![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: asatru als officiele godsdienst? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
20 | 39,22% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
31 | 60,78% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Vinden jullie dat asatru moet erkend worden als officiele godsdienst in dit land? Voor wie niet weet wat asatru is: www.asatru.nl
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen. Geen enkele gosdienst dient voor mij officieel erkend en gesubsidieerd te worden.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom moeten goden politieke erkenning krijgen?
Nu moet ik toegeven dat de Noorse goden nog de sympathiekste van alle pantheons zijn.(mijn mening dan wel)
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Daar kan ik mee leven! De huidige situatie is wel verkeerd, verschillende godsdiensten krijgen die erkenning + het bijhorende geld wel maar de oorspronkelijke godsdienst van deze streken niet. Hier klopt toch iets niet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je hebt gelijk asatru! Ofwel geeneen ofwel allemaal. Ik zie niet in waarom ze enkel doen alsof de monotheistische godsdiensten wèl OK zijn en andere geloofsovertuigingen niet.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals feesten die te maken hebben met de jaargetijden en de wisselwerking van aarde en zon. Het zou wenselijk zijn om alle godsdiensten op aarde te vervangen door een dergelijke basisreligie die uit de viering van de natuurlijke ritmes bestaat. De mens die zich op een rituele manier uitdrukt over zijn gevoelens van éénzijn met de kosmos. Op dit basisthema zouden dan inderdaad lokaal variaties mogelijk zijn, die alle binnen de UNO zouden moeten erkend worden alvorens toegelaten te worden. Voor ideeën als "Goden" moet echter gewaarschuwd worden. Het zijn niets dan hersenspinsels, metaforen bij aanvang, maar die sommigen op den duur als waarheid zijn gaan zien. Goden die zich dan ook nog eens met de moraal gaan bezighouden zijn helemaal uit den boze. De vondst van de "ene God" om de samenleving te terroriseren was wel écht de grootste spirituele ontsporing van de mensheid ooit. En in de monotheïstische waanzin gaan de Mohammedanen het verst. Laat ons eerst de monotheïstische waanzin die de wereld en Europa in zijn macht tracht te krijgen bestrijden en daarna een waarlijk universele natuurreligie vestigen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stem tegen.
We piasteren al voldoende voor de religies die nu erkend zijn. Waarom durft geen enkele regering dit probleem aanpakken en de betaling laten geschieden via een soort bon, aan te kopen door geïnteresseerden in godsdienst en aanverwante acties? Een soort Agalev-principe: de vervuiler (vereerder) betaalt. Ik betaal mijn Karnaval ook uit eigen zak.
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Weg met alle religies uit overheidsteksten/subsidies/etc...
Ze moeten zichzelf maar weten te onderhouden door hun leden vrijblijvend te onderwerpen aan een stukje extra belasting. Ik heb geen boodschap aan eender welk geloof.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() JA!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Enkel volkseigen religies verdienen erkenning, de rest wordt best buiten de wet gesteld. Het paganisme en het katholiek geloof zijn de enigen die mijns inziens erkenning en subsidiëring verdienen in Vlaanderen. Moskeeën, synagogen en andere afgoderij-tempels worden best afgebroken of van functie veranderd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Of we de tempels moeten afbreken, daar sta ik nog niet zo direct achter.
Waar ik wel achter sta is dat religies geen staatssubsidies mogen krijgen, al dan niet met uitzondering voor onderhoud van monumenten.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan enkel eigen aan een raar volkje........
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Godsdiensten hoeven niet 'erkend' te worden wat dat is een zaak van vrije opinie en organisatie en een persoonlijke zaak. Godsdiensten moeten het dus maar redden met de privésteun van hun aanhang, de staat (= de belastingbetaler) moet daar toch niet voor gaan opdraaien?
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: