![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Of hun eisen nu gerechtvaardigd zijn of niet, dit soort acties zijn gewoon strategisch dom aangezien het de publieke opinie gewoon tegen de stakers zet. De enigen die hieronder te lijden hebben, zijn de personeelsleden van de NMBS die niet akkoord zijn met het NMBS-beleid en de reizigers. De topmensen van de NMBS moeten alleen maar wijzen op de data waarop er gestaakt wordt om de publieke opinie zo op hun hand te krijgen.
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tactisch en vakbond gaat helaas niet altijd samen.
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 december 2007 om 19:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Men kan echter ook niet zeggen dat men even Kerstmis en oudejaar gaat verplaatsten om geen last van de staking te hebben...
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Hoe maak ik mezelf onpopulair: deel 1'
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Schepen
|
![]() deel 3.000.001 eerder... Dat ze nog niet aan het zoeken zijn naar een alternatieve actievorm waar de eindgebruikers niet zo erg mee gekloot zijn...
Triestig. Ik begrijp dat staken een voor de hand liggende actievorm is, maar ondertussen staan de mensen zich op de perrons dood te ergeren en is de laatste goodwill ondertussen opgebruikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar... Ik moet zelf werken in de nacht van de 24ste op de 25ste, en ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer om op mijn werk te raken. Als nachtopvoeder heb ik een grote verantwoordelijkheid tegenover de kinderen die mij zijn toevertrouwd. Te laat komen of niet gaan werken zou onverantwoord zijn. Nu plots nog vlug verlof nemen zodat iemand die dichter woont - en al kerstplannen had gemaakt - zou zeer oncollegiaal zijn... Als opvoeders en verplegend personeel staken, dan blijven ze toch een minimum-dienstverlening aan bieden (zondagsdagdiens), zodat de kinderen of patiënten waarvoor ze verantwoordelijk zijn niet in de steek gelaten worden. Door deze staking worden personen die moeten op hun werk raken gegijzeld, de gewone burger is terug het slachtoffer van die wilde stakingen. Waarom voorzien ze geen minimumdienstverlening, of doen ze geen andere acties waarbij mensen die afhankelijk zijn van het openbaar vervoer wel op hun werk raken? Ik herinner me nog de betaalstakingen waarbij de trein gewoon bleef rijden, maar ipv een ticket een pamflet met de eisen van de vakbond werd gegeven aan het loket (je reed dus gratis die dag). Met een dergelijke creatieve actie krijg je de steun van de reizigers. Door een staking toont de OVS zich zeer onsolidair met de mensen die de trein nodig hebben om naar hun werk te gaan (niet iedereen kan zich een auto permiteren), en aangezien de OVS niet solidair is met de mensen die net als ik moeten werken, kan ik me ook niet solidair verklaren met hun staking. Ik keur ze dus ten stelligste af. Hoe moet ik nu op mijn werk raken? Eigenlijk zou ik moeten een taxi nemen en de gepeperde rekening moeten laten sturen naar de asociale OVS.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " Laatst gewijzigd door Fozzie : 20 december 2007 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Is enkel het OVS asociaal?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met kerst en oudejaar staking én zondagsdienst...Leve mijn autootje.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
ik vind het goed dat ze dan staken. Ge moet op de momenten staken dat de mensen u het hardste nodig hebben. Anders heeft dat geen effect.
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil u dat wel eens horen zeggen als jij dringend op je werk moet zijn, maar en niet kan geraken omdat enkele onnozelaars aan het staken zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ze maken er een gewoonte van om op die dagen te staken.
De meeste mensen vergeten het, maar ik herinner me al minstens twee kerstavonden waarbij mijn dochter hier amper geraakte wegens... treinstaking.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge kunt het alleszins eens proberen
![]() |
![]() |
#18 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Valt wel op dat het altijd op een vrijdag of een brugdag valt....gewoon een lekker lang weekend ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeg op de avond en met mate.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |