Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 10 november 2007, 15:57   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Het Weverke is goed bezig

Schoon hé,
na zo'n rumoerige dagen,
na vuile truken van openlijke tegenstanders (Waalse politisji), maar ook van mollen (joernalisten ... )

komt er duidelijkheid in een perskommunikee,
en dan ....

(Voor zij die 't niet graag helemaal lezen, heb ik wat rood gekleurd.)

zaterdag 10 november 2007 | Bron: belga
De Wever krijgt applaus bij start N-VA-partijraad

Dat N-VA-voorzitter Bart De Wever en CD&V-voorzitter Jo Vandeurzen vrijdag duidelijk hebben gezegd dat het kartel niet in een regering stapt zonder garanties op een staatshervorming, lijkt de N-VA-achterban gerust te stellen.
De partijraad van de N-VA gaf voorzitter De Wever zaterdag bij de start van de vergadering een staande ovatie.

De Wever komt op de maandelijkse partijraad een stand van zaken geven over de formatie. De mededeling van De Wever en Vandeurzen vrijdag heeft de N-VA-achterban het vertrouwen in het kartel doen bewaren. Donderdagavond, na de mededeling van het paleis, lag dat vertrouwen een stuk lager.

Voor het binnengaan riep De Wever 'iedereen' op 'zijn verantwoordelijkheid te nemen'. 'Als dit land moet verdergaan, dat zij die dit het hardste roepen dan hun verantwoordelijkheid opnemen voor die staatshervorming', zei hij.

De N-VA blijft voorstander van een oranje-blauwe coalitie, ook al heeft die geen tweederdemeerderheid, nodig voor een staatshervorming. Die moet via 'een of andere mechaniek' gevonden worden, zei De Wever. 'Maar je kan dat op een geloofwaardige manier doen, met garanties, of je kan er een zandbak van maken', zei hij. sdg

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 10 november 2007, 16:11   #2
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
(Voor zij die 't niet graag helemaal lezen, heb ik wat rood gekleurd.)

Dat N-VA-voorzitter Bart De Wever en CD&V-voorzitter Jo Vandeurzen vrijdag duidelijk hebben gezegd dat het kartel niet in een regering stapt zonder garanties op een staatshervorming, lijkt de N-VA-achterban gerust te stellen.
En ik heb dat in het vetjes gezet.
Het is over.
Oud 10 november 2007, 16:18   #3
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Ach, Bartje zou toch zo graag minister worden...
http://splitsbartdewevernu.blogspot.com/
Ach ja: om aan de grondwet te prutsen heb je éérst een gestemde verklaring nodig met vermelding van de bedoelde artikels, dan verkiezingen, dan een constituante met 2/3 meerderheid, én 51% bij de Walen en 51% bij de Vlamingen: wie kan d�*t garanderen?
Droomt Bartje daar niet hardop?
The tail wagging the dog

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 november 2007 om 16:28.
filosoof is offline  
Oud 10 november 2007, 16:20   #4
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ach, Bartje zou toch zo graag minister worden...
http://splitsbartdewevernu.blogspot.com/

Het blijkt maar weer eens dat BDW het goed doet, zijn vijanden besteden namelijk aandacht aan hem.
Daimanta is offline  
Oud 10 november 2007, 16:24   #5
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Het blijkt maar weer eens dat BDW het goed doet, zijn vijanden besteden namelijk aandacht aan hem.
Ik denk niet dat je het begrepen hebt: BDW is onder de lat doorgegaan, gevolgd door zijn partijraad.
Oud 10 november 2007, 16:31   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Ik denk niet dat je het begrepen hebt: BDW is onder de lat doorgegaan, gevolgd door zijn partijraad.
Ik weet wat je bedoelt en je hebt gelijk.

De belofte was dat het kartel niet zonder een serieuze staatshervorming in een regering zouden stappen.
Oud 10 november 2007, 16:33   #7
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Goed bezig, tot nu toe wel ja
Ik zal toch maar gerust zijn als vlaanderen er zonder veraad vanaf komt.
Maar de Wever maakt alleszins een verfrissende indruk.
Rechtoe rechtaan, zonder te shokeren om te shokeren.
Als ik hem bezig zie, denk ik; een eerlijk man die zonder beledigend te worden, opkomt voor de belangen van zijn volk en daarbij een behoorlijke standvastigheid aan de dag legt.
Zeker één van de betere in mijn ogen.
Als 't goed is mag het ook eens gezegd worden.
satiper is offline  
Oud 10 november 2007, 16:33   #8
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik moet toe geven dat Bart Dewever een erg goede politieker is die zeker de Vlaamse zaak dient !!!!
Voormij krijgt hij een dikke tien
Oud 10 november 2007, 16:50   #9
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

NV-A hun woordt houden?
EXTREEM is offline  
Oud 10 november 2007, 16:54   #10
Superlux
Partijlid

Superlux's schermafbeelding

Standaard

De Wever komt in elk geval veel beter uit de verf dan Leterme. Elke hindernis die hem voor de voeten werd geworpen, wist hij handig te omzeilen. Als hij het slim blijft spelen wacht hem nog een mooie politieke toekomst.
Superlux is offline  
Oud 10 november 2007, 16:54   #11
bk232214
Gouverneur

Standaard Hij spreekt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik moet toe geven dat Bart Dewever een erg goede politieker is die zeker de Vlaamse zaak dient !!!!
Voormij krijgt hij een dikke tien
Bart Dewever spreekt de taal die elke gewone vlaming verstaat ,als hij zo voort gaat om de vlamingen te beschermen tegen het uitroeien van de vlamingen in de randgemeten van brussel en het stoppen van vlaams grondgebied tegen oprukkende franstaligen zal hij met de volgende verkiezing veel stemmen halen samen met L.D.D. en zullen de andere partijen misschien juist boven de 5% halen

bk232214 is offline  
Oud 10 november 2007, 17:00   #12
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Bart Dewever spreekt de taal die elke gewone vlaming verstaat ,als hij zo voort gaat om de vlamingen te beschermen tegen het uitroeien van de vlamingen in de randgemeten van brussel en het stoppen van vlaams grondgebied tegen oprukkende franstaligen zal hij met de volgende verkiezing veel stemmen halen samen met L.D.D. en zullen de andere partijen misschien juist boven de 5% halen

....op de vergadering waren 130 leden, hoera hoera vlaanderen is gered.....
De Waal is offline  
Oud 10 november 2007, 17:31   #13
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superlux Bekijk bericht
De Wever komt in elk geval veel beter uit de verf dan Leterme. Elke hindernis die hem voor de voeten werd geworpen, wist hij handig te omzeilen. Als hij het slim blijft spelen wacht hem nog een mooie politieke toekomst.
BDW is net als JMDD een nieuw soort politicus. Je komt met een helder verhaal naar de kiezer.
Eerlijk, correct, fatsoenlijk, vlaams en vooruitziend.
De tijd dat de pastoor en de vakbond zei op wie je moest stemmen , is voorbij.
De kiezer is een kritisch consument geworden.
En tot op heden toe heeft BDW gedaan wat hij belooft heeft .
In acht genomen dat NVA slechts 5 zetels heeft, heeft hij reeds zwaar op de formatie gewogen.
Dit in tegenstelling tot ander politici.
Neem zo'n Di Rupo, die opkomt voor de sociaal zwakkeren in wallonië maar dan wel gaat feesten op parvenu-feestjes op de ambassade in Parijs, bah !
boerenverstand is offline  
Oud 10 november 2007, 17:37   #14
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
...een eerlijk man die zonder beledigend te worden, opkomt voor de belangen van zijn volk...
...en die 'mesthoop van 1 miljoen' Vlamingen.
Ramón Gitannes is offline  
Oud 10 november 2007, 17:43   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
BDW is net als JMDD een nieuw soort politicus. Je komt met een helder verhaal naar de kiezer.
Eerlijk, correct, fatsoenlijk, vlaams en vooruitziend.
De tijd dat de pastoor en de vakbond zei op wie je moest stemmen , is voorbij.
De kiezer is een kritisch consument geworden.
En tot op heden toe heeft BDW gedaan wat hij belooft heeft .
In acht genomen dat NVA slechts 5 zetels heeft, heeft hij reeds zwaar op de formatie gewogen.
Dit in tegenstelling tot ander politici.
Neem zo'n Di Rupo, die opkomt voor de sociaal zwakkeren in wallonië maar dan wel gaat feesten op parvenu-feestjes op de ambassade in Parijs, bah !
Ik weet niet presies wat je bedoelt met "een nieuw soort politikus, net als JMDD, eerlijk korrekt, fatsoenlijk ..."

Dedekker, bijgenaamd brulkikker, is wel een nieuw soort politikus en hij brengt een duidelijk helder verhaal.
Maar korrekt en fatsoenlijk vind ik hem helemaal niet hoor.
Hij komt bij mij over als een ruziestoker, een diktator, geen mens om mee samen te werken. Hij durft ook te liegen en zwaar uit de bocht te gaan (vb. een joernalist meetronen in 't gevang om Dutroux te gaan bezoeken. Wat in hemelsnaam had de brulkikker in dat gevang te zoeken, behalve platte publisiteit, en waarom liegen en bedriegen over zijn zogezegde medewerker).
Zijn duidelijk verhaal als republikein, en zijn ervaring in de sport omtrent de verhoudingen franstaligen-Vlamingen, maken hem natuurlijk wel een Vlaamse bondgenoot.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 10 november 2007, 17:54   #16
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik weet niet presies wat je bedoelt met "een nieuw soort politikus, net als JMDD, eerlijk korrekt, fatsoenlijk ..."

Dedekker, bijgenaamd brulkikker, is wel een nieuw soort politikus en hij brengt een duidelijk helder verhaal.
Maar korrekt en fatsoenlijk vind ik hem helemaal niet hoor.
Hij komt bij mij over als een ruziestoker, een diktator, geen mens om mee samen te werken. Hij durft ook te liegen en zwaar uit de bocht te gaan (vb. een joernalist meetronen in 't gevang om Dutroux te gaan bezoeken. Wat in hemelsnaam had de brulkikker in dat gevang te zoeken, behalve platte publisiteit, en waarom liegen en bedriegen over zijn zogezegde medewerker).
Zijn duidelijk verhaal als republikein, en zijn ervaring in de sport omtrent de verhoudingen franstaligen-Vlamingen, maken hem natuurlijk wel een Vlaamse bondgenoot.
Rond JMDD heb je wel gelijk.
Goed , JMDD is een paar keer uit de bocht gegaan maar ik heb hoop dat hij zich laat inspireren en coachen door Boudewijn Bouckaert en voorzitter Sabbe.
Het is en blijft een populist maar zijn partij-programma vind ik wel OK.
Je moet het ook verkocht krijgen en daarbij is dat populisme wel goed bruikbaar.
boerenverstand is offline  
Oud 10 november 2007, 17:57   #17
fransV
Gouverneur

Standaard toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superlux Bekijk bericht
Als hij mede Vlaanderen verraadt kan hij in de toekomst minister van state worden zoals één zijner voorgangers.De keuze is aan hem: rechtlijnig blijven en een respectvol politieker worden in Vlaanderen of minister van state in belgie en uitgenodigd worden bij "le roi"
fransV is offline  
Oud 10 november 2007, 18:02   #18
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramón Gitannes Bekijk bericht
...en die 'mesthoop van 1 miljoen' Vlamingen.
Hij zei: ... een mesthoop, allez, een piramide van stemmen - excuseer voor het woord - ...
Hij versprak zich enkel.
Kazan is offline  
Oud 10 november 2007, 18:10   #19
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Hij zei: ... een mesthoop, allez, een piramide van stemmen - excuseer voor het woord - ...
Hij versprak zich enkel.
"Verspreken" doe je enkel met wat je écht denkt of wil overbrengen...

.
Eddy B is offline  
Oud 10 november 2007, 18:19   #20
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
En waar dan wel ?

Mij valt het op dat een aantal VB'ers niet kunnen verkroppen dat NVA het goed doet, omdat hun partij dan schade zou leiden.

Dat zou getuigen van een bekrompen visie en een visie die niet volksnationaal is.

Een volksnationalistische gedachtegoed gaat uit dat het belang van het volk, de natie altijd primeert boven eigen partijpolitiek belang.

Met nationaal solidaristische groet

Max

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be