![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Van mij, N-VA-er, mogen ze best iets herfederalseren hoor: de geluidsnormen. Vrees dat de Franstaligen dit nu net niet terug nationaal willen.
Maar iemand een idee aan wat OpenVLD bv. denkt om te herfederaliseren? Ik kan me trouwens inbeelden dat de Franstaligen denken om bevoegdheden terug over te dragen aan het federale niveau, maar het geld daar ze daar destijds voor kregen natuurlijk zelf willen behouden. Iemand het Laatse Nieuws gelezen, het artikel over de zorgverzekering en startkapitaal? |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De geluidsnormen voor de vliegtuigen moeten juiist niet naar een hoger nivo getild worden.
Neem het voorbeeld van de luchthaven van Maastricht. Denkt ge dat als Vlaanderen of Limburg geluidsnormen zou stellen, die Hollanders zich er iets van zouden aantrekken? Denkt ge dat die luchthavenbeheerder de gegevens van de vliegtuigen gaat overmaken aan "het buitenland" om dan met de glimlach een boete te kunnen betalen? Maar hoe komt het dat Holland en Vlaanderen, wat betreft de luchthaven Maastricht, geen ruzie maken? Ze beseffen beiden dat mekaar kloten geen aarde aan de dijk helpt. Waarom maakt Brussel-Hoofdstad zo'n ruzie? Uit kommunautaire overwegingen natuurlijk. Om iets te hebben, dat ze kunnen inruilen voor Vlaams geld, of voor grondgebied van de Vlaamse gemeente Zaventem (nl. dat gedeelte waar de luchthaven op ligt) te kunnen inpalmen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Weet meneer dat dit nog steeds een federale bevoegdheid is? Er is een wet, maar geen uitvoering? Misschien moeten de Vlamingen maar eens de Franstalige manier van handelen volgen: laat de Franstaligen nu maar eens betalen voor iets wat ze al hebben. |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Alles wat de onafhankelijke Vlaamse staat in de weg staat, kan niet voor N-VA.
Gebaseerd op credo Frans Baert. Dus enkel afbreken = goed Federale staat versterken; zelfs als het tot beter bestuur leidt= ondenkbaar voor BDW http://www.woordhouden.be/?q=node/203 Frans Baert toetst een communautair akkoord aan drie vragen : * Zijn de stappen vooruit groot genoeg? * Zijn de toegevingen aanvaardbaar? * Zitten er maatregelen in die de toekomst hypothekeren? |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Ik stel voor om de geluidsnorm en de wapenhandel te herfederaliseren.
Meer nog, een volledig unitair België, waar de Vlamingen, Walen en Brusselaars het aantal zetels in kamer en senaat krijgen waar ze recht op hebben gezien hun bevolkingsaantal en zonder enige vorm van bijzondere meerderheden. Ben ik nu geen goede Belgicist? |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() De wapenhandel zou eigenlijk beter op Europees niveau geregeld worden. Net als de geluidsnormen.
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 1 december 2007 om 12:20. |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is in de feiten geen enkele ontwikkelingssamenwerking overgedragen naar de deelstaten. |
|
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() I stand corrected. Lijkt me typisch Belgisch: een wet maar geen uitvoeringsbesluiten. Zo zouden we ook al jaren een rijbewijs met punten hebben... In feite kan je dit voorkomen door een degelijke bevoegdheidsverdeling in de Grondwet in te schrijven in plaats van een paar vage artikels en de rest begraven in bijzondere wetten. Titel 3 van de Zwitserse Grondwet bijvoorbeeld, dat is hoe een bevoegdheidsverdeling in de Grondwet zou moeten staan.
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Overigens zijn Limburgers geen Hollanders. We noemen jou ook geen Waal. |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(en voor de rest week ik ook wel dat intern Nederland, de term Hollanders voorbehouden is voor die provincies; maar ik als oude en bijna versleten man, spreek ik eer "Vlaams" en in die taal staat Hollander voor een inwoner van Nederland. Stel je voor dat ik perfekt (noord-)Nederlands zou spreken, dan zou dat sappige aksent waar jullie geamuseerd naar kunnen luisteren, helemaal verdwenen zijn; dat kan toch niet de bedoeling zijn)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |