![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Kraker logeert achter filmdoek bioscoop
Een kraker uit Groningen heeft een wel heel vreemde plek gevonden om te bivakkeren. De man schittert namelijk sinds een aantal dagen achter het witte doek van bioscoop Images in de stad. Achter het enorme filmdoek is een opberghok gesitueerd. In deze ruimte, slechts door een dun wandje van het bioscoopscherm in de grote zaal gescheiden, huist de kraker. De bioscoop zit erg in zijn maag met de ongenode gast. De brandweer en de politie geven echter niet thuis. Zij mogen niet optreden tegen de indringer. Het wordt extra zuur voor de cinema, want ze mogen niet eens hun eigen opberghok betreden. Ze zijn nu bang dat het ten koste gaat van de veiligheid van de bioscoopgangers. Als de kraker bijvoorbeeld besluit te gaan koken in het hok, zou dit een groot gevaar kunnen opleveren. Ook staan er nog enkele dure filmprojectoren in het hok. Men heeft nog geprobeerd met de man in contact te komen. De kraker deed de deur echter niet open. http://frontpage.fok.nl/nieuws/82730 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze de rechtsregels zodanig in mekaar steken dat er geen evenwichten zijn tussen de mensen of groepen van mensen, dan zal de boel verzieken, verrotten tot de etterbuil vuil openbreekt.
Evenwichten tussen eigenaren en huurders; tussen eigenaren en krakers; tussen handelaren en klanten tussen .... zoveel. Maar de laatste jaren zien we niet veel van die evenwichten. Goed bestuur noemen ze dat. En van verschieten ze dat er proteststemmen komen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof er geen zak van.
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Pas op he Mambo, het is in Holland hé.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik weet nu niet hoe het in Nederland zit maar volgens het Belgisch recht kan de bioscoopuitbater de persoon er inderdaad zelf niet uitzetten, anders maakt deze zich schuldig aan woonstschennis. Woonstschennis beschermt immers de privé-sfeer van de persoon en niet de woonst, ook als die op een onrechtmatige manier is verkregen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat hollanders u nog rapper dan belgen buiten gooien.
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Anderzijds zal het geen leuke woonst zijn , met de hedendaagse geluidsinstallaties ... ![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het Leven Zoals Het Is : Kraker
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() dat denk ik ook
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een "woonst" moet wel aan bepaalde normen voldoen hé , zoals aangehaald , brandveiligheid ... Maar ook sanitair en dergelijke ... Straks gaan ze de eigenaar nog beschuldigen van huisjesmelken ... ![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() erg dat sommige mensen geen woning kunnen betalen hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Beter voorbeeld: ik ken mensen die een kast van een camping-car in hun voorhof hebben staan, waarmee ze elk jaar op vakantie gaan.Maar in de rest van het jaar staat dat leeg.Als daar nu een kraker in gaat wonen, mogen ze die dan niet buitenzetten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hela. Ze mogen die kerel - in België - er niet 'zomaar' uitzetten, maar de eigenaar mag wel een bevelschrift dat stelt dat die dat moét verlaten.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook in België is het zo dat een kraker niet zomaar door de politie kan worden uitgezet. Dat moet immers dan via gerechterlijk bevel gaan. Vaak zien eigenaars op tegen de hele procedure voor de rechtbank (die hun alleen maar kost, daar er toch niets terug te vorderen valt van de kraker(s)) en dus laten ze maar begaan.
|
![]() |
![]() |