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() Ik zou het alvast jammer vinden als de denkpiste klopt dat De Crem geen minister mag worden in de nieuwe federale regering. Ik was er nochtans van overtuigd dat hij de nieuwe van Landsverdediging zou worden. Ze zouden er in het leger niet mee lachen denk ik. Een nieuwe grote kuis zou uitgevoerd worden en vooral het teveel aan kolonels en generaals zou eens deftig aangepakt worden. Dus nogmaals, hopelijk klopt het niet dat hij geen minister mag worden, lijkt mij nochtans geschikt voor de job, zeg nu zelf, als ge naar Freya, Laurette en Andre(onder curatele) kijkt en hun capaciteit dan moet De Crem toch minstens beter kunnen.
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat Maingain het hardste roept is normaal : hij wordt bij splitsing van BHV gedegradeerd tot burgemeestertje, want al zijn kiezers uit de rand kwijt! ![]()
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 oktober 2007 om 08:44. |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Crem die brult '5 minuten politieke moed'.
En nu dit. Is toch grappig.
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Geen al te grote verrassing hopelijk want CD&V = Belgisch.
|
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat je dit ook grappig zou vinden als het VB je iets dergelijks lapte op een punt dat jou aan het hart ligt.