Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 20 maart 2011, 13:06   #241
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

"Franstalige gezinnen in de Rand nemen genoegen met een rijwoning. Vlaamse gezinnen hebben liever een villa 30 kilometer verderop tussen het eigen volk.
Het scheelt een file, maar is net zo duur
"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Gezien u de opmerking maakt.
Verticaal geklasseerd.

Mond vol tandjes dus....
Eberhard Leclerc is nu online  
Oud 20 maart 2011, 13:16   #242
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je draait wel om de pot, ik ga zelfs meer zeggen, je probeert je er hier uit te "lullen".

Graag een inhoudelijke reactie op:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique
Wat me verbaast is dat slechts 40% voor de CD&V zou stemmen. Ze hebben nogthans de huidige Vlaams Ministerpresident.

Wil dit zeggen dat de kiezer vind dat de Vlaamse regering niet goed bezig is onder Kris Peeters ?

wat ben jij toch soms "vreemd" verbaasd hé.
Mss trekt de vlaamse kiezer gewoon de lijn door van de verkiezingen van 2010.
Mss ziet de Vlaamse kiezer liever iemand van de N-VA als ministerpresident , als men moet onderhandelen tussen Wallonie en Vlaanderen betreffende de boedelscheiding ?
Het moet echt wel pijn doen voor jullie hé die verkiezingsuitslag en deze "peiling" (voor wat een peiling waard is natuurlijk).
Alle registers opengetrokken tijdens de aanloop van de verkiezingen, van Belgische ondernemers via het ABVV tot aan de "katholieke" vakbond die vanop de kansel riep "Gij zult niet stemmen op den N-VA".
Dan de verkiezingsuitslag, de campagne van de franstalige media tegen de N-VA en dan nog zo een "peilingsuitslag" halen

Persoonlijk heb ik Star Wars (verfilming van boek/deel 4) in de bioscoop gezien.
The force zegt me dat jij niet zo oud bent......
Wat is je vraag eigenlijk ? Waarop zou ik moeten reageren ?
ViveLaBelgique is offline  
Oud 20 maart 2011, 13:20   #243
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
"Franstalige gezinnen in de Rand nemen genoegen met een rijwoning. Vlaamse gezinnen hebben liever een villa 30 kilometer verderop tussen het eigen volk.
"

Mond vol tandjes dus....
Kan allemaal best zijn.
Dit gaat hier over de peiling van 18 maart waarin N-VA een bevestiging krijgt.
Oud 20 maart 2011, 13:22   #244
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"

Mond vol tandjes dus....
correct "quoten" aub !
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 20 maart 2011, 13:25   #245
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat is je vraag eigenlijk ? Waarop zou ik moeten reageren ?

Citaat:
Wat me verbaast is dat slechts 40% voor de CD&V zou stemmen. Ze hebben nogthans de huidige Vlaams Ministerpresident.

Wil dit zeggen dat de kiezer vind dat de Vlaamse regering niet goed bezig is onder Kris Peeters ?

wat ben jij toch soms "vreemd" verbaasd hé.Mss trekt de vlaamse kiezer gewoon de lijn door van de verkiezingen van 2010.
Mss ziet de Vlaamse kiezer liever iemand van de N-VA als ministerpresident , als men moet onderhandelen tussen Wallonie en Vlaanderen betreffende de boedelscheiding ?
Het moet echt wel pijn doen voor jullie hé die verkiezingsuitslag en deze "peiling" (voor wat een peiling waard is natuurlijk).
Alle registers opengetrokken tijdens de aanloop van de verkiezingen, van Belgische ondernemers via het ABVV tot aan de "katholieke" vakbond die vanop de kansel riep "Gij zult niet stemmen op den N-VA".
Dan de verkiezingsuitslag, de campagne van de franstalige media tegen de N-VA en dan nog zo een "peilingsuitslag" halen

Te moeilijk ? of is de "force" nog niet sterk genoeg !
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 20 maart 2011, 13:25   #246
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het bekende quatschverhaal.

Franstalige gezinnen in de Rand nemen genoegen met een rijwoning. Vlaamse gezinnen hebben liever een villa 30 kilometer verderop tussen het eigen volk.
Het scheelt een file, maar is net zo duur.
En maar al te dikwijls is dat dan in Wallonië. Dank zij de immigratie van rijke Vlamingen in Wallonië stort de boel daar niet volledig in.
fonne is offline  
Oud 20 maart 2011, 13:53   #247
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

wat ben jij toch soms "vreemd" verbaasd hé.Mss trekt de vlaamse kiezer gewoon de lijn door van de verkiezingen van 2010.

Te moeilijk ? of is de "force" nog niet sterk genoeg !
Ik vertegenwoordig totaal geen vakbond en ik voel me zelden of nooit geroepen om hen te verdedigen.

Voor de rest weet ik echt waarop ik zou moeten reageren. Over schadenfreude hebben we het al gehad.

Voor de rest is je analyse lovenswaardig. Ik kan er enkel nog aan toevoegen dat ik Kris Peeters zie overstappen naar N-VA.

Kris Peeters is in mijn ogen een mislukte ondernemer die nog nooit iets ondernomen heeft met zijn eigen centen en die nu over ongelimiteerde overheidsbudgetten beschikt om zijn fantasiekes uit te voeren. Ondermeer via obscure pps'en. Het rekenhof en Europa heeft veel vragen over deze constructies, ze willen vooral meer duidelijkheid over de cijfers. Ze stellen zich vooral de vraag in hoeverre dit geen off-balance structuren zijn die thuis horen binnen de begroting.

Ik hoop dat ik hiermee voldoende heb gereageerd. Ik vind het ook frustrerend dat ik soms niet altijd een antwoord krijg. Je moet er wel rekening mee houden dat je op een forum niet altijd de juiste betrokken partij aanwezig is om een antwoord te geven op je vragen.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 maart 2011 om 13:58.
Oud 20 maart 2011, 13:58   #248
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mond vol tandjes dus....
Ach, als illusies je gelukkig maken...
Oud 21 maart 2011, 11:24   #249
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vertegenwoordig totaal geen vakbond en ik voel me zelden of nooit geroepen om hen te verdedigen.

Voor de rest weet ik echt waarop ik zou moeten reageren. Over schadenfreude hebben we het al gehad.

Voor de rest is je analyse lovenswaardig. Ik kan er enkel nog aan toevoegen dat ik Kris Peeters zie overstappen naar N-VA.

Kris Peeters is in mijn ogen een mislukte ondernemer die nog nooit iets ondernomen heeft met zijn eigen centen en die nu over ongelimiteerde overheidsbudgetten beschikt om zijn fantasiekes uit te voeren. Ondermeer via obscure pps'en. Het rekenhof en Europa heeft veel vragen over deze constructies, ze willen vooral meer duidelijkheid over de cijfers. Ze stellen zich vooral de vraag in hoeverre dit geen off-balance structuren zijn die thuis horen binnen de begroting.

Ik hoop dat ik hiermee voldoende heb gereageerd. Ik vind het ook frustrerend dat ik soms niet altijd een antwoord krijg. Je moet er wel rekening mee houden dat je op een forum niet altijd de juiste betrokken partij aanwezig is om een antwoord te geven op je vragen.
K. Peeters heeft geen toegevoegde waarde voor de NVA...
Hij wéét dat...
Boduo is offline  
Oud 21 maart 2011, 11:56   #250
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
En maar al te dikwijls is dat dan in Wallonië. Dank zij de immigratie van rijke Vlamingen in Wallonië stort de boel daar niet volledig in.

Noten:

- Als Vlamingen rijk zouden zijn zouden ze in Brussel of de 'VL' Rand kunnen wonen.
- Vlamingen gaan vooral naar Wallonie omdat de grond daar nog goedkoper is.
- Vlamingen verfransen netjes in een generatie (of sneller).
Oud 21 maart 2011, 11:56   #251
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
K. Peeters heeft geen toegevoegde waarde voor de NVA...
Hij wéét dat...
Kris Peeters staat op nr. 2 van de populairste politicus in de laatste peiling. In de peiling daarvoor stond hij ook op 2.
Oud 21 maart 2011, 11:58   #252
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
correct "quoten" aub !

Citaat:

Mond vol tandjes dus....

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 21 maart 2011 om 11:58.
Oud 21 maart 2011, 17:51   #253
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kris Peeters staat op nr. 2 van de populairste politicus in de laatste peiling. In de peiling daarvoor stond hij ook op 2.
Hij heeft het meer voor ijdeltuiten die zich graag in zwembroekje laten fotograferen.
Jakko is offline  
Oud 22 maart 2011, 09:55   #254
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

ik zie dat het hier nog altijd over de peiling gaat?
vrijevlaming is offline  
Oud 22 maart 2011, 12:24   #255
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ze willen een regering.
Ik wil geen regering, tenzij het er eentje is die een grondige staatshervorming erdoor krijgt.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 22 maart 2011, 12:33   #256
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Noten:

- Als Vlamingen rijk zouden zijn zouden ze in Brussel of de 'VL' Rand kunnen wonen.
U hebt blijkbaar géén idee van de grond én woningprijzen van het gebied in de provincie antwerpen tussen mechelen en antwerpen in mijn beste...

Ga maar eens een bouwgrond of een huis kopen in de omgeving van mechelen zelf...

Of in gemeenten zoals reet,aartselaar,hove,schilde,rijmenam,bonheiden, putte,kontich,rumst, duffel en lint....

Dan wéét je direkt waarom rijke Vlamingen daar naar toe trekken...

En dat is vooral niet omdat het goedkoop is,maar enkel en alleen omdat zij dat nog kunnen betalen...

Laatst gewijzigd door Svennies : 22 maart 2011 om 12:34.
Svennies is offline  
Oud 22 maart 2011, 12:59   #257
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het zal in ieder geval niet zijn op wat sommigen het mooiste plein van Europa noemen. De Brusselse Grote Markt.
Waarom niet?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 22 maart 2011, 13:32   #258
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
U hebt blijkbaar géén idee van de grond én woningprijzen van het gebied in de provincie antwerpen tussen mechelen en antwerpen in mijn beste...
Aanzienlijk lager dan de m2 prijzen in Brussel en de Rand.
Oud 22 maart 2011, 13:50   #259
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De sossen kregen precies goe op hun kloten tijdens die peiling, ...

wordt het geen tijd om de paarden te verversen,...
Herr Flick is offline  
Oud 22 maart 2011, 13:53   #260
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
De sossen kregen precies goe op hun kloten tijdens die peiling, ...

wordt het geen tijd om de paarden te verversen,...
De VRT zal wel beginnen met een charmeoffensief.

"de mensen" wat bespelen en schrik aanjagen, de solidariteit weet u.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be