![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5841 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het dan buiten de krijtlijnen van de Spaanse wet om te discussiëren over Catalaanse onafhankelijkheid? Is het dat ook als men foldertjes verspreid over dit onderwerp?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5842 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De overheid heeft verboden om materiële bijstand te leveren bij het organiseren van het illegale referendum, en is blijkbaar van oordeel dat ambtenaren die deze richtlijn overtreden strafbaar zijn. Dan is inbeslagname van het materiaal normaal. Ondertussen zijn die 14 (onder voorwaarden) terug vrij. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5843 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Langzaam ontvouwt zich een plan, op bevel van de procureur des konings is de Mossos (= de lokale catalaanse politie) onder bevel gebracht van de Guardia civil, die onder centraal spaanse autoriteit valt.
Rajoy herhaalde vandaag dat zijn beslissing onherroepelijk is : er zal géén referendum plaatsvinden. (volgens mij blufpoker, hij kan het grotendeels saboteren maar echt onmogelijk maken ligt totaal buiten zijn mogelijkheden...) Het blijft dus voorlopig bij wat schaduwboksen en grootspraak. Volgende stap : kijken of de mossos in grote getale meestappen of net niet. In dat laatste geval, heeft de Guardia civil nog tijd om zelf eigen mensen te laten overkomen. Mij zou het verwonderen dat de Mossos echt fundamenteel gaan bevelen weigeren. (beetje tegenwerken, dat wel natuurlijk) Dat zit gewoon niet ingebakken in een politiekorps. En die weten heel goed dat hun plaats anders gewoon door de guardia gaat ingenomen worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5844 |
Minister-President
|
![]() oei, meester Jan: men verspreidT
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5845 |
Minister-President
|
![]() Verdorie, eerst minutenlang wachten, error krijgen en dan dubbel!!!
Laatst gewijzigd door omaplop : 23 september 2017 om 18:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5846 |
Banneling
|
![]() De catalanen mogen van mij doen wat ze willen. ALs ze onafhankelijk willen worden, is dat hun goed recht. Er is daar blijkbaar kans op een democratische meerderheid voor.
Waar ik wel voor vrees is dat ze de economische afgrond inlopen: Spanje zal iedere toetreding tot de EU blokkeren, zal vrijhandelsakkoorden met de EU blokkeren en zal ook haar grenzen niet zomaar openstellen. Als voorbeeld voor de Basken bvb. Echter parallelen trekken met Belgie en Vlaanderen is getikt: Vlamingen maken de (grote) meerderheid uit van dit land, besturen met een meerderheid dit land en leggen op dit moment hun wetten op aan een Franstalige minderheid. En er is in Vlaanderen verre van een meerderheid voor secessie. Ik daag iedere Flamingant uit: organiseer nu meteen een referendum met de simpele vraag: Vlaanderen onafhankelijk, en je gaat stranden tussen 5 en 15 % JA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5847 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Dat van die economische afgrond: kunt ge dat wat beter uitwerken? Zou 'onafhankelijk' Catalonië écht waar anders worden behandeld dan pakweg Afghanistan, ..., Colombia, ..., Israël, ..., (Noord-)Korea, ..., Saoedisch-Arabië, ..., Soedan, ..., Zimbabwe? Zo ja, waar in godsnaam om? ![]() 2) Inderdaad. De flamouches moeten hun kans grijpen: la belgique sera germanique ou elle ne sera pas ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 24 september 2017 om 06:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5848 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat moet een cent kosten, aan huur en aan loon. Ze zijn echt bang. Ziet ge zo al Waalse gendarmes of federale politie op een boot in Antwerpen op 't Scheld, om de Antwerpenaren te onderdrukken ? Dat gaat daar verkeerd uitdraaien.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5849 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5850 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5851 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5852 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Grote Catalaanse bedrijven gaan onvermijdelijk delocaliseren naar Spanje om verder te kunnen genieten van de gemeenschappelijke markt van 500 miljoen mensen. Schattingen spreken van een terugval van 30% van de Catalaanse economie en een verdubbeling van de werkloosheid. Het behouden van de Euro kan niet want dan verzwakt de Europese munt. Hun nieuwe munt zal dus zéér devaluatie gevoelig zijn. De Fransen en andere landen gaan de Catalaanse groenten, fruit en wijn afblokken, de Europese boeren gaan content zijn dat ze van deze concurrent verlost zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5853 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Ik had het over de oorsprong.
![]() |
#5854 |
Europees Commissaris
|
![]() Het echte probleem voor Madrid is dat het Baskenland ook een referendum zal eisen als Catalunya het zijne krijgt.
![]() |
#5855 |
Europees Commissaris
|
![]() De Catalanen betalen jaarlijks 17 miljard aan Madrid,ik zie gelijkenissen met kolonisatie.
![]() |
#5856 |
Europees Commissaris
|
![]() Er is wel een groot draagvlak voor fiscale autonomie,en in het Zuiden van het land broeit wat want de Walen herkennen zich niet in deze regering.Ik voorspel nu al grote boel na 2019 als extreem-links goed scoort.
![]() |
#5857 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5858 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Schijnheiligheid is des religie. (Da's ook een genitief). .
![]() |
![]() |
#5859 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van welk merk is uw glazen bol? Ik wil er ook zo een.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5860 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen glazen bol of vlaamse religiositeit nodig voor logica.
VWALLA. 'k Heb U weer een uitgave bespaard.