![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Wil je een splitsing?
Zo ja, welke soort? F***K ik geef het op Laatst gewijzigd door BonBon : 1 februari 2013 om 12:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() ik zag het zo:
Een pure splitsing in 2 (of 3) afzonderlijke landen Een confederale splitsing, bijna hetzelfde als een splitsing maar dan met de naam België Laten zoals het is met minimale veranderingen Democratisch België, geen gewesten meer, overal 2-talige openbare diensten, verplicht NL of FR als 2e taal in lagere school |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie nog steeds geen poll?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tss, lach niet zo met die mens
![]()
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar waarom neem je zoveel tijd? Als je toch lange teksten wil typen, doe dat dan in een tekstverwerker en copy/paste. Ik geef toe, ik vind het ook geen goed systeem, maar ik heb nog nooit problemen gehad omdat ik weet wat de valkuilen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() oefen eerst wat in k&k
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 1 februari 2013 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik eis een poll.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgische_Revolutie ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() zozie ik het
na de verkiezingen van 2014 wordt België een confederale staat, waar alle bevoegdheden naar de deelstaten gaan, wetten kunnen alleen in een Europese context aangepast worden voor samenwerking met de andere gewesten worden aparte besturen opgericht, net zoals dat nu met landen als Frankrijk of Nederland gebeurt, bvb de Fyra, TGV, culturele verdragen, douane, waterverdragen, uitbaggering Schelde, IJzeren Rijn, De naam België kan daardoor overbodig worden, maar kan bvb gewijzigd worden in Belgia Flandria en Belgia Wallonia, voor de duidelijkheid. Brussel blijft tweetalig en bestuurd door een Belgische Raad Omdat alles niet op 1, 2, 3 kan aangepast worden gebeurt die opdeling vanaf 2015, toevallig 200 jaar na 1815, de slag van Waterloo en duurt 15 jaar om de wetten en boedelscheiding uit te voeren dan zijn we in 2030, toevallig 200 jaar na de onafhankelijkheid van België Daartegen kan ook tussen Vlaanderen en Nederland een grotere verbondenheid, culturele samenwerking, onderwijs, enz uitgebouwd worden Ook zou meer werk kunnen gemaakt worden van een Benelux die meer internationale bevoegdheden krijgt om al de deelstaten te vertegenwoordigen waar nodig, hoofdstad Benelux = Brussel? Laatst gewijzigd door neutron : 2 februari 2013 om 16:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Welke splitsing
![]()
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Staatkundig gewenste ontwikkelingen moeten altijd plaatsgrijpen in functie van en ten faveure van de wereldwijde Nederlandstalige gemeenschap.
Dat zou best eens een hereniging met Nederland kunnen betekenen. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 2 februari 2013 om 16:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Een grondige aanpak van 't Gravensteen,de omringende wallen beetje breder,serieus uitdiepen,de latrines autenthiek laten.
Alle flaminganten erin huisvesten. Meer moet er na 2014,aan Belgie niet gewijzigd worden. |
![]() |
![]() |