![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De recente wet die die mensen stemrecht verleent, zal vermoedelijk de onafhankelijkheid niet lang overleven...
Je zal het dus ook zonder stemrecht moeten stellen: het wordt een nazi-staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Nogmaals: definities zelf uitvinden verandert niets aan de werkelijkheid ![]() Citaat:
De Vlaamse Natie is reeds een feit, aan het bouwen van de Vlaamse Staat zijn we bezig. België is niet meer dan een bruistablet in een glas water. Het lost steeds verder en verder op. De vraag is niet OF België zal barsten, de vraag is WANNEER het dat zal doen. Wij flaminganten zijn enkel het lepeltje dat het oplossingsproces wil bespoedigen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kortom, je lult de laatste dagen zoals nooit tevoren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 27 juli 2006 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
tot nu toe is het zo geweest dat de internationale gemeenschap afscheuring heeft erkend als via een referendum een meerderheid kon worden bekomen cfr. montenegro. indien dat ooit in vlaanderen zou gebeuren en die meerderheid wordt gehaald, dan zal vlaanderen in de internationale gemeenschap met een hoge graad van zekerheid worden erkend (immers: de internationale gemeenschap heeft zich in beginsel niet te moeien met wat er in staten gebeurd...als het gewelddadig wordt dan is het wat anders.. en dan nog). als je inwoner bent van vlaanderen dan ga je net zoals andere inwoners belastingen moeten betalen.. net zoals ik dat nu ook moet doen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Even opgezocht en bevestigd op wikipedia: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In welke taal staat de nationale leuze van Nederland nu weer? En hoe noemt men daar sinaasappelsap? Een spijskaart? Ministerie van landsverdediging? En wat was nu weer dat verband tussen het Nederlands koningshuis en die stad in het Zuiden van Frankrijk?
![]() |
![]() |
#368 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Minister-President
|
![]() slecht scholeken.
![]() |
#370 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ach Black cat, probeer er u niet uit te praten.
"De school is fout..." En wikipedia ook zeker? En u heeft natuurlijk de wijsheid in pacht... Kinderachtig noem ik dat ![]() PS: lees misschien de broninfo er bij. Laatst gewijzigd door lomeanor : 27 juli 2006 om 12:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Welke taal introduceerde Willem in het onderwijs in Vlaanderen na 1830? Welke taal introduceerde hij in het bestuur van België na 1830? Mechels misschien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Minister-President
|
![]() De meerderheid was analfabeet. Uw statenbijbel is Noord-Nederlands".
Je moet niet zitten wroeten: AN is iets van begin twintigste eeuw. Het uitgebreide begrip "Vlaanderen" ook overigens.
![]() |
#373 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik stel gewoon vast dat de franstalige gemeenschap zich de omwenteling en de belgische onafhankelijkheid toeëigent als kenmerkend voor de 'franstalige gemeenschap'. (en dat komt van Franstalige sites...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ach Baarle, hij is gewoon een belgicist die denkt dat de feiten verdwijnen als hij ze ontkent of negeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() BC blijft een van de opperste bronnen van vermaak. Voor mij althans. Ik zou hem geen minuut willen missen op het forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ow ow ow, dat doet pijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De Statenbijbel werd voornamelijk geschreven door Vlamingen die naar Noord Nederland gevlucht waren omwille van de contrareformatie. Zo komen er in die statenbijbel Vlaamse woorden voor, die hier heel normaal gevonden worden, maar in Noord-Nederland als archaïsch beschouwd worden (omdat ze voor hen uit de statenbijbel komen). Zo staat er bijvoorbeeld "De vrouwen beweenden Christus aan het kruis." Het zuid-nederlandse "wenen" wordt gebruikt ipv het noord-nederlandse "huilen." Probeer de feiten te kennen vooraleer dwaze uitspraken te doen. ![]() En trouwens, uw belachelijke argument van "de meerderheid was analfabeet." Wat is dat nu voor iets? Was dat in frankrijk dan niet het geval, denkt u? Vergeet trouwens ook niet dat er uit de statenbijbel voorgelezen werd in de kerk. Je moet niet kunnen lezen om het AN er in te horen. Laatst gewijzigd door lomeanor : 27 juli 2006 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De vlaamse gemeenschap/gewest is dan een imaginair geheel gedragen door de leden ervan. En zeg nu niet dat dat moet worden gedragen door ALLE leden want dan heeft belgië met alle separatisten, confederalisten, federalisten ook wel een groot probleem... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar natuurlijk komt het erop aan de Vlaamse Staat democratisch te stichten. Geen serieuze Flamingant heeft ooit beweerd dat dit met geweld dient te gebeuren.
![]() |