![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() (Novum) - Nederlanders bestempelen crimineel gedrag van groepen Marokkanen onterecht als een product van hun cultuur. Ook wetenschappers maken die fout, stelt Jan Dirk de Jong dinsdag. De criminoloog promoveert volgende week aan de Rijksuniversiteit Groningen. De Jong deed onderzoek naar Marokkaanse jongeren in de Amsterdamse wijk Slotervaart. Volgens hem wordt crimineel gedrag van groepen Marokkaanse jongens vaak verklaard door de vechtersmentaliteit die hun ouders zouden hebben meegenomen uit het Rifgebergte. De onderzoeker bestrijdt dit. De jongens voelen zich afgewezen ![]() Bovendien ontstaan er 'versterkte loyaliteitsverwachtingen' binnen de groep en 'extreme vijandigheden naar buiten toe'. De reacties op hun gedrag worden ook nog aangewend om crimineel gedrag te gaan vertonen, zegt De Jong. Volgens de promovendus zijn Nederlanders daarmee zelf ![]() einde citaat! Maar waarom beschouwen de meeste Marokkanen zich nog steeds als Marokaan? De onderzoeker zegt dat geen sprake is van onwil bij de Marokkaanse straatjongens, maar van 'knellende onmacht'. "Ze proberen gezichtsverlies te beperken door de indruk te wekken dat ze er zelf bewust voor kiezen zich delinquent te gedragen."
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Je besluit mooi derk, een Marokkaan die echt wil noemt zich al lang geen Marokkaan maar Nederlander meer, maar die zien we dan ook niet natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je ziet ze steeds meer op universiteitenm nadeel voor hen is het zoeken van een goede huwelijkspartner.
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik neem dit serieus ipv een goedkope populist die denkt dat de schuld enkel bij de buitenlanders ligt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier wordt de schuld dus min of meer afgewenteld op de houding van de autochtoon tov de Marokkaan. Dat vind ik een trap in de rug van al die mensen die dagelijks worden geconfronteerd met het geweld van deze groep.
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er staat duidelijk ENKEL, maar het kwam u misschien beter uit omdat woordje over te slaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Wel als jij dit serieus neemt en je jezelf dus aansprakelijk acht, neem dan ook maar uw verantwoordelijkheid op om het boeltje dat je maakte zelf op te kuisen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zeg dat het niet ENKEL de buitenlanders zijn, en een deel ook onze fout is. U bevestigt u steeds weer dat u alleen die delen van de tekst interpreteert die u het beste uitkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
We hebben dat gesprek thuis ook gehad. Ga ik mijn man ooit als Belg kunnen zien? Ook al zou hij onze nationaliteit hebben. Ik ben eerlijk, nee. Als jullie iemand zien met een Noord-Afrikaans, Arabisch uiterlijk, zien jullie dan een Arabier of gaan jullie er van uit dat het wel eens een Belg kan zijn? Ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() [quote]
Niet MIJN fout. Ik doe niet mee aan dat collectief schuldbesef dat men de autochtoon wil opleggen ! Laatst gewijzigd door Online : 6 november 2007 om 14:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tijd zal die dingen wel doen veranderen maar met een instelling en mening van sommige op dit forum gaat het er zeker niet makkelijker op worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() [quote=Online;3050581]
Citaat:
U mag zelf kiezen welk het ergste is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 6 november 2007 om 14:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Haat zaaien bij elke gelegenheid, d�*t doe je.
Laatst gewijzigd door filosoof : 6 november 2007 om 14:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze oogsten wat ze zaaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ze passen hun zeker aan maar voor u is aanpassen gelijk aan uw cultuur en herkomst wegsmijten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar trap ik niet in en de meeste geestelijk gezonde andere mensen ook niet. |
|
![]() |
![]() |