![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#8061 |
Banneling
|
![]() Die verlaat zijn geliefde bronsgroen eikenhout niet en brengt zijn vakanties met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid door in dé Limburge Flodder-magneet Valkenburg aan de Geul.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8062 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarenboven bewijst een buitenlandse bron helemaal geen binnenlands taalgebruik. Dat blijkt heel duidelijk uit de middeleeuwse naamgeving voor de Nederlanden zoals die in het buitenland gebruikelijk was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8063 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8064 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer niet. Wilt u die iets anders aantonen, dan moet u zich wenden tot passend bronmateriaal. Om het binnenlands taalgebruik te bewijzen, hoort u dus binnenlandse documenten uit die tijd te citeren. Wat u doet, is een manipulatie van bronmateriaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8065 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8066 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarenboven werden de namen Belgie en België in academische werken gebruikt en behoorden niet tot het gangbare jargon van de man in de straat. In de Oostenrijkse tijd identificeerde men zich niet als "Belgen". Als onze gewesten in opstand komen tegen Jozef II, dan stichten ze geen "België" maar wel een Nederlandse staat, nl. "Vereenigde Nederlandsche Staten" (en geen Vereenigde Belgische Staten zoals de belgicisten ons willen doen geloven). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8067 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Frans-Vlaanderen bewogen blijven houden voor haar eigen, historische taal, lijkt me geen politieke doelstelling. Zorgen dat de Siebenbürgenduitsers middelen krijgen om hun cultuur te bestendigen, is ook geen politiek streven om een of ander Groot-Duitsland op te richten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8068 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8069 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://webh01.ua.ac.be/storme/vereen...hestaeten.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8070 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, Sidharta, zowel het boek als de film is gesteund op de reële situatie in de familie van schrijver Dimitri Verhulst. Veel mensen vonden dat zowel de film als het boek getuigen van een allesbehalve acceptabele levensstijl. Verhulst is een Vlaams schrijver die qua taal een stapje dichter staat bij het taal-canon dat system vooropstelt. Hij schrijft immers met gebruik van de "gij".
![]() |
#8071 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bingo! Het arme wicht dat met haar (eveneens flink getatoueerde) nonkel op het TV1-scherm verscheen. " Ik kunn'ik alleine mo Kortrieks klapp'n", zei ze. "En 'kwoaren'ik in slaepe gevoll'n beinst dat'n mien aonzichte an'tatoeweiren was!"
![]() |
#8072 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou eerder denken in Bokrijk. Er is daar ook zo'n oud museumklasje uit de basisschool.
![]() |
#8073 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welaan dan: liever boerenkinkels dan volksverlakkers! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8074 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeker meer natuurlijk. Dat is toch de evidentie zelf. Want de diplomaten zullen de term niet gebruikt hebben in hun correspondentie indien die niet reeds voorhandig was. U denkt toch niet dat die diplomaten effe vlug die term uitgevonden hebben om u of mij te plezieren. Laatst gewijzigd door system : 22 februari 2010 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8075 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien heb ik mij helemaal niet uitgesproken over de waarde van Verhulst als schrijver. Ik stel slechts vast dat hij van die gij-vorm gebruik maakt en dat dit beantwoordt aan jouw norm. Meer niet. Je bent wat te vlug een klad gal in mijn richting gaan spuwen.
![]() |
![]() |
#8076 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het "Flodder-gehalte" van de Nederlanders is anders heel hoog in het buitenland zo te zien. Over de Belgen hoort men daar nooit iets van. Radio Nederland Wereldomroep: Een rugzakje en een afritsbroek. Sokjes in sandalen, topless zonnen, te bloot gekleed op plaatsen waar dat niet kan, schreeuwende kinderen, lomp gedrag, slordig uiterlijk, altijd afdingen, verkeerd voorsorteren'. Het is maar een greep uit de 1154 kenmerken van Nederlandse toeristen waaraan hun permanent in het buitenland wonende landgenoten hen herkennen. Niet allemaal even charmant dus, die Nederlanders op vakantie. Geen wonder dat ruim 57% van de expats en emigranten zich wel eens schaamt voor hun landgenoten. Nederlanders die in het buitenland wonen herkennen hun vakantievierende landgenoten van verre. "Samen met de Russen zijn ze erg luidruchtig. Ze denken dat de hele wereld van hen is". Moet er nog zand zijn? Laatst gewijzigd door system : 22 februari 2010 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8077 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8078 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8079 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als U over de Britten wil praten open a.u.b. dan een aparte draad daarover. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8080 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, het is ook algemeen geweten: Vele (niet allen natuurlijk)Nederlanders kunnen hun kinderen op dit vlak niet opvoeden. Ze verwarren 'vrijheid' met 'vrijpostigheid'. En dat komt natuurlijk omdat zulke ouders zelf vaak 'flodderaars' zijn. Laatst gewijzigd door system : 22 februari 2010 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |