![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#23001 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is waar ik tomm al op wees, toen die begon te fantaseren over gratie verlenen en zo. ERC wil maar één ding bekomen in ruil voor hun onthouding bij het investituurdebat en dat is dat het gerecht stappen zet die Junqueras zouden toelaten op gecontroleerde wijze zijn parlementair werk aan te vatten. Hij blijft de status van een gevangene, zijn veroordeling blijft. En zoals je zelf al aangeeft : spanje kan ondertussen zijn immuniteit proberen te laten opheffen. Voor Sanchez is dit maar een heeel kleine prijs. Merk ook op dat de eis van Torra (nieuw referendum) in de vuilbak is gesmeten, sanchez heeft niet toegegeven. ERC heeft een dode mus gewonnen.[/quote] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23002 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jawel, want jij beweerde dat een regering met ERC en Podemos verloren tijd was.
Het ging niet lukken, het gezond verstand zei dat ze moesten met PP en/of C's onderhandelen. Nu komt er een investiduur VOOR 6 januari, met de coalitie waarvan jij beweerde dat ze niet mogelijk was... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ze hebben daar in Madrid weer duchtig in het zand gebeten, en jij met hen, omwille van al je foute voorspellingen. Maar dat je dat niet wilt toegeven, zo kennen we Pandareus wel. [/quote] Dat denk ik niet, maar goed, net zals na de verkiezingen alle partijen graag beweren winnaars te zijn, ga jij ook niet beweren dat je iets verloren hebt...
![]() |
![]() |
#23003 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal pijn doen bij de 'verkramptes' van Groß-Kastilien ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23004 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is verrassend.
Dat zou ik nog graag bevestigd zien. Maar nu geen tijd. https://www.hln.be/nieuws/buitenland...sten~abf34347/ Titel: Nieuwe Spaanse regering gaat akkoord met volksraadpleging in Catalonië in ruil voor gedoogsteun separatisten Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23005 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ook hier vindt er een evolutie plaats die niet te stoppen is, wat de tegenstanders ook ondernemen. Het zijn allemaal stappen in de richting van meer tot volledig beschikkingsrecht. De volgende stap zal zijn : de politiek veroordeelde Catalanen uit de gevangenis.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23006 | |
|
![]() Citaat:
Maar eigenlijk garandeert dit niets. Het is een voorleggen aan de Catalanen van hetgeen bereikt wordt aan de overlegtafel. Wordt er niets bereikt, dan valt er ook niets voor te leggen, en als er wel een akkoord komt, en die bevolking verwerpt het, dan zal de regering Sanchez zich niet verplicht voelen om weer met iets anders af te komen.
![]() |
![]() |
#23007 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23008 | |
|
![]() Citaat:
Maar dan nog, eigenlijk is dit een lege doos. Je hebt een onderhandelingstafel met Spaanse en Catalaanse onderhandelaars, en daar komt "iets" uit (of niets), en dat wordt dan voorgelegd aan het Catalaanse volk. Daarmee krijgt dat volk niet echt meer macht. Stel dat ze hier de vorige staatshervorming aan het Vlaamse volk hadden voorgelegd. Dan konden wij voor of tegen stemmen. Maar ook als wij dan massaal hadden tegengestemd, was er niet als bij toverslag een betere staatshervorming in de plaats gekomen. Het zou dus alleen een signaal zijn.
![]() |
![]() |
#23009 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ook de Catalanen zien dat zo : Citaat:
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23010 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Panda is stil.
Zou er een regering met gedoogsteun van de ERC in Spanje zijn misschien? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#23011 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nog verder slecht nieuws !
Citaat:
Bijzonder efficiënt tegen opkomend maagzuur. https://www.tijd.be/dossier/europare.../10195386.html
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23012 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zit druk op de ketel, Sanchez zijn vrees is dat ERC gaat toegeven aan de druk van de andere vendeliers van Junts of CUP. Daarom pusht hij de datum van de stemming(gen) zelfs ondanks dat er een feestdag tussen zit. Hij wil het van de baan hebben. Op 7 januari weten we of het is gelukt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23013 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit DS
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23014 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#23015 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik had het nieuws net op La Vanguardia gezien, wou het posten, maar het staat hier al ![]() Het Europees aanhoudingsmandaat kan enkel terug geactiveerd worden als het Europees Parlement de onschendbaarheid opschort. De rechter geeft mij dus ook weer gelijk, ik had immers gezegd dat het ongehoord was dat de Spaanse justitie vroeg dat hij het aanhoudingsbevel zou bevriezen tot heel die procedure van het opheffen van de onschendbaarheid zou achter de rug zijn. De rechter gaat geen jaar of meer wachten, en zegt tegen de Spaanse justitie dat ze maar eens moeten terugkomen als de immuniteit opgeheven is. Over die derde zal er wel een uitspraak komen, want die heeft geen onschendbaarheid.
![]() |
![]() |
#23016 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Pas in de 2e voorziet men een gelukte investiduur. Ik zie hier helemaal geen overhaasting.
![]() |
![]() |
#23017 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Pas in de 2e voorziet men een gelukte investiduur. Ik zie hier helemaal geen overhaasting.
![]() |
![]() |
#23018 |
Minister-President
|
![]() Ik lees hier net het volgende op de website van de VRT:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/01...se-leider-pui/ Puigdemont en Com?*n kunnen nu in alle vrijheid naar het Europees Parlement reizen om er de zittingen bij te wonen. Ik herinner mij dat Ursula zeer nipt verkozen was. Wat met deze Catalanen? Mochten zij meestemmen? Daar hadden ze toch recht op, want ze zijn democratisch verkozen. Kan je nu zeggen dat die stemming in 't Europees parlement wel eerlijk was? Ik heb die beelden uit het parlement gezien. Ze gebruikten deze keer geen knoppen, maar stembiljetten en 'n stembus. Nee, ze hadden drie of vier stembussen. Dat duurde wel even en ik moest wat geduld hebben. Hebben die Catalanen mogen meestemmen? Ik dacht van niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23019 |
Minister-President
|
![]() Bij de NOS lees ik het volgende:
De Europese rechter oordeelde vorige maand echter dat Junqueras als Europarlementariër onschendbaar is en in vrijheid vergaderingen van het EP moet kunnen bijwonen, in Brussel en in Straatsburg. Volgens het hof geniet een Europarlementariër onschendbaarheid vanaf het moment dat hij of zij is gekozen. De onderzoeksrechter past die uitspraak nu ook toe op de twee Catalanen die sinds 2017 in ballingschap in België wonen. Het arrestatiebevel tegen de twee wordt opgeschort tot het Europees Parlement zelf beslist over de onschendbaarheid van Puigdemont en Com?*n. Spanje kan het EP vragen hun onschendbaarheid op te heffen, maar het Spaanse Hooggerechtshof heeft zo'n verzoek nog niet gedaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23020 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooi zo
![]()
![]() |
![]() |