Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2007, 23:48   #1
Hashiwokakero
Banneling

Standaard Breaking up Belgium!

http://www.thebusiness.co.uk/trading...-belgium.thtml

citaat:

There is an online petition site calling for Belgian unity with stickers and posters up all over Brussels, the glory of it is that all the slogans are in English as they wouldn't dare put them in either of the big national languages.

Difficult to argue for national unity if you have to use a foreign language to unite your supporters really, isn't it?

Schitterend, wel opvallend dat het vooral de Britse kranten zijn die anti België zijn!
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 00:44   #2
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
http://www.thebusiness.co.uk/trading...-belgium.thtml

citaat:

There is an online petition site calling for Belgian unity with stickers and posters up all over Brussels, the glory of it is that all the slogans are in English as they wouldn't dare put them in either of the big national languages.

Difficult to argue for national unity if you have to use a foreign language to unite your supporters really, isn't it?

Schitterend, wel opvallend dat het vooral de Britse kranten zijn die anti België zijn!
Dat heeft gedeeltelijk te maken met het Britse idee dat als België uit elkaar valt dat dan ook de EU nooit meer zal zijn dan een economische unie. En voormits de gemiddelde Brit niet echt pro-EU is vinden ze dat fantastisch. Wat hen echter ontgaat is dat België zowat het omgekeerde van de EU is. Of nog beter, het is net de EU die Vlaamse onafhankelijkheid veel gemakkelijker maakt (eengemaakte markt, euro, ... ). Maar niet alleen de Vlaamse. Ook de Schotse .

En verder zijn ze er natuurlijk als de kippen bij om alles wat Frans is de grond in te boren.

Over het algemeen geven Britten net geen zier om taalproblematiek. Net zoals Fransen dat niet doen. Zo lang ze in de meerderheid zijn toch kijk maar naar Canada.
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 08:12   #3
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Dat heeft gedeeltelijk te maken met het Britse idee dat als België uit elkaar valt dat dan ook de EU nooit meer zal zijn dan een economische unie. En voormits de gemiddelde Brit niet echt pro-EU is vinden ze dat fantastisch. Wat hen echter ontgaat is dat België zowat het omgekeerde van de EU is.
Er is een Vlaams-nationalistische publicist die hier misschien onbekend is, maar die wel op veel respect kan rekenen in de Angelsaksische pers, met name Paul Beliën. Deze man doet regelmatig vuurtje-stook tegen België in de Engelstalige pers en heeft daarbij zelfs connecties tot in het Witte Huis (de speechschrijver van Bush jr. is een vriend van hem).

Zijn stelling is dat België net gelijk staat met de EU en heeft met die thesis zijn doctoraat behaald in het UK. Die tekst staat model voor het boek "A Throne in Brussels". Ik zou de impact van dat boek niet onderschatten in intellectuele Britse kringen, want met hun anti-EU houding probeert Beliën het anti-Belgische wagentje eraan te koppelen.

Ik vraag me af of de recente pro-onafhankelijkheidsberichten o.a. in The Spectator niet een gevolg zijn van deze man.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 10:22   #4
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik hou van de Britten, of beter: van de Engelsen, de Schotten en de Welshmen. Ik kijk alvast uit naar de dag dat de Schotse president op staatsbezoek komt in de Vlaamse Republiek.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 12:28   #5
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Er is een Vlaams-nationalistische publicist die hier misschien onbekend is, maar die wel op veel respect kan rekenen in de Angelsaksische pers, met name Paul Beliën. Deze man doet regelmatig vuurtje-stook tegen België in de Engelstalige pers en heeft daarbij zelfs connecties tot in het Witte Huis (de speechschrijver van Bush jr. is een vriend van hem).

Zijn stelling is dat België net gelijk staat met de EU en heeft met die thesis zijn doctoraat behaald in het UK. Die tekst staat model voor het boek "A Throne in Brussels". Ik zou de impact van dat boek niet onderschatten in intellectuele Britse kringen, want met hun anti-EU houding probeert Beliën het anti-Belgische wagentje eraan te koppelen.

Ik vraag me af of de recente pro-onafhankelijkheidsberichten o.a. in The Spectator niet een gevolg zijn van deze man.
Ja ik ken hem, en dat is precies wat ik bedoel.
Oud 17 november 2007, 12:30   #6
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Ik hou van de Britten, of beter: van de Engelsen, de Schotten en de Welshmen. Ik kijk alvast uit naar de dag dat de Schotse president op staatsbezoek komt in de Vlaamse Republiek.
Om nadien op de thee te gaan bij de president van Catalonië waar de premier van Wallonië net toevallig aanwezig was met zijn vriend de president van Tsjechië.

Separatisten zijn toch onverdraagzaam e!
Oud 17 november 2007, 15:38   #7
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Ik hou van de Britten...
België is nochtans een Britse creatie.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 15:43   #8
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
idd,maar het zijn de grote die hun eigen fouten willen(durven) zien hé
Oud 17 november 2007, 16:36   #9
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Damage Control.
't Is juist dankzij de Britten dat we vandaag niet in Frankrijk leven(waardoor Vlaamse onafhankelijkheid een onmogelijke droom zou zijn).

Laatst gewijzigd door ZERO : 17 november 2007 om 16:37.
ZERO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 16:39   #10
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
Damage Control.
't Is juist dankzij de Britten dat we vandaag niet in Frankrijk leven(waardoor Vlaamse onafhankelijkheid een onmogelijke droom zou zijn).
We zouden wel wat meer binnenlandse bondgenoten hebben, dan.
Basken, Bretoenen, Corsicanen, etc...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 16:54   #11
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zouden wel wat meer binnenlandse bondgenoten hebben, dan.
Basken, Bretoenen, Corsicanen, etc...
En wat hebben die brave mensen al allemaal bereikt.
Niet te veel,(om niet te zeggen niks) dacht ik zo.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be