![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik heb het interview in Knack nog niet kunnen lezen, maar ik keek wel even op toen ik vanmorgen in Metro de quote van de week las. Groen-kopstuk Bart Staes vindt het in Knack tijd voor een schuldbekentenis:
"De multiculturele problemen zijn lang ontkend en soms zelfs weggelachen door links. Dat is een zeer zware fout geweest." Is er toch nog hoop? Of is het te voorbarig om te hopen, gezien Bart Staes in vergelijking met de meeste andere linksen er toch met kop en schouders bovenuit steekt. Laatst gewijzigd door Dycore : 19 oktober 2007 om 09:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Beter laat dan nooit? En wat was nu 't excuus voor de problemen zo lang te ontkennen en weglachen? Benieuwd naar het artikel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() En die man is momenteel de grootste kanshebber voor het voorzitterschap van Groen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja kan op links blijven kankeren hoor, hij is nl. geen racist
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat geeft het of de kat wit is of zwart, als ze maar muizen vangt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Kan iemand dat Knack artikel hier pasten?
Bedankt op voorhand! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Vroeg of laat moet iedereen, links of rechts, toegeven dat een multiculturele samenleving onzin is en derhalve nooit zal bestaan.
Ik stel mij de vraag hoeveel (zogenaamde correcte) politici er zijn die zich niet durven uitspreken wegens te bang om hun postje kwjt te raken. Blijkbaar zijn de cijfers i.v.m. stijgende criminaliteit/ethnische afkomst niet voldoende om de roze bril af te nemen en eens realistisch onze maatschappij te bekijken. Aan opvoeding wordt bij de allochtonen niet gedaan. Zoonlief mag doen wat hij wil. En dat moeten de fundamenten van de komende generaties worden ? Jammer voor de enkelingen die zich wél geroepen voelen om zich te integreren. Waar ik overigens veel respect voor koester. Die krijgen aan twee kanten tegenwind... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Samen met het interview in HUMO (HUMO of all papers!) van Jan Leyers, lijkt me deze stellingname van Bart Staes een grote stap in de goede richting.
Het feit dat zowel Humo als Knack deze "dissidente" meningen aan bod laten komen betekent een serieuze kentering. De keizer heeft geen kleren aan.... blij dat er nu toch mensen uit de "juiste politieke hoek" dit ook eens in de gaten beginnen te krijgen. Tenzij ze snel monddood worden gemaakt (wat zéér goed mogelijk is), zou deze kentering wel eens een massale omslag kunnen betekenen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 oktober 2007 om 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik was gisteren inhet Atlas-huis in de Carnotstraat inantwerpen, dat is een centrum om niet-nederlandstaligen een beetje wegwijs te maken in de "inburgeringsproblematiek" en er loopt ook een tentoonstellinkje over "taal".
Antwerpen was een multiculturele stad sinds ca. 1350, vanaf 1585 werd de klok resuluut teruggedraaid en stopte onze gouden eeuw - een groot gedeelte van de intelligentia, alle joden en protestanten moesten wegvluchten, de "monocultuur" betekende economische en culturele neergang tot aan de franse revolutie, de intellectuele woestijn die in vlaaderen onstond gaf onrechtstreeks ruimte aan de verfransing, die de revolutie van 1830 mogelijk maakte. Het probleem van de "multiculturele maatschappij" is in de allereerste plaats een klasse-probleem. Er is geen multicultureel probleem met rijke "vreemdelingen", met idiase diamanthandelaars of met japanse en annglosaksische "expats" ook EU ambtenaren uit alle 27 lidstaten van de EU veroorzaken geenszins problemen evenmin als de managers van menig moslim-land aan de arabische golf of vanuit Saoedi Arabië. Ook de zeer talrijke poolse en andere Oosteuropese "gastarbeiders" geven weinig moeilijkheden. Zoals men enkele dagen geleden reeds kwam te vertellen op "Nova" is het probleem redelijk goed afgebakend zowel in Nederland als in België dacht ik bij enkele groepjes voornamelijk van Marokkaanse origine (maar meestal 3de generatie nieuwe Belgen/Nederlanders). Het probleem schijnt me vooral dat men niet voldoende gericht vermag op te treden, men poogt te veel "in algemene termen" de acties tegen deze jeugdcriminaliteit op te treden, zodat het voor een veel te grote groep jongeren (ook de échte vlamingen) onleefbaar wordt. Het is in ieder geval een probleem dat een oplossing behoeft : een loutere vaststelling van "het werkt niet" is eenbeetje te eenzijdig en sloganesk. er is inderdaad in deze maatschappij een grote groep onaangepaste mensen, die niet de adekwate manier kennen of zelfs kunnen leren om hun kroost tot geïntegreerde burgers van deze samenleving op te voeden - dat is zelfs geen duidelijk omschrijfbare etnische groep - daar zitten diverse nationaliteiten tussen & zelfs ook vlamingen. Bovendien zijn die mensen niet allemaal "voorbestemd" om in een of ander crimineel circuit terecht te komen, ze lopen eerder het gevaar om erin verzeild te geraken. Het eerste probleem is dat men elkaar minder als "lid van een of andere groep" maar als individu moet leren aanzien.
![]() |
#12 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Las je deze reactie op dezelfde site? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De rechtse, fascistische zak. Dat is wel duidelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Soms weggelachen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Vanavond gaat hij trouwens weer huppelen naar Mekka met zijn stoute jongenskontje (oh nee, dat was Gerard Reve)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Online dient een cursus ironie te volgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb het ooit anders weten formuleren (kwam wel op hetzelfde gebruik neer): de mislukte Antwerpse kunstenaars.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |