Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2007, 09:23   #1
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard Alwéér een geval van busagressie

Citaat:
Duo takelt buschauffeur zwaar toe

ANTWERPEN - 'Ik heb pijn, maar ik ben een harde. Het ergste is de schrik. Ik voel me niet meer veilig.' Buschauffeur Christel Vandeneynde deelde maandagavond zwaar in de klappen tijdens het zoveelste agressie-incident op een bus van De Lijn.
'Ik moest dringend naar het toilet en daarom was ik even gestopt aan het UZA in Edegem', zegt de Antwerpse buschauffeur. Toen ze weer naar haar bus wandelde, werd ze aangesproken door twee kerels. 'Ze vroegen waarom ik de deuren van de bus op slot had gedaan. Toen ik hen vertelde dat we dat altijd doen, uit veiligheid, sloegen ze plots toe. Ik voelde een rake klap op mijn rug en ben neergevallen.'

De feiten dateren van maandagavond rond 21.30uur. 'Het was in vijf minuten gebeurd', aldus Christel die al voor de derde keer in 3,5jaar tijd met agressie te maken krijgt. 'De eerste keer kreeg ik een trap in mijn buik, de tweede keer hielden ze een mes tegen mijn rug en nu dit weer. De maat is vol.'

De Antwerpse werkt intussen al zeven jaar voor De Lijn, maar zal nog tot begin volgende maand arbeidsongeschikt zijn. 'Ik werk graag, maar dit komt toch wel hard aan. Het zal even duren vooraleer dit weer verwerkt is.' De lichamelijke letsels vallen al bij al nog mee. 'Mijn rechterbeen is opgezwollen en ik heb de hele tijd last van tintelingen in mijn tenen.'

Opmerkelijk is dat het aantal gewelddadige incidenten op bussen van De Lijn blijft stijgen. De helft van alle incidenten vindt bovendien plaats op Antwerpse bussen. Toeval of niet, morgen organiseren enkele buschauffeurs ook een stille wake in Antwerpen. Het gaat om de herdenking van Guido Demoor, die vorig jaar om het leven kwam bij een agressie-incident. (dhh)
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=E01KE8KS
Er gaat bijna geen dag voorbij, of er is wéér een geval van agressie op het openbaar vervoer. Dringend dat daar iets aan gedaan wordt.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 09:37   #2
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er gaat bijna geen dag voorbij, of er is wéér een geval van agressie op het openbaar vervoer. Dringend dat daar iets aan gedaan wordt.
Foei, foei... je schrijft agressie terwijl dit een duidelijk geval is van een "incident"
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 11:20   #3
Laya
Minister

Standaard

Om dan nog maar te zwijgen over het racisme van vele trambestuurders in Gent.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 11:24   #4
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Mocht ik trambestuurder zijn in gent en iedere dag opnieuw heb je bijna met dezelfde mensen last of miserie dan zou je voor minder.
Tis hun eigen schuld.
Mensen worden niet als racist geboren maar worden dat door vrienden van u.

In de decascoop vanhetzelfde;ja,al eens mij geirriteerd aan vlamingen maar uw vrienden spannen alweer de kroon.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 11:25   #5
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laya, of er racisme is vanuit trambestuurders in Gent kan ik niet beoordelen, wel dat er in Antwerpen veel mensen van jammeer genoeg vaak oorspronkelijk andere origine rondlopen, die agressie heel normaal en gerechtvaardigd vinden!
Daar naast kijken door de focus te verschuiven richting racisme is een argument wat slechts de discussie over toenemende agressie uit de weg gaat!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 11:27   #6
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg uit aub,want ik kan hier ook zo wat zand strooien in mensen hun ogen hé
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 11:29   #7
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd,je kan het alweer niet aan dat het opnieuw uw vrienden zijn die alweer agressie plegen op de tram,ts,altijd hetzelfde lolleke en dan vlug over wat anders te beginnen.
Hetgeen hier alweer is gebeurd heeft totaal niets te maken met hetgeen jij hier afkomt.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 11:37   #8
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Mocht ik trambestuurder zijn in gent en iedere dag opnieuw heb je bijna met dezelfde mensen last of miserie dan zou je voor minder.
Tis hun eigen schuld.
Mensen worden niet als racist geboren maar worden dat door vrienden van u.

In de decascoop vanhetzelfde;ja,al eens mij geirriteerd aan vlamingen maar uw vrienden spannen alweer de kroon.
Zeg, ik heb geen allochtone vrienden, zeer onwaarschijnlijk dus dat die jou al lastiggevallen hebben.
Niet persoonlijk aanvallen, ik doe dat ook niet. Een beetje beleefd blijven.
On topic:
Ik heb op de tram één keer luidruchtige allochtone jongeren meegemaakt. Meer niet... racistische reakties van trambestuurders daarentegen... bvb als een allochtoon bij de bestuurder een ticketje wil kopen zeggen dat hij aan de automaat een moet kopen, hem laten afstappen en doorrijden (2x) als een 'Belg' dat doet blijft de chauffeur gewoon even wachten. Een neger die geen gepast geld had en dus toch bij de chauffeur moest kopen had zijn rug pas gekeerd toen de chauffeur zei 'dat leeft van het ocmw maar heeft toch geld genoeg om een duurder ticket op de tram te kopen'
Was ik in die man zijn plaats ik had een klacht ingediend, vroeg hij naar getuigen ik had me zeker kandidaat gesteld!
Oud 21 november 2007, 11:39   #9
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg, ik heb geen allochtone vrienden, zeer onwaarschijnlijk dus dat die jou al lastiggevallen hebben.
Niet persoonlijk aanvallen, ik doe dat ook niet. Een beetje beleefd blijven.
On topic:
Ik heb op de tram één keer luidruchtige allochtone jongeren meegemaakt. Meer niet... racistische reakties van trambestuurders daarentegen... bvb als een allochtoon bij de bestuurder een ticketje wil kopen zeggen dat hij aan de automaat een moet kopen, hem laten afstappen en doorrijden (2x) als een 'Belg' dat doet blijft de chauffeur gewoon even wachten. Een neger die geen gepast geld had en dus toch bij de chauffeur moest kopen had zijn rug pas gekeerd toen de chauffeur zei 'dat leeft van het ocmw maar heeft toch geld genoeg om een duurder ticket op de tram te kopen'
Was ik in die man zijn plaats ik had een klacht ingediend, vroeg hij naar getuigen ik had me zeker kandidaat gesteld!
Ik heb veel den tram genomen in Gent en nooit iets gezien of gehoord van racisme vanwege bestuurders
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 11:41   #10
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Idd,je kan het alweer niet aan dat het opnieuw uw vrienden zijn die alweer agressie plegen op de tram,ts,altijd hetzelfde lolleke en dan vlug over wat anders te beginnen.
Hetgeen hier alweer is gebeurd heeft totaal niets te maken met hetgeen jij hier afkomt.
Het gaat over agressie op het openbaar vervoer dus wel on topic. Wat mijn vrienden hiermee te maken hebben dat is maar de vraag. Je kent de aanvallers dus persoonlijk en die kunnen op één of andere manier aan mij gerelateerd worden?
Oud 21 november 2007, 11:42   #11
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Ik heb veel den tram genomen in Gent en nooit iets gezien of gehoord van racisme vanwege bestuurders
Dat kan hoor. Of misschien herken je zo'n dingen gewoon niet als racisme.
Als 'jongeren' de aap uithangen moeten ze aangepakt worden, in het andere geval doe je gewoon je job en maak je geen onderscheid tussen de passagiers.

Laatst gewijzigd door Laya : 21 november 2007 om 11:43.
Oud 21 november 2007, 11:46   #12
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan hoor.
Ik denk dat jij veel dagdromen hebt hoor,ik kan geen één geval van klacht wegens een racistische trambestruurder vinden op het net hoor
Oud 21 november 2007, 11:51   #13
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kan hoor. Of misschien herken je zo'n dingen gewoon niet als racisme.
Als 'jongeren' de aap uithangen moeten ze aangepakt worden, in het andere geval doe je gewoon je job en maak je geen onderscheid tussen de passagiers.
Ik ben daar wel gevoelig voor, hoor. Kijk maar naar El_Duvel zijn handtekening.
Oud 21 november 2007, 11:58   #14
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Daar naast kijken door de focus te verschuiven richting racisme is een argument wat slechts de discussie over toenemende agressie uit de weg gaat!
Nog nieuw op dit forum zeker? Wordt het maar gewoon dat de poco-linkiewinkies van dit forum zelden een inhoudelijk debat aangaan dat ze niet kunnen winnen.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 12:12   #15
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jan, ik ben niet nieuw op dit forum hoor, maar erger me eraan dat bij iedere discussie met dezelfde mantra's gezwaaid worden, zonder inhoudelijk ergens op in te gaan!Laya, er is nog steeds verschil tussen een foute opmerking en een busschauffeur fysiek te lijf gaan en wat dat doorrijden betreft als je geen ticket hebt, dat overkomt Vlamingen evengoed dus dit aanhalen als racisme is wel erg vergaand! NIet alles wat je overkomt als allochtoon is racisme he?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 12:25   #16
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw poco-uitvluchten beginnen eentonig te worden. Kunnen jullie niet eens iets nieuws verzinnen? Dat het ligt aan de opwarming van de aarde ofzo? Het zou toch al eens een leuke afwisseling zijn.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 12:33   #17
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Uw poco-uitvluchten beginnen eentonig te worden. Kunnen jullie niet eens iets nieuws verzinnen? Dat het ligt aan de opwarming van de aarde ofzo? Het zou toch al eens een leuke afwisseling zijn.
Dat extreem links gelul kan je niet bannen van een forum,lach er gewoon mee zou ik zo zeggen
Oud 21 november 2007, 12:49   #18
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laya, die bestuurders zijn toch geen allahtonen hé zoals in Brussel? want anders gaat Het Centrum niet tussen willen komen hoor.

Bus/tram/metro/trein afschaffen verdorie, preventief het risico wegnemen.

Laatst gewijzigd door lantjes : 21 november 2007 om 12:58.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 12:52   #19
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Dat extreem links gelul kan je niet bannen van een forum,lach er gewoon mee zou ik zo zeggen
Allé vooruit, nu ben ik al extreem links
Oud 21 november 2007, 12:58   #20
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Allé vooruit, nu ben ik al extreem links
extreem Slinks?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be